Takto si interiér Mercedesu třídy G pamatujeme

Takto si interiér Mercedesu třídy G pamatujeme

A tady je zcela nové podání

A tady je zcela nové podání

Tlačítka pro ovládání uzávěrek diferenciálů jsou stále na svém místě

Tlačítka pro ovládání uzávěrek diferenciálů jsou stále na svém místě

Uprostřed přibyl ohromný displej infotaimentu. Stejný známe třeba z modelů E a S

Uprostřed přibyl ohromný displej infotaimentu. Stejný známe třeba z modelů E a S

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

 | Mercedes-Benz G

| Mercedes-Benz G

Tohle madlo se bude spolujezdci hodit.

Tohle madlo se bude spolujezdci hodit.

Mohli jsme si vyfotit verzi s klasickým přístrojovým štítem

Mohli jsme si vyfotit verzi s klasickým přístrojovým štítem

V nabídce však bude i displej navazující na centrální obrazovku infotainmentu

V nabídce však bude i displej navazující na centrální obrazovku infotainmentu

I tato tlačítka známe ze současných Mercedesů. Ta nahoře jsou vyhrazena pro bezpečnostní asistenty

I tato tlačítka známe ze současných Mercedesů. Ta nahoře jsou vyhrazena pro bezpečnostní asistenty

Nezaměnitelná silueta karoserie. Naživo jsme však vůz fotit nesměli...

Nezaměnitelná silueta karoserie. Naživo jsme však vůz fotit nesměli...

Další prvek, který zůstane zachován - archaické kliky dveří!

Další prvek, který zůstane zachován - archaické kliky dveří!

A samozřejmě rezerva na víku kufru

A samozřejmě rezerva na víku kufru

Přístrojová deska si zachová svou vysokou, ale relativně subtilní stavbu. Díváte se na snímek, který se již před časem objevil na sociílních sítích.

Přístrojová deska si zachová svou vysokou, ale relativně subtilní stavbu. Díváte se na snímek, který se již před časem objevil na sociílních sítích.

Alespoň u dražších verzí najdeme před řidičem digitální přístrojový štít, který bude plynule navazovat na širokoúhlou obrazovku infotainmentu.

Alespoň u dražších verzí najdeme před řidičem digitální přístrojový štít, který bude plynule navazovat na širokoúhlou obrazovku infotainmentu.

Na středovém tunelu najdeme sdružený ovladač infotainmentu, který už dobře známe z dalších modelů značky.

Na středovém tunelu najdeme sdružený ovladač infotainmentu, který už dobře známe z dalších modelů značky.

A tady je zcela nové podání
Tlačítka pro ovládání uzávěrek diferenciálů jsou stále na svém místě
Uprostřed přibyl ohromný displej infotaimentu. Stejný známe třeba z modelů E a S
 | Mercedes-Benz G
20
Fotogalerie

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní offroad - třídu G. V příštím roce, tedy po 39 letech, přijde čas na generační změnu. Design exteriéru se zatím utajuje, novináři však již získali možnost seznámit se s interiérem.

Temná malá místnost a v ní skutečný nový Mercedes-Benz třídy G. Tak vypadalo prostředí pro prezentaci interiéru chystané nové generace tohoto legendárního off-roadu v jedné opuštěné továrně nedaleko Stuttgartu.

Ne, že bych karoserii zvnějšku vůbec neviděl, jenže organizátoři akce se nám snažili tento pohled co nejvíce ztížit. Kolem auta bylo totiž jen minimum prostoru, prostě, abychom nemohli poodstoupit a prohlédnout si auto jako celek.

I tak ale můžu potvrdit, že také nové "géčko" bude mít hranaté tvary, příď si zachová typické linie a na zádi bude opět venku umístěné rezervní kolo. Právě jeho kryt, a také kliky na dveřích, jsou dokonce zcela identické s těmi z první generace. Jen je to o poznání větší vůz. A pro uklidnění - stále je to klasický offroad se žebřinovým rámem...

Interiér byl naopak přístupný bez problémů a nasvícen tak, abychom si mohli všechny detaily prohlédnout. Fotit se samozřejmě nesmělo, ale poznámky jsem si udělat mohl.

Hlavním dojmem je podstatná změna vnitřního prostoru. Čtyři urostlí muži se dovnitř určitě v pohodě vejdou. Potvrzují to i jediné konkrétní údaje, které jsme s kolegy během prezentace dostali. Z nich vyplývá, že prostor pro nohy se vzadu zvětšil o celých patnáct centimetrů.

Sám jsem si na "vlastní tělo" ověřil, že člověk s výškou 186 centimetrů bude mít po usednutí dozadu za stejně velkého řidiče k dispozici před koleny 12 centimetrů volného prostoru a nad hlavou 11. Také šířka interiéru je citelně větší. Údaje výrobce mluví o tom, že v oblasti ramen mají cestující vpředu k dispozici o 38 milimetrů více a vzadu o 27 milimetrů.

Až 16 reproduktorů

Pro prozkoumání nám Mercedes připravil samozřejmě vyšňořený vůz, kde nechyběl například ani audiosystém Burmeister se 16 reproduktory a zesilovače o výkonu 590 Wattů.

Největší změnu prodělala palubní deska. Je sice stále svisle orientovaná jako dosud, dostaly se však na ní díly ze současných modelů značky. Například uprostřed je displej multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3 palce, který může navazovat na stejně velký displej přístrojových ukazatelů. Tak jako u tříd E a S, které již známe, a nové třídy A. Ta se ukáže až v Ženevě.

Mercedes-Benz-G-Class-2016-1600-28.jpg
Takto vypadá přístrojová deska v právě končící generaci

Standardně ale bude montován analogový kruhový rychloměr a otáčkoměr. Na velmi důstojném místě - hned pod centrální displej - jsou opět mezi dvěma kruhovými výdechy ventilačního systémy umístěny tři přepínače uzávěrek diferenciálu. Teprve pod nimi jsou ovladače klimatizace, která může být až třízónová, a úplně dole hodiny a voliče režimů hlavního displeje.

Dominantním prvkem před spolujezdcem je masivní madlo. Odkládacích prostor je dostatek. Například pod loketní opěrkou mezi oběma předními sedačkami je osvětlená schránka pro uložení drobností. Za příplatek sem v továrně namontují také indukční dobíjení mobilního telefonu.

Myslelo se na pitný režim

Na středové konzole se vedle sdruženého ovladače infotainmentu nacházejí dva držáky pohárků s nápoji. Dokonce i do zadních dveří lze umístit litrové lahve. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 60:40 a uprostřed nich otvor pro převážení dlouhých nákladů. Žádné přesné údaje o velikosti zavazadlového prostoru nám nesdělili, ale po pohledu přes opěrky zadních sedaček odhaduji, že to může být něco mezi 400 a 500 litry.

Nové "géčko" samozřejmě dostane řadu možností příplatkové výbavy. Například sedačky s vyhříváním, ventilováním i masážními funkcemi. Boční části výplní sedaček i opěradel vpředu můžou obsahovat také integrované vzduchové komory pro podporu těla v zatáčkách. Elektronika řídí jejich nafukování a vyprazdňování v závislosti na dynamice jízdy.

Ve standardní výbavě budou černé, ořechové, nebo béžové kožené sedačky. Příplatkových barev interiéru ale může být hned sedm. Mezi nimi třeba i modrá nebo červená. Ten, kdo si auto koupí, ale do terénu se určitě nechystá, může zvolit třeba interiér v odstínu béžové makiato. V této barvě pak dostane vše - od koberečků, přes sedačky až po obložení střechy.

Sportovní AMG verze bude mít na černých sedačkách červené prošívání, ve stejné barvě pak budou třeba i bezpečnostní pásy.

Prohlédněte si palubní desku a některé detaily nové generace třídy G:

1 IMG_7957.JPG2 IMG_7959.JPG3 IMG_7960.JPG

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud