V prodeji na českém trhu se nyní objevily další tří motory pro BMW X5:  loni oplakávaný osmiválec M50i/390 kW  (díky, BMW!), čtyřválec xDrive25d/170 KW a šestiválec xDrive45e s výkonem téměř 400 koní a spotřebou do 2 l/100 km.

V prodeji na českém trhu se nyní objevily další tří motory pro BMW X5: loni oplakávaný osmiválec M50i/390 kW (díky, BMW!), čtyřválec xDrive25d/170 KW a šestiválec xDrive45e s výkonem téměř 400 koní a spotřebou do 2 l/100 km.

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž  o novou generaci plug-in hybridu , u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km.

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž o novou generaci plug-in hybridu, u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km.

Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.

Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.

V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů,  přičemž osmiválec je logicky nejdražší . Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily.

V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů, přičemž osmiválec je logicky nejdražší. Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily.

V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů,  přičemž osmiválec je logicky nejdražší . Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily.

V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů, přičemž osmiválec je logicky nejdražší. Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily.

Plug-in hybrid vychází na 1.999.400 Kč, v případě volby sportovní automatické převodovky to bude 2.006.186 Kč. Vyjíždí na 19palcových kolech, má adaptivní vzduchové odpružení obou náprav, interiér čalouněný černou koženkou a obložený hliníkovými prvky, usadíte se do elektricky nastavitelných sportovních sedadel a tak dále.

Plug-in hybrid vychází na 1.999.400 Kč, v případě volby sportovní automatické převodovky to bude 2.006.186 Kč. Vyjíždí na 19palcových kolech, má adaptivní vzduchové odpružení obou náprav, interiér čalouněný černou koženkou a obložený hliníkovými prvky, usadíte se do elektricky nastavitelných sportovních sedadel a tak dále.

Jde ale samozřejmě o pouhý základ a připlatit si musíte i za relativně běžné prvky výbavy. Na mysli mám vyhřívání předních sedadel (10.842 Kč), elektricky nastavitelné bederní opěrky vyjdou na 7306 Kč či rozdělovací síť v kufru (5408 Kč). To jsou ale pořád ještě drobnosti, protože existují i prvky za desetitisíce.

Jde ale samozřejmě o pouhý základ a připlatit si musíte i za relativně běžné prvky výbavy. Na mysli mám vyhřívání předních sedadel (10.842 Kč), elektricky nastavitelné bederní opěrky vyjdou na 7306 Kč či rozdělovací síť v kufru (5408 Kč). To jsou ale pořád ještě drobnosti, protože existují i prvky za desetitisíce.

 Třeba laserové světlomety  (54.184 Kč), noční vidění (56.914 Kč), ventilace přední sedadel (23.036 Kč), masážní funkce vpředu (29.796 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč) head-up displej (39.286 Kč), zábavní systém pro zadní sedadla (70.460 Kč) či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround za téměř 150 tisíc.

Třeba laserové světlomety (54.184 Kč), noční vidění (56.914 Kč), ventilace přední sedadel (23.036 Kč), masážní funkce vpředu (29.796 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč) head-up displej (39.286 Kč), zábavní systém pro zadní sedadla (70.460 Kč) či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround za téměř 150 tisíc.

Základem verze xDrive45e je zážehový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 210 kW a točivém momentu 450 N.m. Z nuly na stovku plug-in hybrid zrychlí za 5,6 sekundy a umí se rozjet až na 235 km/h.

Základem verze xDrive45e je zážehový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 210 kW a točivém momentu 450 N.m. Z nuly na stovku plug-in hybrid zrychlí za 5,6 sekundy a umí se rozjet až na 235 km/h.

Jednotky dávají souhrnný výkon 290 kW a točivý moment 600 N.m, což z plug-in hybridu dělá třetí nejsilnější běžnou verzi BMW X5 hned po M50d a M50i. Plnotučné „emko“ ale samozřejmě bude jiná liga.

Jednotky dávají souhrnný výkon 290 kW a točivý moment 600 N.m, což z plug-in hybridu dělá třetí nejsilnější běžnou verzi BMW X5 hned po M50d a M50i. Plnotučné „emko“ ale samozřejmě bude jiná liga.

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž  o novou generaci plug-in hybridu , u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km.
Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.
V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů,  přičemž osmiválec je logicky nejdražší . Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily.
V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů,  přičemž osmiválec je logicky nejdražší . Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily.
17
Fotogalerie

Velké změny v nabídce BMW X5: V ČR už koupíte V8 i hybrid se skvělou spotřebou

Nabídka pohonných jednotek nové generace BMW X5 se postupně rozrostla. Nejzajímavější verzí z hlediska spotřeby je plug-in hybrid – tedy alespoň v případě, že máte kde nabíjet.

Nová generace BMW X5 je na českém trhu už rok. Ceny jsme poprvé zveřejnili loni na začátku července, kdy byly v nabídce tři šestiválcové verze: benzinová xDrive40i o výkonu 250 kW a naftové xDrive30d/195 kW a M50d/294 kW. Od té doby se ale hodně změnilo. V prodeji objevily další tří motory: loni oplakávaný osmiválec M50i/390 kW (díky, BMW!), čtyřválec xDrive25d/170 KW a šestiválec xDrive45e s výkonem téměř 400 koní a spotřebou do 2 l/100 km.

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž o novou generaci plug-in hybridu, u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km. Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.

Základem je zážehový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 210 kW a točivém momentu 450 N.m. Z nuly na stovku plug-in hybrid zrychlí za 5,6 sekundy a umí se rozjet až na 235 km/h. Jednotky dávají souhrnný výkon 290 kW a točivý moment 600 N.m, což z plug-in hybridu dělá třetí nejsilnější běžnou verzi BMW X5 hned po M50d a M50i. Plnotučné „emko“ ale samozřejmě bude jiná liga.

BMW X5 G05 2019: Technická data a ceny zážehových motorů
Motor xDrive40i xDrive45e xDrive50i
Zdvihový objem [cm3] 2998 2998 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5500-6500 290/- 340/5250-6000
Toč. moment [N.m/min] 450/1500-5200 600/- 650/1500-4750
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 243 235 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,5 5,6 4,7
Komb. spotř. [l/100 km] 8,0-8,9 1,7-2,0 10,5-10,7
Základní cena [Kč] 1.818.700 1.999.400 2.494.700

V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů, přičemž osmiválec je logicky nejdražší. Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily. Plug-in hybrid vychází na 1.999.400 Kč, v případě volby sportovní automatické převodovky to bude 2.006.186 Kč. Vyjíždí na 19palcových kolech, má adaptivní vzduchové odpružení obou náprav, interiér čalouněný černou koženkou a obložený hliníkovými prvky, usadíte se do elektricky nastavitelných sportovních sedadel a tak dále.

Jde ale samozřejmě o pouhý základ a připlatit si musíte i za relativně běžné prvky výbavy. Na mysli mám vyhřívání předních sedadel (10.842 Kč), elektricky nastavitelné bederní opěrky vyjdou na 7306 Kč či rozdělovací síť v kufru (5408 Kč). To jsou ale pořád ještě drobnosti, protože existují i prvky za desetitisíce.

Třeba laserové světlomety (54.184 Kč), noční vidění (56.914 Kč), ventilace přední sedadel (23.036 Kč), masážní funkce vpředu (29.796 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč) head-up displej (39.286 Kč), TV tuner (32.526 Kč), zábavní systém pro zadní sedadla (70.460 Kč) či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround za téměř 150 tisíc. Zajímavé je, že si musíte připlácet také za digitální příjem rádia (10.842 Kč).

BMW X5 G05 2019: Technická data a ceny vznětových motorů
Motor xDrive25d xDrive30d M50d
Zdvihový objem [cm3] 1995 2975 2975
Válce/ventily 4/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 170/4400 195/4000 294/4400
Toč. moment [N.m/min] 450/1500-3000 620/2000-2500 760/2000
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 222 230 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,5 5,2
Komb. spotř. [l/100 km] 5,7-6,2 6,1-6,8 6,9-7,3
Základní cena [Kč] 1.718.600 1.809.600 2.432.300

BMW X5

S prvním BMW X5 přepsalo BMW pravidla hry a nastavilo standard luxusních SUV. V roce 2018 přišla na trh už čtvrtá generace. Oproti předchozím verzím je větší a má asistent jízdy v koloně, startování mobilním telefonem aj.

Ceny, data, motory • Test BMW X5 (G05) • Plug-in hybrid • Test BMW X5 M50d 

Doporučujeme

Články odjinud