Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38, konvenční trucky až 0,70

Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38, konvenční trucky až 0,70

Bez přívěsu zvládne Semi zrychlit z nuly na 96 km/h za 5 sekund. Při plném zatížení s přívěsem zvládne stejnou akceleraci za 20 sekund.

Bez přívěsu zvládne Semi zrychlit z nuly na 96 km/h za 5 sekund. Při plném zatížení s přívěsem zvládne stejnou akceleraci za 20 sekund.

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Je tak prostorná, že se v ní může bez problémů postavit.

Je tak prostorná, že se v ní může bez problémů postavit.

Symetricky na obou stranách jsou umístěny dvě dotykové obrazovky.

Symetricky na obou stranách jsou umístěny dvě dotykové obrazovky.

Sedadlo je umístěné uprostřed pro optimální viditelnost.

Sedadlo je umístěné uprostřed pro optimální viditelnost.

Ty slouží nejen na ovládání funkcí, ale nabídnou také snadný přístup k navigaci či monitorování slepých míst.

Ty slouží nejen na ovládání funkcí, ale nabídnou také snadný přístup k navigaci či monitorování slepých míst.

Řidiče rozhodně potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Řidiče rozhodně potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.

Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.

Architektura modelu Semi je navržena tak, aby měla vyšší bezpečnostní standard než jakýkoli jiný těžký nákladní vůz na trhu.

Architektura modelu Semi je navržena tak, aby měla vyšší bezpečnostní standard než jakýkoli jiný těžký nákladní vůz na trhu.

Čelní sklo je například vyrobeno z nárazuvzdorného materiálu. Prostorové kamery zase pomáhají detekovat objekty, minimalizovat slepé úhly a automaticky upozorňují řidiče na bezpečnostní rizika a překážky.

Čelní sklo je například vyrobeno z nárazuvzdorného materiálu. Prostorové kamery zase pomáhají detekovat objekty, minimalizovat slepé úhly a automaticky upozorňují řidiče na bezpečnostní rizika a překážky.

Bez přívěsu zvládne Semi zrychlit z nuly na 96 km/h za 5 sekund. Při plném zatížení s přívěsem zvládne stejnou akceleraci za 20 sekund.
Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.
Je tak prostorná, že se v ní může bez problémů postavit.
Symetricky na obou stranách jsou umístěny dvě dotykové obrazovky.
11
Fotogalerie

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Elon Musk konečně odhalil svůj elektrický tahač, který má přinést revoluci v kamionové dopravě. Opravdu se tak stane?

Americká automobilka již několikrát přesunula odhalení svého elektrického tahače, dnes ve 4 hodiny ráno našeho času k němu už ale skutečně došlo. Model s označením Semi pohání celkem čtyři nezávislé motory umístěné na zadní nápravě. Bez přívěsu zvládne akceleraci z nuly na 96 km/h za 5 sekund, při plném zatížení s návěsem (celková hmotnost 36 tun) zvládne stejnou disciplínu za 20 sekund.

Zážitek pro řidiče

Řidiči elektrického tahače od americké společnosti budou za volant zřejmě usedat s větší radostí než jejich kolegové. Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro ně. Je tak prostorná, že se v ní mohou bez problémů postavit. Sedadlo je umístěné uprostřed pro optimální viditelnost, symetricky po obou stranách jsou umístěny dvě dotykové obrazovky. Ty slouží nejen k ovládání funkcí, ale také navigaci či monitorování slepých míst. 

Řidiče rozhodně potěší nové rychlé nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů). Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.

Bezpečnost

Architektura modelu Semi je navržena tak, aby měla vyšší bezpečnostní standard než jakýkoli jiný těžký nákladní vůz na trhu. Čelní sklo je například vyrobeno z nárazuvzdorného materiálu. Prostorové kamery zase pomáhají detekovat objekty, minimalizovat slepé úhly a automaticky upozorňují řidiče na bezpečnostní rizika a překážky.

S rozšířeným Autopilotem má také automatické nouzové brzdění, automatické udržování v jízdním pruhu nebo varování při vybočování z jízdního pruhu. Zajímavou vlastností je cestování v konvoji. Pokud pojede více modelů Tesla Semi za sebou, dokážou zcela samostatně následovat první tahač. 

Nízké náklady

Plně zatížená novinka od Tesly spotřebuje jen 2 kWh na jednu míli (přibližně 1,6 kilometru). Se slušným dojezdem na jedno nabití dává také možnost širokého využití nejen na krátkých trasách. Elon Musk slibuje zájemcům obrovské úspory na nákladech za palivo. Během milionu ujetých mil totiž majitelé Semi mohou ušetřit až 200.000 dolarů (asi 4,3 milionu korun). To bude zajímavé hlavně pro firmy, které si nákladních Tesel pořídí více.

Americká automobilka chce tahač začít vyrábět v roce 2019. Cenu nám zatím nesdělila, rezervační poplatek ale činí 5.000 dolarů (108.560 korun).

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud