Již minulý týden jsme vám přinesli informaci, že Mercedes pro letošní pařížský autosalon ve svých oficiálních materiálech okrajově potvrdil premiéru reprezentativního sedanu třídy S s poněkud nereprezentativním čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou. Pokud ve vás ještě plápolal plamínek naděje, že šlo o omyl či provokaci, pak po přečtení tohoto článku definitivně pohasne. Automobilka totiž oficiálně zveřejnila první specifikace a snímky „eska” s čtyřválcovým naftovým dvoulitrem pod kapotou.
Pokud se vám tato kombinace zdá bizarní, opravdu nejste sami, Mercedes chce zřejmě v rámci sociálního smíru dopřát svým zámožným zákazníkům trochu pocitů majitelů Octavie TDI. Však pokud v zážitkových agenturách letí prodej „hodiny v bagru”, proč by u automobilky nemohl fungovat prodej zážitku „život v traktoru”?
Ve Stuttgartu tak do výroby nastupuje sedan řady S vybavený vznětovým čtyřválcem CDI s objemem 2,2 l a výkonem 204 koně (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Spořivému vašnostovi se stroj odvděčí průměrnou spotřebou 5,7 l/100 km a ekologům emisemi CO2 ve výši 149 g/km. S ohledem na uvedené parametry nejsou jízdní výkony nijak špatné, čtyřválcové „esko“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.
Vedle této verze Mercedes „do zelena“ vylepšil také další varianty pro řadu S. Jde především o naftový S350 BlueTec a benzínový S350 BlueEfficiency. Změn doznal osmiválec verze S500. Jeho objem klesl z 5 663 na 5 461 ccm, výkon však narostl o plných 20 % na 388 koní (285 kW). Průměrná spotřeba přesto činí solidních 9,3 l/100 km, zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 5,0 s a nejvyšší rychlost je omezena na obvyklých 250 km/h.
Mercedes-Benz S 250 CDI: nový hit německých dálnic