V letošním roce si Lamborghini připomíná 60leté výročí své existence. Zdroj: Lamborghini

V letošním roce si Lamborghini připomíná 60leté výročí své existence. | Zdroj: Lamborghini

V jeho modelech najdeme odkazy na bohatou historii a stejné je to i se současnou podobou vysoce moderního závodu. Zdroj: Lamborghini

V jeho modelech najdeme odkazy na bohatou historii a stejné je to i se současnou podobou vysoce moderního závodu. | Zdroj: Lamborghini

V čele totiž stále stojí první budova, kterou v roce 1963 nechal postavit Ferruccio Lamborghini na pozemku v Sant´Agata Bolognese kousek od rodného města Cento. Zdroj: Lamborghini

V čele totiž stále stojí první budova, kterou v roce 1963 nechal postavit Ferruccio Lamborghini na pozemku v Sant´Agata Bolognese kousek od rodného města Cento. | Zdroj: Lamborghini

I když je pravda, že její vzhled se během dekád postupně měnil, původní návrh je v ní pořád čitelný. Zdroj: Lamborghini

I když je pravda, že její vzhled se během dekád postupně měnil, původní návrh je v ní pořád čitelný. | Zdroj: Lamborghini

Položení základních kamenů bylo překvapivě rychlé. Zdroj: Lamborghini

Položení základních kamenů bylo překvapivě rychlé. | Zdroj: Lamborghini

Postavení továrny trvalo osm měsíců, takže ji můžeme spatřit na pozadí fotografií prvního konceptu 350 GTV. Zdroj: Lamborghini

Postavení továrny trvalo osm měsíců, takže ji můžeme spatřit na pozadí fotografií prvního konceptu 350 GTV. | Zdroj: Lamborghini

V roce 1966 zabíraly zastřešené prostory 12 000 m2. Zdroj: Lamborghini

V roce 1966 zabíraly zastřešené prostory 12 000 m2. | Zdroj: Lamborghini

To umožnilo interní výrobu převodovek a diferenciálů. Zdroj: Lamborghini

To umožnilo interní výrobu převodovek a diferenciálů. | Zdroj: Lamborghini

To umožnilo interní výrobu převodovek a diferenciálů. Na dalších dvou linkách běžela produkce motorů a kompletace vozů včetně místnosti pro finální ladění situované v pravé části budovy.

To umožnilo interní výrobu převodovek a diferenciálů. Na dalších dvou linkách běžela produkce motorů a kompletace vozů včetně místnosti pro finální ladění situované v pravé části budovy.

Levou stranu zabírala dílna zákaznického servisu a zázemí pro personál. Zdroj: Lamborghini

Levou stranu zabírala dílna zákaznického servisu a zázemí pro personál. | Zdroj: Lamborghini

V prostřední sekci se na rozloze 260 m2 nacházely kanceláře technického i obchodního oddělení a samotného Ferruccia Lamborghini. Zdroj: Lamborghini

V prostřední sekci se na rozloze 260 m2 nacházely kanceláře technického i obchodního oddělení a samotného Ferruccia Lamborghini. | Zdroj: Lamborghini

V říjnu 1968 rozšířily výrobu tři nové haly s plochou 3500 m2. Zdroj: Lamborghini

V říjnu 1968 rozšířily výrobu tři nové haly s plochou 3500 m2. | Zdroj: Lamborghini

Přítomnost modelů 400 GT, Islero, Espada a Miura jen dokazuje nutnost zvětšení kapacit. Zdroj: Lamborghini

Přítomnost modelů 400 GT, Islero, Espada a Miura jen dokazuje nutnost zvětšení kapacit. | Zdroj: Lamborghini

Zatímco v roce 1965 vyrobil Ferruccio 67 vozů, v roce 1971 jich z linek sjelo 425. Zdroj: Lamborghini

Zatímco v roce 1965 vyrobil Ferruccio 67 vozů, v roce 1971 jich z linek sjelo 425. | Zdroj: Lamborghini

V roce 1979 objem klesl na 55 vozů kvůli hospodářské krizi, ale v následující dekádě přišlo oživení a v roce 1987 už Lamborghini zkompletovalo 470 vozů a 300 lodních motorů. Zdroj: Lamborghini

V roce 1979 objem klesl na 55 vozů kvůli hospodářské krizi, ale v následující dekádě přišlo oživení a v roce 1987 už Lamborghini zkompletovalo 470 vozů a 300 lodních motorů. | Zdroj: Lamborghini

V tomto desetiletí (1983) zahájila automobilka první vývoj uhlíkových vláken na základě know-how z evoluce komponentů pro letouny Boeing 767 v Seattlu. Zdroj: Lamborghini

V tomto desetiletí (1983) zahájila automobilka první vývoj uhlíkových vláken na základě know-how z evoluce komponentů pro letouny Boeing 767 v Seattlu. | Zdroj: Lamborghini

Základ vyvinutý novou technologií poprvé dostal prototyp Countach Evoluzione. Zdroj: Lamborghini

Základ vyvinutý novou technologií poprvé dostal prototyp Countach Evoluzione. | Zdroj: Lamborghini

Kvůli vývoji karbonových dílů a příchodu sofistikovanější elektroniky značka zainvestovala do nového vybavení a zřídila moderní testovací prostor včetně dílny pro regulaci emisí. Zdroj: Lamborghini

Kvůli vývoji karbonových dílů a příchodu sofistikovanější elektroniky značka zainvestovala do nového vybavení a zřídila moderní testovací prostor včetně dílny pro regulaci emisí. | Zdroj: Lamborghini

Další vlna inovací přišla po přidružení se k Audi v roce 1998. Zdroj: Lamborghini

Další vlna inovací přišla po přidružení se k Audi v roce 1998. | Zdroj: Lamborghini

Nové milénium (2000) Lamborghini začalo výrobou 296 vozů se 400 zaměstnanci. Zdroj: Lamborghini

Nové milénium (2000) Lamborghini začalo výrobou 296 vozů se 400 zaměstnanci. | Zdroj: Lamborghini

V srpnu následujícího roku byla dokončena rekonstrukce hlavního sídla, montážních linek a stravovacího zázemí. Zdroj: Lamborghini

V srpnu následujícího roku byla dokončena rekonstrukce hlavního sídla, montážních linek a stravovacího zázemí. | Zdroj: Lamborghini

Areál se rozrostl o novou administrativní budovu, vývojové a výzkumné prostory a dvoupatrové muzeum. Celková investice dosáhla 155 milionů eur. Zdroj: Lamborghini

Areál se rozrostl o novou administrativní budovu, vývojové a výzkumné prostory a dvoupatrové muzeum. Celková investice dosáhla 155 milionů eur. | Zdroj: Lamborghini

Rozvoj pokračoval dále v roce 2003 otevřením Lamborghini Centro Stile sdružujícím zákaznický servis, centrum pro klasické vozy a sektor lodních motorů. Zdroj: Lamborghini

Rozvoj pokračoval dále v roce 2003 otevřením Lamborghini Centro Stile sdružujícím zákaznický servis, centrum pro klasické vozy a sektor lodních motorů. | Zdroj: Lamborghini

V té době už měl areál rozlohu 100 000 m2, z toho 28 900 m2 krytých střechou. Zdroj: Lamborghini

V té době už měl areál rozlohu 100 000 m2, z toho 28 900 m2 krytých střechou. | Zdroj: Lamborghini

Výsledkem byla expanze výroby na 1 305 vozů a rozšíření kapacity zaměstnanců na 624, z čehož 145 pracovalo ve vývoji. Zdroj: Lamborghini

Výsledkem byla expanze výroby na 1 305 vozů a rozšíření kapacity zaměstnanců na 624, z čehož 145 pracovalo ve vývoji. | Zdroj: Lamborghini

V roce 2006 slavila automobilka meziroční růst 30,4 % a výrobu 2 087 vozů. Zdroj: Lamborghini

V roce 2006 slavila automobilka meziroční růst 30,4 % a výrobu 2 087 vozů. | Zdroj: Lamborghini

Není divu, že krátce na to (2008) rozšířila oddělení závěrečné kontroly a přidala novou 11 000 m2 velkou halu schopnou pojmout 14 052 palet.   Zdroj: Lamborghini

Není divu, že krátce na to (2008) rozšířila oddělení závěrečné kontroly a přidala novou 11 000 m2 velkou halu schopnou pojmout 14 052 palet.   | Zdroj: Lamborghini

Dovednosti práce s karbonovým vláknem získané v uplynulých desetiletích automobilka využila při konstrukci nového Aventadoru LP 700-4, prvního vozu s interně navrženým a postaveným s karbonovým monokokem. Zdroj: Lamborghini

Dovednosti práce s karbonovým vláknem získané v uplynulých desetiletích automobilka využila při konstrukci nového Aventadoru LP 700-4, prvního vozu s interně navrženým a postaveným s karbonovým monokokem. | Zdroj: Lamborghini

Kromě evoluce špičkových vozů se automobilka začala ve větším měřítku zajímat o ekologii. Zdroj: Lamborghini

Kromě evoluce špičkových vozů se automobilka začala ve větším měřítku zajímat o ekologii. | Zdroj: Lamborghini

Lépe pochopit přírodní rozmanitost a negativní vlivy na klima ji pomáhá Lamborghini park otevřený v roce 2011. Zdroj: Lamborghini

Lépe pochopit přírodní rozmanitost a negativní vlivy na klima ji pomáhá Lamborghini park otevřený v roce 2011. | Zdroj: Lamborghini

Odpovědný přístup stvrdilo postavení nové budovy výzkumu prototypů oceněné certifikací nulových emisí. Zdroj: Lamborghini

Odpovědný přístup stvrdilo postavení nové budovy výzkumu prototypů oceněné certifikací nulových emisí. | Zdroj: Lamborghini

Nedávno areál rozšířila druhá elektrárna a pro další snížení emisí automobilka ve velkém přešla na využití kolejové dopravy.   Zdroj: Lamborghini

Nedávno areál rozšířila druhá elektrárna a pro další snížení emisí automobilka ve velkém přešla na využití kolejové dopravy.   | Zdroj: Lamborghini

Nové trendy utvářely podobu závodu i z pohledu modelové skladby. Zdroj: Lamborghini

Nové trendy utvářely podobu závodu i z pohledu modelové skladby. | Zdroj: Lamborghini

S představením SUV Urus se zastřešená plocha továrny rozrostla na 160 000 m2. Zdroj: Lamborghini

S představením SUV Urus se zastřešená plocha továrny rozrostla na 160 000 m2. | Zdroj: Lamborghini

Urus dostal samostatnou výrobní linku, podnítil rozhodnutí postavit novou část pro dokončování všech modelů a kancelářskou budovu opět splňující nejpřísnější ekologické a energetické standardy. Zdroj: Lamborghini

Urus dostal samostatnou výrobní linku, podnítil rozhodnutí postavit novou část pro dokončování všech modelů a kancelářskou budovu opět splňující nejpřísnější ekologické a energetické standardy. | Zdroj: Lamborghini

Výjimečné postavení Uruse dokazuje vlastní lakovna (2019), logistické centrum i jemu na míru postavená testovací dráha se třinácti různými povrchy. Zdroj: Lamborghini

Výjimečné postavení Uruse dokazuje vlastní lakovna (2019), logistické centrum i jemu na míru postavená testovací dráha se třinácti různými povrchy. | Zdroj: Lamborghini

Další vývoj závodu v Sant´Agata Bolognese bude definovat elektrifikace. Zdroj: Lamborghini

Další vývoj závodu v Sant´Agata Bolognese bude definovat elektrifikace. | Zdroj: Lamborghini

Prvních elektrifikovaných modelů se dočkáme v následujícím roce a půl s tím, že čistý elektromobil přijde do konce dekády.   Zdroj: Lamborghini

Prvních elektrifikovaných modelů se dočkáme v následujícím roce a půl s tím, že čistý elektromobil přijde do konce dekády.   | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini Zdroj: Lamborghini

Historie výroby Lamborghini | Zdroj: Lamborghini

V jeho modelech najdeme odkazy na bohatou historii a stejné je to i se současnou podobou vysoce moderního závodu. Zdroj: Lamborghini
V čele totiž stále stojí první budova, kterou v roce 1963 nechal postavit Ferruccio Lamborghini na pozemku v Sant´Agata Bolognese kousek od rodného města Cento. Zdroj: Lamborghini
I když je pravda, že její vzhled se během dekád postupně měnil, původní návrh je v ní pořád čitelný. Zdroj: Lamborghini
Položení základních kamenů bylo překvapivě rychlé. Zdroj: Lamborghini
114
Fotogalerie

Lamborghini odtajnilo historické fotografie proměny závodu v uplynulých 60 letech. Je to krásné okénko do historie!

Továrna Lamborghini se během 60 let proměnila k nepoznání. Původní budova z roku 1963 stále stojí v čele závodu a unikátní galerií vypráví svůj příběh.

V letošním roce si Lamborghini připomíná 60leté výročí své existence. V jeho modelech najdeme odkazy na bohatou historii a stejné je to i se současnou podobou vysoce moderního závodu. V čele totiž stále stojí první budova, kterou v roce 1963 nechal postavit Ferruccio Lamborghini na pozemku v Sant'Agata Bolognese kousek od rodného města Cento. I když je pravda, že její vzhled se během dekád postupně měnil, původní návrh je v ní pořád čitelný.

Položení základních kamenů bylo překvapivě rychlé. Postavení továrny trvalo osm měsíců, takže ji můžeme spatřit na pozadí fotografií prvního konceptu 350 GTV. V roce 1966 zabíraly zastřešené prostory 12.000 m2. To umožnilo interní výrobu převodovek a diferenciálů. Na dalších dvou linkách běžela produkce motorů a kompletace vozů včetně místnosti pro finální ladění situované v pravé části budovy. Levou stranu zabírala dílna zákaznického servisu a zázemí pro personál. V prostřední sekci se na rozloze 260 m2 nacházely kanceláře technického i obchodního oddělení a samotného Ferruccia Lamborghini.

V říjnu 1968 rozšířily výrobu tři nové haly s plochou 3500 m2. Přítomnost modelů 400 GT, Islero, Espada a Miura jen dokazuje nutnost zvětšení kapacit. Zatímco v roce 1965 vyrobil Ferruccio 67 vozů, v roce 1971 jich z linek sjelo 425. V roce 1979 objem klesl na 55 vozů kvůli hospodářské krizi, ale v následující dekádě přišlo oživení a v roce 1987 už Lamborghini zkompletovalo 470 vozů a 300 lodních motorů.

V tomto desetiletí (1983) zahájila automobilka první vývoj uhlíkových vláken na základě know-how z evoluce komponentů pro letouny Boeing 767 v Seattlu. Základ vyvinutý novou technologií poprvé dostal prototyp Countach Evoluzione. Kvůli vývoji karbonových dílů a příchodu sofistikovanější elektroniky značka zainvestovala do nového vybavení a zřídila moderní testovací prostor včetně dílny pro regulaci emisí.

Další vlna inovací přišla po přidružení se k Audi v roce 1998. Nové milénium (2000) Lamborghini začalo výrobou 296 vozů se 400 zaměstnanci. V srpnu následujícího roku byla dokončena rekonstrukce hlavního sídla, montážních linek a stravovacího zázemí. Areál se rozrostl o novou administrativní budovu, vývojové a výzkumné prostory a dvoupatrové muzeum. Celková investice dosáhla 155 milionů eur.

Rozvoj pokračoval dále v roce 2003 otevřením Lamborghini Centro Stile sdružujícím zákaznický servis, centrum pro klasické vozy a sektor lodních motorů. V té době už měl areál rozlohu 100.000 m2, z toho 28.900 m2 krytých střechou. Výsledkem byla expanze výroby na 1305 vozů a rozšíření kapacity zaměstnanců na 624, z čehož 145 pracovalo ve vývoji. V roce 2006 slavila automobilka meziroční růst 30,4 % a výrobu 2087 vozů. Není divu, že krátce na to (2008) rozšířila oddělení závěrečné kontroly a přidala novou 11.000 m2 velkou halu schopnou pojmout 14.052 palet.  

Dovednosti práce s karbonovým vláknem získané v uplynulých desetiletích automobilka využila při konstrukci nového Aventadoru LP 700-4, prvního vozu s interně navrženým a postaveným s karbonovým monokokem.

Kromě evoluce špičkových vozů se automobilka začala ve větším měřítku zajímat o ekologii. Lépe pochopit přírodní rozmanitost a negativní vlivy na klima ji pomáhá Lamborghini park otevřený v roce 2011. Odpovědný přístup stvrdilo postavení nové budovy výzkumu prototypů oceněné certifikací nulových emisí. Modernizace také položila základy nové formy vytápění, které v rozšířené podobě používá závod dodnes. Nedávno areál rozšířila druhá elektrárna a pro další snížení emisí automobilka ve velkém přešla na využití kolejové dopravy.

Nové trendy utvářely podobu závodu i z pohledu modelové skladby. S představením SUV Urus se zastřešená plocha továrny rozrostla na 160.000 m2. Urus dostal samostatnou výrobní linku, podnítil rozhodnutí postavit novou část pro dokončování všech modelů a kancelářskou budovu opět splňující nejpřísnější ekologické a energetické standardy. Výjimečné postavení Uruse dokazuje vlastní lakovna (2019), logistické centrum i jemu na míru postavená testovací dráha se třinácti různými povrchy.

Další vývoj závodu v Sant'Agata Bolognese bude definovat elektrifikace. Prvních elektrifikovaných modelů se dočkáme v následujícím roce a půl s tím, že čistý elektromobil přijde do konce dekády.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud