S novou platformou a úplně novou motorizací pod kapotou, ale nadále ve staromilském balení. Nový Morgan Plus Four je opravdu rozsáhle nový, ačkoliv se to nemusí vůbec zdát.
Nedávno nám Morgan ukázal výroční, rozlučkovou edici modelu Plus 4, která předpovídala nevyhnutelné – další generace staromódně působícího sporťáku už totiž využívá zbrusu novou hliníkovou platformu, na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four.
Navenek byste si ovšem možná obě generace spletli, jelikož i nový Plus Four si udržuje tradiční design roadsterů Morgan. Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg.
Malé motory samozřejmě nejsou britské značce cizí, v rámci nové generace Plus Four ale Morgan poprvé do svého modelu uvádí turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. Pokračující spolupráce s dodavatelem motorů BMW tak zajistila pod kapotou dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 400 N.m.
Na stovku sporťák akceleruje za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhne 240 km/h. Motor byl u Morganu přemapován pro lepší odezvu a na středovém panelu v interiéru najdete i tlačítko pro jízdní režim Sport Plus, zostřující reakce motoru. Poprvé značka nabízí i dvě možnosti převodovky – šestistupňový manuál či osmistupňový automat.
V Británii už Morgan otevírá knihu rezervací. Cenovky nového Plus Four zde budou startovat na 62.995 librách, v přepočtu tedy asi 1,8 milionu korun.