Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Automobilka chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020.

Volvo je první automobilka, která dala jasně najevo, že pokud její vůz v plně autonomním režimu nabourá, ponese za to odpovědnost ona, nikoli řidič. Je to docela zajímavý krok směrem k zákazníkům, kteří se autonomních systémů obávají.

Automobilka Volvo chce dostat auta schopná samočinné jízdy bez asistence řidiče na silnici do roku 2020. Volvo ale převzetím odpovědnosti také pošťuchuje politiky, aby změnili legislativu, která upravuje provoz na silnici a především pak autonomní vozy jako takové.

Přesto ještě čeká plně autonomní vozy dlouhá cesta. Prozatím to vypadá, že autonomní jízda bude v dohledné době možná jen v kolonách a na dálnicích s plynulým provozem. Běžný provoz je pro autonomní vozy ještě docela velkou překážkou.

Ne snad, že by si aktuální technologie neporadila s provozem, ale testy ukazují, že autonomní vozy jsou příliš opatrné a postrádají zdravou dávku agresivity, která je občas v hustém provozu potřeba. Pro stoprocentní fungování by bylo potřeba, aby spolu všechny vozy na silnici komunikovaly a věděly o sobě dopředu. Auto totiž neumí „číst“ ostatní řidiče a nerozumí základním gestům jako třeba zatroubení nebo probliknutí dálkovými světly.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud