Nissan Leaf

Nissan Leaf

To postačuje na dojezd 378 kilometrů. Maximální rychlost 449 centimetrů dlouhého vozu činí 144 km/hod. Z nuly na 100 km/hod zrychluje za 8,6 sekundy.

To postačuje na dojezd 378 kilometrů. Maximální rychlost 449 centimetrů dlouhého vozu činí 144 km/hod. Z nuly na 100 km/hod zrychluje za 8,6 sekundy.

V současnosti je k dispozici pouze jedna verze pohonného ústrojí s baterií o kapacitě 40 kWh.

V současnosti je k dispozici pouze jedna verze pohonného ústrojí s baterií o kapacitě 40 kWh.

Přední světla jsou diodová, vůz také disponuje systémem autonomního řízení ProPilot.

Přední světla jsou diodová, vůz také disponuje systémem autonomního řízení ProPilot.

Kdo si zvolí nejvyšší výbavu Tekna, bude muset zaplatit bez dvanácti tisíc rovný milion.

Kdo si zvolí nejvyšší výbavu Tekna, bude muset zaplatit bez dvanácti tisíc rovný milion.

Zákazník pak získá parkovací systém s monitorováním celého okolí auta, vyhřívání všech sedadel a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Zákazník pak získá parkovací systém s monitorováním celého okolí auta, vyhřívání všech sedadel a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Výbavový stupeň N-Connecta začíná na ceně 945 000 Kč.

Výbavový stupeň N-Connecta začíná na ceně 945 000 Kč.

Nissan Leaf

Nissan Leaf

Druhým stupněm výbavy pak je Acenta za 891 000 Kč.

Druhým stupněm výbavy pak je Acenta za 891 000 Kč.

České zastoupení se ještě rozhodlo zdarma přidat designovou sadu, která zahrnuje modře zbarvené lišty na přídi, zádi i bocích vozu, modré kryty zrcátek a koberečky. Ta by jinak stála 26 490 Kč.

České zastoupení se ještě rozhodlo zdarma přidat designovou sadu, která zahrnuje modře zbarvené lišty na přídi, zádi i bocích vozu, modré kryty zrcátek a koberečky. Ta by jinak stála 26 490 Kč.

V takovém voze pak bude namontováno šest airbagů, dále tempomat, omezovač rychlosti, zvuková signalizace pro chodce, hlídání vozů ve slepém úhlu, systém pro autonomní brzdění, systém udržování v jízdním pruhu, rádio s CD a čtyřmi reproduktory, palubní počítač se sedmipalcovou obrazovkou, šestnáctipalcová ocelová kola, startovací tlačítko, automatickou klimatizaci a multifunkční volant.

V takovém voze pak bude namontováno šest airbagů, dále tempomat, omezovač rychlosti, zvuková signalizace pro chodce, hlídání vozů ve slepém úhlu, systém pro autonomní brzdění, systém udržování v jízdním pruhu, rádio s CD a čtyřmi reproduktory, palubní počítač se sedmipalcovou obrazovkou, šestnáctipalcová ocelová kola, startovací tlačítko, automatickou klimatizaci a multifunkční volant.

Cena činí 850.000 Kč. Jedná se o vůz v nejnižším výbavovém stupni ze čtyř nabízených.

Cena činí 850.000 Kč. Jedná se o vůz v nejnižším výbavovém stupni ze čtyř nabízených.

Zatímco první generace elektromobilu Nissan Leaf se u tuzemských dealerů prodávala za 730, případně 810 tisíc Kč, podle toho, jak velká baterie byla v útrobách namontovaná, nová verze tohoto auta je dražší.

Zatímco první generace elektromobilu Nissan Leaf se u tuzemských dealerů prodávala za 730, případně 810 tisíc Kč, podle toho, jak velká baterie byla v útrobách namontovaná, nová verze tohoto auta je dražší.

38
Fotogalerie

Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Druhá generace elektromobilu Leaf od Nissanu byla odhalena.

Nissan Leaf byl a je pro japonskou automobilku opravdu důležitým modelem. Teď prý má elektromobilitu posunout zase o něco dále do mainstreamového segmentu.

Design novinky je stále výjimečný, ale nyní získal na dravosti. Ostřejší křivky nejspíš budou většině zákazníků sedět více, než kulatý předchůdce. Zatímco příď následuje design ostatních nissanů, záď se zakrytým c-sloupkem novinku bezpečně prozradí.

Baterie má nyní kapacitu 40 kWh. Zásobuje elektromotor s výkonem 147 koňských sil. Podle nových evropských homologačních předpisů činí dojezd na jedno nabití až 378 kilometrů. Plné nabití baterie pomocí konektoru 3 kW trvá 16 hodin, 8 hodin z konektoru 6 kW a vůz podporuje také funkci rychlého nabíjení, která za 40 minut vyčerpanou baterii nabije na 80%.

Krom zvýšeného dojezdu, svěžího designu a kvalitnější kabiny se druhá generace soustředila především na nové technologie semi-autonomního řízení. Ty sdružuje pod název ProPilot, který po Leafu zdědí i crossovery Qashqai a X-Trail. Systém dokáže od 30 km/h do 100 km/h udržovat vzdálenost od vozu před ním a zároveň vůz autonomně držet uprostřed pruhu. Dokonalejší má být také autonomní parkování.

Ve standardní výbavě je také systém e-Pedal. To známe například z BMW i3. V normálním provozu stačí používat jen pedál akcelerátoru. Jakmile jej řidič pustí nebo povolí, auto začne plynule brzdit pomocí silné rekuperace. Díky tomu provozní brzdy krom nouzových situací netřeba užívat.

Nový Leaf se oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Podívejte se detailně na exteriér, interiér a další detaily ve fotogalerii:

EU-NISSAN-LEaf1.jpgEU-NISSAN-LEaf2.jpgEU-NISSAN-LEaf3.jpg

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud