Vyzkoušeli jsme další Golf sedmé generace. Tentokrát s motorem 1,4 TSI ve verzi ACT s vypínáním válců při částečném zatížení.
Kapitoly článku:
Sběratel ocenění
Aktuální Golf se stal hvězdou posledních měsíců a výčet jeho cen by zabral celou kapitolu. Takže pro příklad, stal se nejen Autem roku 2013 v České republice, ale také evropským Autem roku 2013 (COTY) a Světovým autem roku 2013 (WCOTY). Golf byl vždycky dobrý, tedy nic méně, ale ani nic více. Vždy proti němu v mimořádně exponovaném segmentu nižší střední třídy stála auta, jež jej v určitých parametrech překonávala, ovšem kouzlem Golfu byla vždy právě střízlivá kombinace slušných standardů ve všech ohledech a všestrannost.
Nový Volkswagen Golf VII jsme měli možnost mezi prvními krátce vyzkoušet již loni v říjnu na Sardinii a od té doby jsme jezdili již s celou řádkou verzí. Redakčním testem prošel třeba Volkswagen Golf 1,2 TSI, který jsme vzali také na motorovou brzdu, a svezli jsme se také variantami Golf 1,4 TSI a Golf 4Motion. V následujících řádcích se tak budeme soustředit hlavně na specifika nově zkoušeného modelu, zejména pak na soustavu odpojování válců ACT, kterou jsme si krátce zkusili již na Sardinii.
Volkswagen Golf 1,4 TSI s odpojováním válců COD
Co se týče ankety COTY, v její půlstoleté historii je vítězství Golfu VII teprve třetím triumfem pro značku Volkswagen, ovšem zároveň zopakováním úspěchu Golfu z roku 1992 (třetím do party bylo před třemi lety Polo). Oproti poslední výměně Golfu generací V a VI, jež byly ve skutečnosti obyčejným faceliftem bez významnějších změn na mechanických skupinách, je Golf VII skutečně prakticky zcela novým automobilem.
Ten stanul na nově vyvinuté podlahové plošině MQB (Modularer Querbaukasten) snadno adaptovatelné na různé rozvory náprav, rozchody kol a další parametry, jež má časem podpírat drtivou většinu velkosériových modelů koncernu VW Group. Když si uvědomíme, že hlavním posláním vzniku MQB byla minimalizace vývojových a výrobních nákladů, bylo velkou neznámou, jak nový Golf dopadne. Dopadl dobře.
Zkoušený vůz
K testu jsme tentokrát převzali jednoduchým bílým lakem opatřený Golf VII v nejvyšším výbavovým stupněm Highline v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou a zážehovým motorem 1,4 TSI/103 kW s odpojováním válců COD (cylinder on demand, tj. „válec na požádání“), jemuž v tomto případě u Volkswagenu říkají ACT. Základní provedení této verze začíná podle aktuálního ceníku na částce 500 900 Kč, což je někde mezi vznětovými jednotkami 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Vůz na snímcích byl opatřen příplatkovou výbavou v celkové hodnotě bezmála 80 000 Kč, v níž si nelze nevšimnout především parkovacího asistentu Parkpilot s čidly v obou náraznících, přípravy na kolizi PreCrash (přitažení pásů, natlakování brzd a zavření oken), polokoženého čalounění sedadel s elektricky stavitelnou bederní opěrou u řidiče (využívá ji masážní funkce ergoActive), bi-xenonových světlometů se zdroji LED pro denní svícení a sedmnáctipalcových litých ráfků Geneva.
Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT Highline |
Rok výroby | 2013 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 580 100 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 349 900 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 7x |
El. řízení podvozku | ABS, ESP, EBV, ASR, MSR, XDC, Hold |
Centrální zamykání | Ano, DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání |
Čalounění | kůže/látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ano, el. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB, SD |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ne |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano (LED) |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ne |