Jihokorejská automobilka SsangYong na autosalonu v Paříži vystavuje studii nového kompaktního crossoveru.
První snímky se objevily již před několika týdny, ale teprve nyní se můžete podívat na to, jak nová studie z dílen SsangYong vypadá „na živo“. Její označení SsangYong e-XIV navazuje na předchozí koncepty XIV-1 (Frankfurt, 2011) a XIV-2 (Ženeva, 2012) a spolu s nimi má naznačovat cestu, jež by nakonec měla vyústit v nové kompaktní „CUV“ ve stylu Nissan Juke.
SsangYong e-XIV při své pařížské premiéře
Ačkoli to tak na první pohled může vypadat, označení konceptu na snímcích není šifrou římských číslic, ale zkratkou složeného výrazu „Electric-eXciting user-Interface Vehicle“. Velmi volně přeloženo jde o vůz zaměřený na vzrušení řidiče za pomocí elektřiny. A co si pod tím představit? Podle SsangYong jde o prototyp opatřený hybridní pohonnou soustavou využívající elektromotoru k pohonu stroje a malého spalovacího motoru určeného výhradně k dobíjení akumulátorů, když jejich napětí poklesne pod únosnou mez.
Novinka znamená citelný odklon od dosavadních tradic SsangYongu
Koncepční studie SsangYong e-XIV stojí na poměrné krátké podlahové plošině s rozvorem náprav 2 600 mm a dlouhá je 4 160 mm, široká 1 790 mm a vysoká 1 575 mm. Již na první pohled je jasné, že e-XIV se svým pojetím diametrálně liší od stávajících produktů značky SsangYong a o vyloženou „příšeru“ rozhodně nejde.
Předpokládá se, že sériové provedení tohoto modelu se veřejnosti představí již na počátku příštího roku.
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand