Ford nám detailněji ukazuje novou vrcholnou výbavu crossoveru Puma. Sportovní ST-Line spojuje s luxusní Vignale.
Nový crossover Ford Puma už nám prošel testem a rovněž jsme koukli na jeho cenovky a výbavy. Jak však Ford během premiéry novinky předznamenal, nabídku výbav nakonec doplní vůbec nejvyšší varianta s názvem ST-Line X Vignale. Svým názvem samozřejmě odkazuje na již dostupné úrovně, které nyní automobilka kombinuje. Podobně jako třeba u Focusu Active X Vignale.
U Pumy je nicméně kombinována určitá sportovnost s luxusem. Puma ST-Line X Vignale tak vychází z dosavadní úrovně ST-Line, ale některé prvky exteriéru mění. Horní mřížka masky je v matně hliníkovém provedení, spodní mřížka je černá, spodní partie zadního nárazníku je lakována do barvy vozu a na zádi nechybí větší spoiler.
Standardem je i nový design 18palcových kol a LED světlomety. Uvnitř pak najdete sedadla potažená kůží Windsor, volant potažený kůží Manacor a do prošívané kůže je nakonec „oblečená“ i palubní deska. Zbytek doplňuje obložení ve stylu karbonových vláken. Z techniky je přítomen prémiový audiosystém B&O, vyhřívání předních sedaček i volantu nebo bezklíčové odemykání.
Výroba Pumy ST-Line X Vignale začala během května a první kusy už míří třeba na trh Velké Británie. České zastoupení ještě novou vrcholnou výbavu neuvedlo do nabídky, takže ani cenovky zatím neznáme.
A komu by mix sportovní ST-Line s luxusem Vignale jaksi nevoněl, nabídku variant Pumy ostatně ještě v průběhu roku doplní plnohodnotně ostrá Puma ST, která si vypůjčí techniku hot hatche Fiesta ST a na její uvedení už Ford dříve lákal upoutávkou.
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace