Automobilka Toyota na svůj domácí trh uvedla hybridní verze tamních modelů Corolla v karosářských verzích sedan a kombi.
Tyto modely nesou v Japonsku označení Toyota Corolla Axio (sedan) a Corolla Fielder (kombi) a emblémy „Synergy Blue“ jasně odkazují na zástavbu nové hybridní pohonné soustavy. V Evropě aktuální generace modelu Toyota Corolla hybridem zatím nedisponuje, ovšem hatchback/kombi Toyota Auris ano. Japonské novinky mají oproti němu slabší spalovací i elektrický motor, vynikat mají ale ještě nižší průměrnou spotřebou.
Nové modely Toyota Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid
Na první pohled se vozy Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid od standardních verzí s konvenčními motory liší kromě zmíněných nápisů hlavně upravenou maskou chladiče a možností připlatit si za bleděmodré lakování Light Blue Metallic. Uvnitř je již změn více a za zmínku stojí hlavně specifické čalounění, modrá hlavice voliče převodovky, upravený přístrojový štít nebo ionizátor upravující kvalitu vzduchu při vstupu do útrob karoserie.
O pohon verzí Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid se stará hybridní pohonná soustava převzatá z menšího, ale i u nás známého modelu Toyota Yaris Hybrid. Jejím srdcem je tedy zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm, jemuž sekunduje synchronní elektromotor o výkonu 61 koní (45 kW) a točivém momentu 169 Nm. Převodovka bude opět samočinná, bezstupňová e-CVT.
Úprav si všimneme také v interiéru vozů, ale jde opět jen o detaily
Oba vozy mají dle platné japonské metodiky JC08 dosahovat průměrné spotřeby 3,0 l/100 km, zatímco evropský Auris HSD se silnější soustavou vykazuje podle evropských směrnic průměru 3,8 l/100 km. S ohledem na větší hmotnost danou hlavně zástavbou těžké baterie bylo upraveno nastavení podvozku, jenž má podle představitelů Toyoty zajišťovat vynikající jízdní komfort a stabilitu.