Nástupce zvýšeného Golfu Plus jsme podrobili redakčnímu testu rovnou ve dvou variantách: cenově dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálním řazením a rozmařilé 1.4 TSI Highline s automatem DSG.
Kapitoly článku:
Nový Volkswagen Golf Sportsvan se obrací na úzce vymezenou cílovou skupinu. V hledáčku má lidi, jimž je sebeprostornější hatchback nižší střední třídy těsný, ale nechtějí dlouhé kombi ani nafouknuté kompaktní MPV běžných proporcí. Sportsvan má jednu obrovskou slabinu – přihloupé jméno. Není ani sportovní, ani van. To je ovšem tak to jediné, co mu lze doopravdy vyčítat.
Marek Lutonský , Jiří Červenka
Nechtěli bychom být v kůži nikoho, kdo prodává přímo konkurenční model nebo se ho chystá v nejbližší době uvést na trh. Volkswagen Golf Sportsvan je totiž prostorný, dostatečně variabilní, komfortní, kultivovaný, snadno se řídí a k tomu všemu nabízí nadšenému řidiči překvapivou kombinaci objektivních schopností i subjektivní zábavy na klikaté silnici. Konkurence z něj musí mít těžké spaní.
Vynikající prostornost
Výhled (pro všechny cestující)
Variabilita zavazadelníku
Povedené motory, široká dostupnost DSG
Znamenité jízdní vlastnosti
Slušná sériová výbava
Schod po sklopení sedadel
Multilink jen u dražších motorizací
Příplatky dokážou vyhnat cenu velmi vysoko
Levnější provedení interiéru v nižších stupních výbavy
Podivné jméno
9 /10