Po deseti letech se MPV Peugeot 807 ještě do výslužby nechystá a modelový rok 2013 hodlá přečkat s decentním faceliftem.
Koncem července jsme vám představili omlazené provedení velkého francouzského MPV Renault Espace 2013, které brázdí evropské silnice již desátým rokem. A velmi podobně je na tom také konkurenční výrobek Peugeot 807, který svého času vzniknul ve spolupráci koncernů PSA a Fiat Group, z níž zároveň pocházely typy Citroën C8, Fiat Ulysse a Lancia Phaedra.
Peugeot 807 v roce 2002 ve výrobním programu Peugeotu nahradil model 806 (rovněž produkt aliance PSA – Fiat) a prodává se dodnes. Dosud jedinou sadou dílčích modifikací přitom Peugeot 807 přišel v roce 2008 a od té doby se toho mnoho nezměnilo. Ovšem s výjimkou redukce výbavových stupňů a dostupných motorů.
Změny Peugeotu 807 modelového roku 2013 odhalí jen opravdu zkušené oko
Z nich se dnešních dnů dočkal pouze vznětový čtyřválec 2,0 HDi FAP nabízený ve výkonových verzích 136 koní (120 kW) a 163 koní (120 kW), přičemž silnější z nich může být kromě šestistupňové převodovky s manuálním řazením dodáván také s „automatem“ se stejným počtem rychlostí.
Peněz ale není u PSA nazbyt, proto bude muset Peugeot 807 vydržet ještě alespoň rok, k čemuž mu má dopomoci drobný facelift. Ten přináší například upraveného „lvíčka“ na přídi a nepatrně pozměněnou podobu zadního čela karoserie. Interiér se ve stupni Allure dočkal speciálních obkladů a čalounění dveří a palubní desky Alcantarou (stejně jako již zmíněný Renault Espace s výbavou Initiale Paris).
Úpravy se dotkly také interiéru
Ale u nás mají zákazníci v tomto ohledu smůlu, neboť Peugeot 807 je pro ně k mání pouze v základním stupni s označením Active.