V dobách, kdy byla počítačová grafika ještě v plenkách a Photoshop by mohl být možná tak obchod s fotografiemi někde v Anglii, vznikaly reklamy a produktové letáky s tužkou v ruce. Carstyling.ru

V dobách, kdy byla počítačová grafika ještě v plenkách a Photoshop by mohl být možná tak obchod s fotografiemi někde v Anglii, vznikaly reklamy a produktové letáky s tužkou v ruce. | Carstyling.ru

Tato na první pohled obyčejná a nudná práce se ovšem stala kultovní záležitostí, kterou dodnes vyhledávají nadšenci z celého světa. Carstyling.ru

Tato na první pohled obyčejná a nudná práce se ovšem stala kultovní záležitostí, kterou dodnes vyhledávají nadšenci z celého světa. | Carstyling.ru

Hlavními představiteli tohoto směru byli Art Fitzpatrick a Van Kaufman. Úspěch a sláva ručního malování v padesátých letech minulého století v Americe spočíval ve velkém rozmachu komiksů. Carstyling.ru

Hlavními představiteli tohoto směru byli Art Fitzpatrick a Van Kaufman. Úspěch a sláva ručního malování v padesátých letech minulého století v Americe spočíval ve velkém rozmachu komiksů. | Carstyling.ru

 Kdo byl mistr pera, měl šanci stát se slavným a bohatým kreslířem. Nesměl ale chybět nápad. Carstyling.ru

 Kdo byl mistr pera, měl šanci stát se slavným a bohatým kreslířem. Nesměl ale chybět nápad. | Carstyling.ru

Art Fitzpatrick vystudoval uměleckou školu v Detroitu a jeho první práce byla v automobilce  Chrysler , kde pracoval jako designér. Spolupracoval například na voze Packard 180 Sedan.  Carstyling.ru

Art Fitzpatrick vystudoval uměleckou školu v Detroitu a jeho první práce byla v automobilce Chrysler, kde pracoval jako designér. Spolupracoval například na voze Packard 180 Sedan.  | Carstyling.ru

V roce 1938, dva roky po vystudování, se s rodiči odstěhoval do Kalifornie, kde získal práci v designovém studiu u mistra Darrina. Carstyling.ru

V roce 1938, dva roky po vystudování, se s rodiči odstěhoval do Kalifornie, kde získal práci v designovém studiu u mistra Darrina. | Carstyling.ru

Během druhé světové války podstoupil výcvik u námořnictva a poté sloužil v Námořním úřadu pro výzkum. Po skončení války se Fitzpatrick angažoval u automobilky Mercury, kde dostal za úkol vytvářet reklamní obrázky. Carstyling.ru

Během druhé světové války podstoupil výcvik u námořnictva a poté sloužil v Námořním úřadu pro výzkum. Po skončení války se Fitzpatrick angažoval u automobilky Mercury, kde dostal za úkol vytvářet reklamní obrázky. | Carstyling.ru

Právě zde celá slavná pouť započala. Hnacím motorem legendárních obrázků pak bylo setkání s Vanem Kaufmanem, bývalým animátorem studia Disney.  Carstyling.ru

Právě zde celá slavná pouť započala. Hnacím motorem legendárních obrázků pak bylo setkání s Vanem Kaufmanem, bývalým animátorem studia Disney.  | Carstyling.ru

Fitzpatrick a Kaufman spolu začali spolupracovat a stali se z nich přátelé. Art se zaměřoval na auta a Kaufman na scénu a lidi. Carstyling.ru

Fitzpatrick a Kaufman spolu začali spolupracovat a stali se z nich přátelé. Art se zaměřoval na auta a Kaufman na scénu a lidi. | Carstyling.ru

Netrvalo dlouho a veřejnost si jejich unikátní přístup k malbě zamilovala. Kluci jejich obrázky sbírali, vystřihovali se je z časopisů a z kreslířů se stali celebrity.  Carstyling.ru

Netrvalo dlouho a veřejnost si jejich unikátní přístup k malbě zamilovala. Kluci jejich obrázky sbírali, vystřihovali se je z časopisů a z kreslířů se stali celebrity.  | Carstyling.ru

Když se dnes v aukci objeví nějaká původní kresba, létají přihazovací plácačky jedna přes druhou. Carstyling.ru

Když se dnes v aukci objeví nějaká původní kresba, létají přihazovací plácačky jedna přes druhou. | Carstyling.ru

Největší bomba přišla v roce 1959, kdy dostala dvojice za úkol nakreslit reklamní kampaň pro  Pontiac  s názvem „wide-track“. Toto byl od americké automobilky velmi chytrý reklamní tah.  Carstyling.ru

Největší bomba přišla v roce 1959, kdy dostala dvojice za úkol nakreslit reklamní kampaň pro Pontiac s názvem „wide-track“. Toto byl od americké automobilky velmi chytrý reklamní tah.  | Carstyling.ru

Spočíval v tom, že se jeho vozy začaly kreslit s velmi širokým rozchodem kol a nízkou světlou výškou. Výsledek pak přitahoval diváky mnohem více než klasické a věrohodnější kresby. Carstyling.ru

Spočíval v tom, že se jeho vozy začaly kreslit s velmi širokým rozchodem kol a nízkou světlou výškou. Výsledek pak přitahoval diváky mnohem více než klasické a věrohodnější kresby. | Carstyling.ru

Právě touto prací se dvojice navždy zapsala do dějin nejen amerického, ale i světového motorismu. Na kresby amerických aut přeci dříve či později narazí každý z nás - ve starých časopisech, v televizi, na pohlednici nebo na internetu. Teď už i víte, kdo v nich byli ti největší machři. Carstyling.ru

Právě touto prací se dvojice navždy zapsala do dějin nejen amerického, ale i světového motorismu. Na kresby amerických aut přeci dříve či později narazí každý z nás - ve starých časopisech, v televizi, na pohlednici nebo na internetu. Teď už i víte, kdo v nich byli ti největší machři. | Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

 Carstyling.ru

| Carstyling.ru

Tato na první pohled obyčejná a nudná práce se ovšem stala kultovní záležitostí, kterou dodnes vyhledávají nadšenci z celého světa. Carstyling.ru
Hlavními představiteli tohoto směru byli Art Fitzpatrick a Van Kaufman. Úspěch a sláva ručního malování v padesátých letech minulého století v Americe spočíval ve velkém rozmachu komiksů. Carstyling.ru
 Kdo byl mistr pera, měl šanci stát se slavným a bohatým kreslířem. Nesměl ale chybět nápad. Carstyling.ru
Art Fitzpatrick vystudoval uměleckou školu v Detroitu a jeho první práce byla v automobilce  Chrysler , kde pracoval jako designér. Spolupracoval například na voze Packard 180 Sedan.  Carstyling.ru
176
Fotogalerie

Když ještě reklama na auta bývala umění. Výtvory dvou přátel pobláznily svět!

Za jednou z nejúspěšnějších kampaní v automobilové historii stojí dva přátelé - šikovný designér a animátor od Disney. Jejich výtvory pobláznily celou Ameriku.

V dobách, kdy byla počítačová grafika ještě v plenkách a Photoshop by mohl být možná tak obchod s fotografiemi někde v Anglii, vznikaly reklamy a produktové letáky s tužkou v ruce. Tato na první pohled obyčejná a nudná práce se ovšem stala kultovní záležitostí, kterou dodnes vyhledávají nadšenci z celého světa.

Hlavními představiteli tohoto směru byli Art Fitzpatrick a Van Kaufman. Úspěch a sláva ručního malování v padesátých letech minulého století v Americe spočíval ve velkém rozmachu komiksů. Kdo byl mistr pera, měl šanci stát se slavným a bohatým kreslířem. Nesměl ale chybět nápad.

Art Fitzpatrick vystudoval uměleckou školu v Detroitu a jeho první práce byla v automobilce Chrysler, kde pracoval jako designér. Spolupracoval například na voze Packard 180 Sedan. V roce 1938, dva roky po vystudování, se s rodiči odstěhoval do Kalifornie, kde získal práci v designovém studiu u mistra Darrina.

Během druhé světové války podstoupil výcvik u námořnictva a poté sloužil v Námořním úřadu pro výzkum. Po skončení války se Fitzpatrick angažoval u automobilky Mercury, kde dostal za úkol vytvářet reklamní obrázky. Právě zde celá slavná pouť započala. Hnacím motorem legendárních obrázků bylo setkání s Vanem Kaufmanem, bývalým animátorem studia Disney. 

Fitzpatrick a Kaufman začali spolupracovat a stali se z nich přátelé. Art se zaměřoval na auta a Kaufman na scénu a lidi. Netrvalo dlouho a veřejnost si jejich unikátní přístup k malbě zamilovala. Kluci jejich obrázky sbírali, vystřihovali si je z časopisů a z kreslířů se staly celebrity. Když se dnes v aukci objeví nějaká původní kresba, létají přihazovací plácačky jedna přes druhou.

Největší bomba přišla v roce 1959, kdy dostala dvojice za úkol nakreslit kampaň pro Pontiac s názvem „wide-track“. Toto byl od americké automobilky velmi chytrý reklamní tah. Spočíval v tom, že se jeho vozy začaly kreslit s velmi širokým rozchodem kol a nízkou světlou výškou. Výsledek pak přitahoval diváky mnohem více než klasické a věrohodnější kresby.

Právě touto prací se dvojice navždy zapsala do dějin nejen amerického, ale i světového motorismu. Na kresby amerických aut přeci dříve či později narazí každý z nás - ve starých časopisech, v televizi, na pohlednici nebo na internetu. Teď už i víte, kdo v nich byli ti největší machři.

Doporučujeme

Články odjinud