15
Fotogalerie

Seat Ibiza s dalším paketem od JE Designu

Pokud máte z jakéhokoli důvodu chuť koupit si nový Seat Ibiza, máte možnost vtisknout mu výraznější tvář.

Německá ladičská společnost JE Design se specializuje především na modely z nabídky koncernu VW Group, pro něž připravuje sady aerodynamických doplňků, upravené podvozky i posílené motory. Z poslední doby si možná vzpomenete na vylepšené SUV VW Touareg II či modifikované Audi Q7 JE Design s prvky určenými továrně dodávaným sadám R-Line, resp. S-Line.

Seat Ibiza JE Design 2013 05.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 06.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 02.jpg
Seat Ibiza modelového roku 2013 v čerstvém ladění JE Design

Největšího věhlasu však firma JE Design dosáhla v souvislosti s vozy Seat. V Essenu v roce 2009 představila rozsáhle upravený Seat Leon FR s výkonem až 270 koní, ovšem již rok před tím nabídla pro majitele standardních vozů sadu modifikací vzhledu i motorů Seatu Ibiza nabízenou za poměrně dostupné ceny v síti samotných oficiálních dealerství Seatu, resp. přímo u společnosti JE Design.  

A v tomto trendu pokračují. Nyní u JE Designu totiž připravili další úpravy pro Seat Ibiza aktuálního provedení z letošního faceliftu. Zvenčí si na upraveném voze všimneme zejména sady aerodynamických doplňků odlišující Ibizu od běžně dodávané konfekce. Do jejího seznamu patří především nástavec předního nárazníku, „mračítka“ na předních světlech a prahové obklady.

Seat Ibiza JE Design 2013 01.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 08.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 03.jpg
Nové úpravy vozu přinesly poněkud ostřejší vzezření

Při pohledu zezadu zaznamenáme hlavně lichoběžníkovou koncovku výfuku uloženou uprostřed difuzoru ve spodní části zadního nárazníku dostupnou pro všechny dostupné karosářské verze stávající Ibizy a střešní spoiler nad zadním oknem dodávaný pro oba hatchbacky.

Seat Ibiza JE Design 2013 14.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 13.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 15.jpg
Na první pohled je patrné také snížení světlé výšky

Podvozek se dočkal nového odladění snižujícího zároveň světlou výšku vozu a instalace vícepaprskových litých ráfků s průměrem 17, nebo 18 palců. Známe už také výsledky úprav prvních jednotek. Zážehový čtyřválec 1,2 TFSI posílil o 35 koní na 140 koní (103 kW) a točivý moment poskočil o 55 Nm na 230 Nm.

Seat Ibiza JE Design 2013 09.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 04.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 07.jpg
JE Design pro model Seat Ibiza: důraz na detaily

Vznětový agregát 1,6 TDI CR nabyl ve výkonu o 20 koní na 125 koní (92 kW) a v točivém momentu o 45 Nm na výsledných 295 Nm. Již brzy mají být k dispozici posilovací kúry také pro motory 1,4 TFSI a 2,0 TDI CR, ale o nich zatím podrobnější údaje neznáme. 

Seat Ibiza JE Design 2013 10.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 11.jpgSeat Ibiza JE Design 2013 12.jpg

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud