Nissan Leaf

Nissan Leaf

To postačuje na dojezd 378 kilometrů. Maximální rychlost 449 centimetrů dlouhého vozu činí 144 km/hod. Z nuly na 100 km/hod zrychluje za 8,6 sekundy.

To postačuje na dojezd 378 kilometrů. Maximální rychlost 449 centimetrů dlouhého vozu činí 144 km/hod. Z nuly na 100 km/hod zrychluje za 8,6 sekundy.

V současnosti je k dispozici pouze jedna verze pohonného ústrojí s baterií o kapacitě 40 kWh.

V současnosti je k dispozici pouze jedna verze pohonného ústrojí s baterií o kapacitě 40 kWh.

Přední světla jsou diodová, vůz také disponuje systémem autonomního řízení ProPilot.

Přední světla jsou diodová, vůz také disponuje systémem autonomního řízení ProPilot.

Kdo si zvolí nejvyšší výbavu Tekna, bude muset zaplatit bez dvanácti tisíc rovný milion.

Kdo si zvolí nejvyšší výbavu Tekna, bude muset zaplatit bez dvanácti tisíc rovný milion.

Zákazník pak získá parkovací systém s monitorováním celého okolí auta, vyhřívání všech sedadel a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Zákazník pak získá parkovací systém s monitorováním celého okolí auta, vyhřívání všech sedadel a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Výbavový stupeň N-Connecta začíná na ceně 945 000 Kč.

Výbavový stupeň N-Connecta začíná na ceně 945 000 Kč.

Nissan Leaf

Nissan Leaf

Druhým stupněm výbavy pak je Acenta za 891 000 Kč.

Druhým stupněm výbavy pak je Acenta za 891 000 Kč.

České zastoupení se ještě rozhodlo zdarma přidat designovou sadu, která zahrnuje modře zbarvené lišty na přídi, zádi i bocích vozu, modré kryty zrcátek a koberečky. Ta by jinak stála 26 490 Kč.

České zastoupení se ještě rozhodlo zdarma přidat designovou sadu, která zahrnuje modře zbarvené lišty na přídi, zádi i bocích vozu, modré kryty zrcátek a koberečky. Ta by jinak stála 26 490 Kč.

V takovém voze pak bude namontováno šest airbagů, dále tempomat, omezovač rychlosti, zvuková signalizace pro chodce, hlídání vozů ve slepém úhlu, systém pro autonomní brzdění, systém udržování v jízdním pruhu, rádio s CD a čtyřmi reproduktory, palubní počítač se sedmipalcovou obrazovkou, šestnáctipalcová ocelová kola, startovací tlačítko, automatickou klimatizaci a multifunkční volant.

V takovém voze pak bude namontováno šest airbagů, dále tempomat, omezovač rychlosti, zvuková signalizace pro chodce, hlídání vozů ve slepém úhlu, systém pro autonomní brzdění, systém udržování v jízdním pruhu, rádio s CD a čtyřmi reproduktory, palubní počítač se sedmipalcovou obrazovkou, šestnáctipalcová ocelová kola, startovací tlačítko, automatickou klimatizaci a multifunkční volant.

Cena činí 850.000 Kč. Jedná se o vůz v nejnižším výbavovém stupni ze čtyř nabízených.

Cena činí 850.000 Kč. Jedná se o vůz v nejnižším výbavovém stupni ze čtyř nabízených.

Zatímco první generace elektromobilu Nissan Leaf se u tuzemských dealerů prodávala za 730, případně 810 tisíc Kč, podle toho, jak velká baterie byla v útrobách namontovaná, nová verze tohoto auta je dražší.

Zatímco první generace elektromobilu Nissan Leaf se u tuzemských dealerů prodávala za 730, případně 810 tisíc Kč, podle toho, jak velká baterie byla v útrobách namontovaná, nová verze tohoto auta je dražší.

38
Fotogalerie

Nissan Leaf II měl českou premiéru. Evropská verze se ale ještě nevyrábí

Příští rok bude k dostání varianta s baterií o kapacitě 40 kWh, v roce 2019 se začne nabízet leaf také s baterií 60 kWh

Zhruba v březnu by do České republiky měly dorazit první kusy evropské specifikace druhé generace Nissanu Leaf. Během tuzemské premiéry vozu, který ovšem dorazil z Japonska a s pravostranným řízením, to uvedl mluvčí tuzemského zastoupení značky Petr Kolář. 

"Výroba evropských verzí v britském Sunderlandu začne ještě do konce letošního roku," dodal Kolář.

Tuzemští dealeři značky zatím také ještě neznají cenu, za kterou se vůz běžné specifikace bude prodávat. "Neměla by se ale zásadním způsobem lišit od cenovky první generace," uvedl Kolář. Verze s baterií s kapacitou 30 kWh se podle oficiálního ceníku prodávala za 810 tisíc Kč. K dispozici byla rovněž varianta s baterií 24 kWh. Ta byla o osmdesát tisíc Kč levnější.

Zatím je stanovena cena pouze první limitované edice. Ta činí 990.000 Kč

Druhá generace vozu je evolucí té první. Design je nyní sportovnější, hlavní je ale změna parametrů. Výkon motoru stoupl na 110 kW, točivý moment dosahuje 320 Nm a kapacita baterie je 40 kWh, což postačuje v cyklu NEDC na dojezd do vzdálenosti 378 kilometrů.

Plné nabití baterie pomocí konektoru 3 kW trvá 16 hodin, 8 hodin se musí baterie "plnit" z konektoru 6 kW a vůz umožňuje také funkci rychlého nabíjení. Díky ní lze za 40 minut prázdnou baterii nabít na 80%.

Do výbavy přibyly asistenční systémy. Například při samočinném parkování umí auto nejen zatáčet, ale i zrychlovat a brzdit, zvládá také autonomní jízdu v daném jízdním pruhu. Tedy za řidiče bude například popojíždět v kolonách.

Změnou oproti minulé generaci je využití takzvaného e-Pedalu. To znamená, že řidič zmenšením tlaku na plynový pedál může i zpomalovat a brzdit. Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Podobnou technologii využívá u svých elektromobilů rovněž BMW.

Nissan Leaf II - základní technická data
Největší výkon [kW/min] 110/3283-9795
Točivý moment [N.m/min] 320/0-3283
Převodovka A
Max. rychlost [km/h] 144
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,6
Dojezd 378 km
Pohotovostní hm. [kg] 1535
Rozměry (d,š,v) v mm 4480/1790/1535
Rozvor

2700 mm

Jako jediný elektromobil v současné době leaf nabídne propojení vozu s chytrými energetickými sítěmi. Systém funguje tak, že umožňuje majitelům vozu připojit se k elektrické a poskytuje jim příležitost alternativního zdroje příjmu.

Technologie vozidel v síti (Vehicle2Grid – V2G) dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá rovněž ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů.

České zastoupení Nissanu předpokládá, že novinka bude ještě úspěšnější než první generace. Ta je nejprodávanějším elektromobilem na světě, když se ho prodalo již téměř tři sta tisíc kusů. V Česku se od roku 2013 každým rokem prodávalo kolem 60-70 kusů.

Na galerii snímků novinky se podívejte zde:

EU-NISSAN-LEaf1.jpgEU-NISSAN-LEaf2.jpgEU-NISSAN-LEaf3.jpg

 

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud