Značka Jeep má za sebou první premiéru pod křídly koncernu Stellantis. Vylepšení dostal model, který tvoří 40 % jejích evropských prodejů.
Druhá generace modelu Compass prochází po pěti letech důležitou proměnou. Nejen v tradičním smyslu faceliftu: výroba se již v loňském roce přesunula z mexické Tolucy do italského Melfi, což údajně dvakrát zkracuje dodací lhůty pro evropského zákazníka. Rovněž vloni představené plug-in hybridní provedení si pak v prodejích ukouslo již čtvrtinový podíl.
Novinka přináší změny ve většině významných oblastí. Z hlediska designu se od té staré liší větším důrazem na horizontální linie. Tradiční maska se sedmi segmenty je nyní dělená na dvě výškové úrovně a v horní části naklopená vzad. Zcela nové jsou čistě diodové světlomety s integrovaným denním svícením, lehce se změnil také sací otvor ve spodní části masky. Drsnější provedení Trailhawk se může pochlubit nárazníky s lepšími nájezdovými úhly, jinak uloženými mlhovkami a také výše uloženým čelním radarem, jemuž tak při terénním řádění hrozí menší nebezpečí. Vzadu pak najdeme rovněž nová světla.
Uvnitř se opakuje motiv s horizontálními linkami, které dělí palubní desku do tří výškových úrovní. Obrazovka palubního systému je nyní výše a pod ní se nachází prostorově úsporné výdechy ventilace. Dle zvolené výbavy je možné dostat čalounění z látky nebo kůže Nappa, objednat lze dekory z hliníku nebo s vizáží karbonu. Zcela nový je digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25“, u nějž lze zobrazit více než dvacet různých konfigurací. Přepracován byl také středový tunel, který v přední části nabídne velkou odkládací přihrádku s indukčním dobíjením chytrých zařízení a v části zadní schránku pod loketní opěrkou o kapacitě necelých pěti litrů.
K řadě vylepšení došlo i na poli asistenčních systémů. Faceliftovaný Compass je prvním evropským Jeepem, který nabídne autonomní řízení úrovně 2. Disponuje čtením dopravních značek, jehož data využívá pro nastavení rychlosti adaptivního tempomatu. V kombinaci s vedením v jízdních pruzích tak má zvýšit bezpečnost na dlouhých dálničních přesunech. Nechybí také automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů.
Compass dále dostává novou generaci infotainmentu Uconnect 5, fungující na bázi operačního systému Android. Umožňuje nastavení uživatelských profilů, bezdrátové připojení k Andrioid Auto nebo Apple Carplay a umí také spolupracovat s hlasovým asistentem Amazon Alexa, skrze nějž může řidič například ovládat svou chytrou domácnost. Systém se zobrazuje na displejích o úhlopříčce 8,4 nebo 10,1 palce, přičemž s větší obrazovkou může disponovat také navigací s podklady TomTom.
Z hlediska pohonu nabídne něco pro zastánce benzinu, nafty i hybridů. Nicméně pohon všech kol je nyní řešen čistě skrze zadní elektromotor, ke konvenčním motorizacím ho nyní již nedostanete. Benzinové jednotky zastupuje čtyřválec 1.3 GSE s výkonem 96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou a verze se 110 kW a automatem – obě provedení mají točivý moment 270 Nm. Naftová jednotka 1.6 Multijet II pak nabídne 96 kW a 320 Nm. Plug-in hybridní provedení s baterií o kapacitě 11,4 kWh kombinuje benzinovou jednotku 1.3 GSE s 44kW elektromotorem. V případě 96kW provedení čtyřválce je celkový výkon 140 kW, u silnější 132kW verze jde kombinovaně o 177 kW.
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler