Inspektoři z institutu Global NCAP si vůbec poprvé posvítili na pasivní bezpečnost nejprodávanějších vozů v Indii. Některé z nich známe také z našich silnic.
Global NCAP podrobil standardizovaným nárazovým zkouškám pětici malých vozů, které patří mezi nejprodávanější automobily na indickém trhu. Řeč je o modelech Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo ve standardních verzích, v nichž se v současnosti v Indii prodávají. Zkoušel se čelní náraz podle mezinárodní metodiky NCAP, tedy včetně Euro NCAP, s rychlostí 64 km/h a nárazem do deformovatelné bariéry s přesazením 40 %.
Z pětice zkoušených vozů dopadly nejhůře modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10
Testy dopadly katastrofálně, ovšem na druhou stranu celkem podle předpokladů. Požadavky indických zákazníků na bezpečnost jsou poněkud jiné a většina nejlevnějších vozů nebývá standardně vybavena ani airbagy. Také díky tomu se ani jednomu z uvedených modelů nepodařilo získat jedinou hvězdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo byl následně zkoušen i ve verzi s dvojicí airbagů, jež se mezi tím staly pro tuto řadu standardem, a to už dopadl citelně lépe a z reparátu si odvezl čtyři hvězdy.
Starší evropské konstrukce Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si i přes absenci airbagů vedly lépe (zcela vpravo Polo s airbagy)
Jak je vidět i z přiložených snímků, nejhůře dopadly vozy Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Struktury karoserií těchto modelů byly výrazně poškozeny a jejich posádka by byla v případě podobného střetu vystavena život ohrožujícím zraněním. Rozsah deformace byl u těchto aut dokonce tak značný, že ani eventuální zástavba airbagů by zřejmě věci výrazněji nepomohla.