11
Fotogalerie

Chevrolet Volt: očekávaný sedan je zde

(video) Sériová podoba Voltu byla dlouho předmětem spekulací. Těm je nyní konec, vůz byl představen v rámci oslav stého výročí koncernu.

O novém modelu Volt, který měl být nejen šetrný ke životnímu prostředí, ale i cenově dostupný pro běžné lidi, se vedly dlouhé spekulace bezmála dva roky. Rok po oficiálním představení předprodukční verze konečně známe i tu podobu, se kterou nový sedan zabojuje o přízeň zákazníků. Automobilka představila nový model při příležitosti oslav stého výročí a považuje jej za nejlepší vstup do druhého století své existence. Vždyť vůz, který ujede téměř 60 km bez jediné kapky benzínu, bude v dnešní době určitě velice žádaný.

Chevrolet Volt byl navržen s tím, že se bude prodávat globálně, o čem vypovídá nejen vzhled, ale i vnější rozměry, kterými se Volt řadí mezi standardní sedany střední kategorie. Novinka měří na délku 4 404 mm, šířku 1 798 mm a výšku 1 430 mm, což je i na Evropské poměry celkem dost. Mimochodem, již nedávno jsme vás informovali, že Chevrolet Volt se bude v Evropě prodávat se znakem Opelu.

Od vzhledu, jehož posuzování je silně individuální, se radši přesuňme k motorické části, která slibuje nízké provozní náklady a pro běžného řidiče uspokojivý výkon. Základ tvoří elektromotor s výkonem 110 kW a konstantním maximálním točivým momentem 370 Nm. S těmito parametry dosáhne vůz maximální rychlosti 160 km/h.

A odkud vůz čerpá energii? Chevrolet na tuto otázku nabízí hned tři odpovědi. Prvním zdrojem jsou lithiové baterie umístněné v zavazadlovém prostoru skládající se z více než 220 lithiových článků, jako druhý zdroj energie poslouží technologie regenerativního brzdění, co znamená, že energie vzniknutá při brzdění se rekuperuje a může být využitá třeba při rozjezdech.

Třetím a tím nejpodstatnějším zdrojem je spalovací motor, sloužící v tomto případě jako elektrický generátor, který je uzpůsoben jak na příjem benzínu, tak na palivo E85 rozšířené zejména v Brazílii. Bližší informace o této pohonné jednotce, jako třeba spotřeba nebo výkon, však zatím nejsou k dispozici. Co se týče baterii zabírajících místo v kufru, ty lze dobít jednoduše zapojením kabelu do elektrické zásuvky, co znamená, že i Volt můžeme zařadit do rozšiřující se skupiny tzv. plug-in hybridů.

Co se týče ostatních stránek, jako třeba interiéru nebo komfortu, zde je Chevrolet Volt srovnatelný s běžnými vozy, přičemž jediným rozdílem je snad jenom extrémně tichý chod motoru. Automobilka spolu s prvotními informacemi zveřejnila i poměrně rozsáhlou fotogalerii a na internetu se objevilo i video, na němž si můžete nový model detailně prohlédnout. Volt se Evropě představí již za dva týdny na Pařízském autosalonu, kde se objeví vedle nového modelu Camaro.

x11ch_vt003.jpgx11ch_vt002.jpgx11ch_vt005.jpg 
x11ch_vt004.jpgx11ch_vt007.jpgx11ch_vt001.jpg 
x11ch_vt014.jpgx11ch_vt013.jpgx11ch_vt015.jpgChevrolet-Volt-4.jpg voltpropulsion.jpg
Chevrolet Volt 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud