Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën ukáže faceliftovaný C4 Cactus, který se nyní staví do role hatchbacku segmentu C a i díky tlumičům s hydraulickými dorazy a lepšímu odhlučnění láká na ještě vyšší úroveň komfortu. Více na: | Citroën C4 Cactus po faceliftu

Citroën ukáže faceliftovaný C4 Cactus, který se nyní staví do role hatchbacku segmentu C a i díky tlumičům s hydraulickými dorazy a lepšímu odhlučnění láká na ještě vyšší úroveň komfortu. Více na: | Citroën C4 Cactus po faceliftu

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018

Citroën C4 Cactus 2018
Citroën ukáže faceliftovaný C4 Cactus, který se nyní staví do role hatchbacku segmentu C a i díky tlumičům s hydraulickými dorazy a lepšímu odhlučnění láká na ještě vyšší úroveň komfortu. Více na: | Citroën C4 Cactus po faceliftu
Citroën C4 Cactus 2018
Citroën C4 Cactus 2018
13
Fotogalerie

Modernizovaný Citroën Cactus odhalen. Má teď tlumiče s hydraulickými dorazy

Auto má nyní výrazně jinou příď a bocích se zredukoval počet i plocha airbumpů.

Značka Citroën letos zažívá velkou modelovou ofenzívu. Nejprve začala nabízet novou generaci hatchbacku C3, nedávno přibylo do nabídky také malé městské SUV C3 Aircross. Nyní ještě představuje modernizovaný cactus.

Změna vzhledu je, na rozdíl od řady jiných faceliftů, poměrně velká. Například logo se přestěhovalo mezi lišty propojující horní světlomety, z přední části zmizely ochranné prvky (airbumpy) a nárazník je také hodně změněný. Citroën údajně dokonce změnil i tvar blatníků.

Zatímco původní cactus měl na bocích velké plochy airbumpů, současné provedení jich má méně a přesunuly se hned nad prahy.

Citroen-C4-Cactus-13.jpg

Takový byl původní vzhled modelu cactus

V interiéru jsou pak nové sedačky i materiály. Přibyl prostor pro lokty, díky vydutým panelům v obložením dveří. Konstruktéři zapracovali na tlumení hluku a hlavně na komfortu jízdy. Vůz totiž získal (po čínském C5 Aircross) jako druhý tlumiče s hydraulickými dorazy.

Citroën v tiskové zprávě uvádí, že v rámci vývoje nového odpružení bylo podáno 20 patentů. Princip jeho fungování je jednoduchý. Zatímco klasické odpružení tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz, k „Progressive Hydraulic CushionsTM“ se přidávají dva hydraulické dorazy – jeden pro rozpínání a jeden pro stlačení.

Odpružení tak pracuje ve dvou fázích podle potřeb zatížení: V případě mírného stlačení a rozpínání řídí pružina a tlumič společně vertikální pohyby bez toho, že by se musely zapojit i hydraulické dorazy. Přítomnost těchto dorazů však inženýrům umožnila nabízet větší volnost zdvihu vozu, což údajně vytváří dojem „létajícího koberce“ a pocit, že auto nad nerovnostmi vozovky doslova letí.

V případě většího stlačení a rozpínání se k pružině a tlumiči přidává i hydraulický doraz rozpínání nebo stlačení, které postupně pohyb zpomalují, takže na konci nedojde k prudkému zastavení. Na rozdíl od klasického mechanického dorazu, který absorbuje energii, ale část jí vrátí zpět, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. Díky tomu nedojde k odrazu.

Auto budou pohánět motory, které jsou již známé z jiných modelů značky. Půjde tedy o zážehové tříválce a turbodiesely. Nejvýkonnější verze PureTech 130 S&S je spojená s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor PureTech 110, který je také přeplňovaný, je nabízen s manuální převodovkou (PureTech 110 S&S) s s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 V základní verzi je vůz nabízen s motorem PureTech 82 s manuální převodovkou.

Diesely jsou zatím dva: Již při uvedení na trh je vůz k dispozici s motorem BlueHDi 100 s manuální převodovkou a s motorem BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou. Na podzim 2018 je doplní dieselový motor s automatickou převodovkou s motorem BlueHDi 120 S&S EAT6.

Do výbavy auta se dostala také řada elektronických asistentů. Například můžeme zmínit systém pro čtení dopravních značek, varování před změnou jízdního pruhu, upozornění na auta ve slepém úhlu, nouzové brzdění nebo asistenta pro rozjezdy do svahů.

Na to, jak nyní cactus vypadá zvnějšku i uvnitř, se podívejte níže:

Citroen-C4_Cactus-2018-1600-13.jpgCitroen-C4_Cactus-2018-1600-04.jpgCitroen-C4_Cactus-2018-1600-12.jpg

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud