Elektrifikace je v dnešní době silným tématem i v motorsportu, a přestože to nemusí být širé veřejnosti a fanouškům zrovna po chuti, první elektromobily se vydávají i na rychlostní zkoušky rallye. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Facebook.com/ Rallye-Magazin  

Elektrifikace je v dnešní době silným tématem i v motorsportu, a přestože to nemusí být širé veřejnosti a fanouškům zrovna po chuti, první elektromobily se vydávají i na rychlostní zkoušky rallye. | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Facebook.com/Rallye-Magazin 

Zatímco tedy Opel nedávno dokončil vývoj  závodního elektromobilu Corsa-e Rally , v Rakousku se dokončuje projekt mnohem blíže českému publiku. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Facebook.com/ Rallye-Magazin

Zatímco tedy Opel nedávno dokončil vývoj závodního elektromobilu Corsa-e Rally, v Rakousku se dokončuje projekt mnohem blíže českému publiku. | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Facebook.com/Rallye-Magazin

Německý magazín Rallye ukazuje záběry z testů elektrické Škody Fabia od společnost Kreisel Electric, určené pro rakouské podniky rallye. Samotná Škoda z Mladé Boleslavi tedy nemá s projektem nic společného. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Facebook.com/ Rallye-Magazin

Německý magazín Rallye ukazuje záběry z testů elektrické Škody Fabia od společnost Kreisel Electric, určené pro rakouské podniky rallye. Samotná Škoda z Mladé Boleslavi tedy nemá s projektem nic společného. | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Facebook.com/Rallye-Magazin

Dva prototypy takzvané Fabie RE-X1 jsou již údajně hotovy, a pokud půjde všechno dle plánu, nasazeny budou už příští rok. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Facebook.com/ Rallye-Magazin

Dva prototypy takzvané Fabie RE-X1 jsou již údajně hotovy, a pokud půjde všechno dle plánu, nasazeny budou už příští rok. | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Facebook.com/Rallye-Magazin

Informace o technice jsou střídmé, v podstatě ale z originálu klasické závodní Fabie R5 zůstala jen vnější skořápka. K zástavbě dvou elektromotorů – vpředu a vzadu, každý o výkonu 125 kW (170 koní) – byl kompletně přestavěn i podvozek. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Kreisel Electric

Informace o technice jsou střídmé, v podstatě ale z originálu klasické závodní Fabie R5 zůstala jen vnější skořápka. K zástavbě dvou elektromotorů – vpředu a vzadu, každý o výkonu 125 kW (170 koní) – byl kompletně přestavěn i podvozek. | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Kreisel Electric

Ve výsledku má elektrické rallye auto vážit kolem 1300 kg. Do vývoje a přestavby měla firma investovat zhruba 700.000 euro (asi 18,4 milionu korun). | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Kreisel Electric

Ve výsledku má elektrické rallye auto vážit kolem 1300 kg. Do vývoje a přestavby měla firma investovat zhruba 700.000 euro (asi 18,4 milionu korun). | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Kreisel Electric

Záběry z testů jsou pak kontrastem tradiční scéně z rallye s palbou z výfuku a nasupeným motorem. Na typický hukot elektrického ústrojí si budeme s pohledem na bokem jedoucí rallye auto asi zvykat ještě dlouho. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Kreisel Electric

Záběry z testů jsou pak kontrastem tradiční scéně z rallye s palbou z výfuku a nasupeným motorem. Na typický hukot elektrického ústrojí si budeme s pohledem na bokem jedoucí rallye auto asi zvykat ještě dlouho. | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Kreisel Electric

Za volant jedné z Fabií na baterky má usednout rakouská hvězda Raimund Baumschlager, kterou byste v posledních letech našli závodit v klasické Fabii R5. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Kreisel Electric

Za volant jedné z Fabií na baterky má usednout rakouská hvězda Raimund Baumschlager, kterou byste v posledních letech našli závodit v klasické Fabii R5. | Škoda Fabia RE-X1 | Zdroj: Kreisel Electric

Zatímco tedy Opel nedávno dokončil vývoj  závodního elektromobilu Corsa-e Rally , v Rakousku se dokončuje projekt mnohem blíže českému publiku. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Facebook.com/ Rallye-Magazin
Německý magazín Rallye ukazuje záběry z testů elektrické Škody Fabia od společnost Kreisel Electric, určené pro rakouské podniky rallye. Samotná Škoda z Mladé Boleslavi tedy nemá s projektem nic společného. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Facebook.com/ Rallye-Magazin
Dva prototypy takzvané Fabie RE-X1 jsou již údajně hotovy, a pokud půjde všechno dle plánu, nasazeny budou už příští rok. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Facebook.com/ Rallye-Magazin
Informace o technice jsou střídmé, v podstatě ale z originálu klasické závodní Fabie R5 zůstala jen vnější skořápka. K zástavbě dvou elektromotorů – vpředu a vzadu, každý o výkonu 125 kW (170 koní) – byl kompletně přestavěn i podvozek. | Škoda Fabia RE-X1 Zdroj: Kreisel Electric
8
Fotogalerie

Elektrická Škoda Fabia je realitou! Vzniká v Rakousku, v akci nevypadá špatně

Elektřina si pomalu hledá cestu i do rallye. V Rakousku se tak připravuje do soutěží i Fabia na baterky.

Elektrifikace je v dnešní době silným tématem i v motorsportu, a přestože to nemusí být širé veřejnosti a fanouškům zrovna po chuti, první elektromobily se vydávají i na rychlostní zkoušky rallye. Zatímco tedy Opel nedávno dokončil vývoj závodního elektromobilu Corsa-e Rally, v Rakousku se dokončuje projekt mnohem blíže českému publiku.

Německý magazín Rallye ukazuje záběry z testů elektrické Škody Fabia od společnost Kreisel Electric, určené pro rakouské podniky rallye. Samotná Škoda z Mladé Boleslavi tedy nemá s projektem nic společného. Dva prototypy takzvané Fabie RE-X1 jsou již údajně hotovy, a pokud půjde všechno dle plánu, nasazeny budou už příští rok.

Informace o technice jsou střídmé, v podstatě ale z originálu klasické závodní Fabie R5 zůstala jen vnější skořápka. K zástavbě dvou elektromotorů – vpředu a vzadu, každý o výkonu 125 kW (170 koní) – byl kompletně přestavěn i podvozek. Ve výsledku má elektrické rallye auto vážit kolem 1300 kg. Do vývoje a přestavby měla firma investovat zhruba 700.000 euro (asi 18,4 milionu korun).

Záběry z testů jsou pak kontrastem tradiční scéně z rallye s palbou z výfuku a nasupeným motorem. Na typický hukot elektrického ústrojí si budeme s pohledem na bokem jedoucí rallye auto asi zvykat ještě dlouho. Za volant jedné z Fabií na baterky má usednout rakouská hvězda Raimund Baumschlager, kterou byste v posledních letech našli závodit v klasické Fabii R5.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud