Čelní sklo je vyrobeno z nárazuvzdorného materiálu. Prostorové kamery zase pomáhají detekovat objekty, minimalizovat slepé úhly a automaticky upozorňují řidiče na bezpečnostní rizika a překážky.

Čelní sklo je vyrobeno z nárazuvzdorného materiálu. Prostorové kamery zase pomáhají detekovat objekty, minimalizovat slepé úhly a automaticky upozorňují řidiče na bezpečnostní rizika a překážky.

Architektura modelu Semi je navržena tak, aby měla vyšší bezpečnostní standard než jakýkoli jiný těžký nákladní vůz na trhu.

Architektura modelu Semi je navržena tak, aby měla vyšší bezpečnostní standard než jakýkoli jiný těžký nákladní vůz na trhu.

Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.

Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.

Řidiče potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Řidiče potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Sedadlo je umístěné uprostřed pro optimální viditelnost.

Sedadlo je umístěné uprostřed pro optimální viditelnost.

Je tak prostorná, že se v ní může bez problémů postavit.

Je tak prostorná, že se v ní může bez problémů postavit.

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Bez přívěsu zvládne Semi zrychlit z nuly na 96 km/h za 5 sekund. Při plném zatížení s přívěsem zvládne stejnou akceleraci za 20 sekund.

Bez přívěsu zvládne Semi zrychlit z nuly na 96 km/h za 5 sekund. Při plném zatížení s přívěsem zvládne stejnou akceleraci za 20 sekund.

Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38...

Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38...

Symetricky na obou stranách jsou umístěny dvě dotykové obrazovky.

Symetricky na obou stranách jsou umístěny dvě dotykové obrazovky.

Ty slouží nejen na ovládání funkcí, ale nabídnou také snadný přístup k navigaci či monitorování slepých míst.

Ty slouží nejen na ovládání funkcí, ale nabídnou také snadný přístup k navigaci či monitorování slepých míst.

Čelní sklo je vyrobeno z nárazuvzdorného materiálu. Prostorové kamery zase pomáhají detekovat objekty, minimalizovat slepé úhly a automaticky upozorňují řidiče na bezpečnostní rizika a překážky.
Architektura modelu Semi je navržena tak, aby měla vyšší bezpečnostní standard než jakýkoli jiný těžký nákladní vůz na trhu.
Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.
Řidiče potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).
12
Fotogalerie

Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Americká Tesla již naplno testuje svůj elektrický tahač Semi. Nedávno se je podařilo zachytit během nabíjení u superchargeru.

Testování tahačů Tesla Semi je v plném proudu. Na internetu se již množí videa, které je zachytávají už i v běžném provozu. Nedávno se rovnou dva prototypy podařilo zachytit na nabíjecí stanici.

Podle webu Electrek to bylo během prvního výjezdu mezi továrnou v kalifornském Fremontu a továrnou Gigafactory 1 v Nevadě. Tuto zastávku učinily prototypy po ujetí 212 kilometrů. Jeden z prototypů byl připojen k nabíjecí stanici. Není ale známo, jestli mu došla "šťáva", nebo se jednalo jen o naplánovanou součást testovací fáze.

Právě na tyto trase by měli následně elektrické tahače pravidelně operovat.  Čtyřhodinová cesta mezi továrnami je totiž pro Teslu momentálně výrazným výdajem. Tahač Semi tak chce automobilka využít jako levnější možnost dopravy. 

Oficiální specifikace jsou opravdu revoluční. Zrychlení 0-96 km/h zvládne bez nákladu za pouhých 5 sekund, s plně naloženým návěsem (celková hmotnost 36 tun) je to za 20 sekund. Při dálniční rychlosti má mít dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). 

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud