Stuttgartští představují nový základ třídy S vybavený naftovým motorem a pohonem všech kol 4Matic.
Novinka nese plné jméno Mercedes-Benz S350 BlueTec 4Matic a jak je z něj patrné, půjde o vznětový motor kombinovaný nově se soustavou trvalého pohonu všech kol. A do reality všedních dní přichází shodou okolností přesně čtvrt století poté, co Mercedes zavedl do sériové výroby svůj systém „čtyřkolky“ s názvem 4Matic. K tomuto zajímavého výročí se brzy vrátíme samostatným článkem, ale zřejmě se na něj dostane až po skončení autosalonu v Detroitu. Ten začíná právě dnes a jednou z mnoha očekávaných novinek se stane výše zmíněný Mercedes-Benz S350 BlueTec 4Matic.
Ale máme zde ještě jedno výročí, které stojí za zmínku. Letos uplyne 15 let od chvíle, kdy značka Mercedes-Benz poprvé vsadila do své vlajkové lodi řady S vznětový motor. A také Mercedes S350 BlueTec 4Matic disponuje „turbodieselem“. Je jím již dobře známý vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, který se v „hospodárném“ provedení BlueTec montuje také do velkých SUV řad ML a G. Také v novém sedanu je naladěn na výkon 210 koní (155 kW) a točivý moment 542 Nm. Jistě nejde o nijak oslnivé hodnoty, ale zaměření tohoto motoru je jasné: minimální spotřeba. Její hodnoty pro S350 BlueTec 4Matic zatím zveřejněny nebyly, ale mají být o poznání nižší než u osmiválce S550 a dokonce také v porovnání s verzí S400 Hybrid.
Model Mercedes-Benz S350 BlueTec 4Matic se stane nejslabší pohonnou jednotkou pro řadu S a i přes standardní instalaci trvalého pohonu všech kol má být také verzí nejlevnější a na trhu se má objevit během prvního čtvrtletí letošního roku. Na přesné cenové relace a podrobnosti k evropskému provedení, stejně jako na hodnoty spotřeby, si ale ještě počkáme, více informací bude zřejmě k mání právě v Detroitu.
Mercedes S350 BlueTec 4Matic