12
Fotogalerie

Hlavní padouch bude v další bondovce jezdit Jaguarem C-X75

Pamatujete si na koncept Jaguar C-X75? Hybridní supersport se dvěma turbínami měl být duchovní nástupce legendárního XJ220, konkurence pro Porsche 918 Spyder či LaFerrari. Nakonec ale z projektu superauta za třicet milionů sešlo a automobilka ho v roce 2012 hodila do šuplíku.

jaguar (2).jpgjaguar (5).jpgjaguar (3).jpg
Hybridní supersport od Jaguaru se přeci jen dočká. Bude s ním jezdit hlavní padouch v další bondovce. Ovšem pro natáčení akčního filmu ustoupí turbíny a složitý hybridní systém klasickému osmiválci s kompresorem

Auto se ale přeci jen dočká aspoň malého oživení. V připravované bondovce SPECTRE bude právě Jaguarem C-X75 jezdit hlavní padouch. Na Jamese Bonda čeká oficiální služební Aston Martin DB10.

Pro účely natáčení bude ale koncept Jaguaru značně přepracován a hlavně vybaven konvenčním továrním osmiválcem 5,0 l s kompresorem. Aspoň to tedy uvádí britský magazín Autocar.

Jaguar C-X75 ve fázi konceptu poháněly elektromotory o celkovém výkonu až 780 koní a točivém momentu 1608 Nm. Auto se prý umělo dostat na stovku za méně než tři sekundy a rozjelo se až na 330 km/h. Dojezd na elektřinu činil 110 km, dvě turbíny schopné spalovat prakticky všechno (od klasického benzínu přes naftu a letecký petrolej po plyn) pak prodloužily dojezd o dalších 900 km.

jaguar (1).jpgjaguar (10).jpgjaguar (11).jpgjaguar (12).jpgjaguar (4).jpgjaguar (6).jpgjaguar (7).jpgjaguar (8).jpgjaguar (9).jpg

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud