17
Fotogalerie

Subaru Impreza WRX STi zajelo Nordschleife za 7:55, je to ale trochu levárna (video)

Subaru jen před pár hodinami pustilo do světa video, na němž je zdokumentována jízda jeho špičkového modelu Impreza WRX STi po legendární Severní smyčce Nürburgringu. Výsledný čas 7 minut a 55 sekund je parádní a překonává nejen osmiminutovou metu, ale i celou řadu věhlasných sporťáků. Pod osm minut se obtížně dostává lecjaké Ferrari, Porsche či BMW z divize M a další respektované skvosty, které by se na okruhu měly cítit jako doma.

Ale se sundaváním klobouku před parádním výkonem japonského stroje a jeho pilota Tommiho Mäkinena buďte opatrní. Zatímco ostatní automobilky na Nordschleife „tahají” sériové modely, tato Impreza k němu měla daleko.

Subaru jej nazývá prototypem, ale spíše šlo o značně upravený sériový vůz. Disponoval řadou modifickací z japonských specialitek R205 a Spec-C, které čítají mj. větší turbodmychadlo, brzdy s šestipístkovými třmeny, některé lehčí prvky z hliníku (např. přední kapotu), úpravy aerodynamiky, skořepinovoá sedadla, bezpečnostní rám, pětibodové bezpečností pásy a pneumatiky Bridgestone Potenza RE070. To jsou dosti zásadní úpravy, které vůz přibližují spíše produkčnímu závoďáku než silničnímu provedení.

Nestandardní úpravy vozu celý výsledek dosti poškozují - už jen lepší pneumatiky mohou na Severní smyčce ubrat podle znalců klidně 10 až 15 sekund, co pak nižší hmotnost, vyšší výkon, lepší brzdy... Kdyby takto připravený vůz přivezly na okruh jiné automobilky, také by jistě dosáhly výrazně lepších časů.

Berte tedy prezentaci celého výkonu ze strany Subaru s nadhledem, i tak ovšem stojí osmiminutové video za shlédnutí. Už třeba jen proto, že je na něm zřetelně vidět, jak čtyřnásobný mist světa v rallye nezvládá řadit s adekvátními, pokud vůbec nějakými meziplyny při ostrém brzdění (a to velkoryse přehlédneme pokus přeřadit při brzdění z pětky na dvojku v čase 1:34, to se zkrátka může stát). Inu závodní sekvence vás pro špičkové výkony se silničními auty příliš nevycvičí...

Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 01.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 02.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 03.jpg
Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 04.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 05.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 06.jpg
Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 07.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 08.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 09.jpg
Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 10.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 11.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 12.jpg
Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 13.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 14.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 15.jpg
Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 16.jpg Subaru Impreza WRX STi sedan 2011 Nordschleife 17.jpg
Subaru Impreza WRX STi 2011 i s Tommim Mäkinenem

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud