Příchod Hondy CR-Z na evropské trhy se zdá být na spadnutí. Vůz, který protíná jako červená niť vydání našeho magazínu snad již rok a který jsme vám konečně podrobněji představili v lednu, již boduje v Japonsku, na přijetí evropskými zákazníky teprve čeká. Ti by se však dle zvýšené aktivity evropské odnože automobilky měli novinky dočkat co nevidět.
Honda totiž po pěkném promo videu z minulého týdne dala včea do placu ještě masivní galerii fotografií CR-Z v evropské specifikaci, která čítá celých osmadevadesát snímků. A je třeba říci, že firma neponechává nic náhodě a svou nejžhavější novinku se nám snaží prezentovat v tom nejlepším světle.
Samotná evropská verze vozu snad ani neměla čím překvapit, a tak nepřekvapila. Za zmínku stojí leda uspořádání interiéru po vzoru japonského provední, tedy 2+2 s malými sedadly vzadu pro děti či jiné příruční harampádí (americká verze by měla být ryzí kupé). Pod kapotou jinak najdeme očekávané ústrojí Honda IMA s benzinovým motorem 1,5 a elektromotorem o celkovém výkonu 122 koní, vše ostatní by též mělo odpovídat dosavadním informacím a předpokladům.
Nejzajímavější novinkou jsou tak skutečně ony fotografie. I v Japonsku zjevně vědí, že modrá je dobrá, a tak zvolili pro prezentační model právě tuto barvu. Klidně mě bijte, ale mně se CR-Z v tomto provedení líbí, oproti rozpačitému dojmu ze studiových snímků bílé a červené verze je to docela jiná káva. Ať už si myslíte totéž, nebo nikoli, zbývá popřát jen veselé brouzdání přiloženými fotografiemi.
Honda CR-Z: můžete mít jakoukoli barvu, když to bude modrá...
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E