Druhá generace elektromobilu Leaf od Nissanu byla odhalena.
Nissan Leaf byl a je pro japonskou automobilku opravdu důležitým modelem. Teď prý má elektromobilitu posunout zase o něco dále do mainstreamového segmentu.
Design novinky je stále výjimečný, ale nyní získal na dravosti. Ostřejší křivky nejspíš budou většině zákazníků sedět více, než kulatý předchůdce. Zatímco příď následuje design ostatních nissanů, záď se zakrytým c-sloupkem novinku bezpečně prozradí.
Baterie má nyní kapacitu 40 kWh. Zásobuje elektromotor s výkonem 147 koňských sil. Podle nových evropských homologačních předpisů činí dojezd na jedno nabití až 378 kilometrů. Plné nabití baterie pomocí konektoru 3 kW trvá 16 hodin, 8 hodin z konektoru 6 kW a vůz podporuje také funkci rychlého nabíjení, která za 40 minut vyčerpanou baterii nabije na 80%.
Krom zvýšeného dojezdu, svěžího designu a kvalitnější kabiny se druhá generace soustředila především na nové technologie semi-autonomního řízení. Ty sdružuje pod název ProPilot, který po Leafu zdědí i crossovery Qashqai a X-Trail. Systém dokáže od 30 km/h do 100 km/h udržovat vzdálenost od vozu před ním a zároveň vůz autonomně držet uprostřed pruhu. Dokonalejší má být také autonomní parkování.
Ve standardní výbavě je také systém e-Pedal. To známe například z BMW i3. V normálním provozu stačí používat jen pedál akcelerátoru. Jakmile jej řidič pustí nebo povolí, auto začne plynule brzdit pomocí silné rekuperace. Díky tomu provozní brzdy krom nouzových situací netřeba užívat.
Nový Leaf se oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu.
Podívejte se detailně na exteriér, interiér a další detaily ve fotogalerii: