Mercedes-AMG přiznává, že jeho příchozí nová auta už nebudou tak hlasitá jako dříve. Samotná sportovní divize Mercedesu za to ovšem nemůže. | Mercedes-AMG A 45 S & CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG přiznává, že jeho příchozí nová auta už nebudou tak hlasitá jako dříve. Samotná sportovní divize Mercedesu za to ovšem nemůže. | Mercedes-AMG A 45 S & CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

S nutností ztišit nová auta budou muset bojovat i ostatní evropské automobilky, jelikož tímto směrem se ubírá nejnovější nařízení Evropské unie řešící hlukové znečištění. | Mercedes-AMG A 45 S & CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

S nutností ztišit nová auta budou muset bojovat i ostatní evropské automobilky, jelikož tímto směrem se ubírá nejnovější nařízení Evropské unie řešící hlukové znečištění. | Mercedes-AMG A 45 S & CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Produktový vedoucí AMG pro kompaktní modely Bastian Bogenschutz prozradil australskému magazínu Car Sales, že první vozy, které už s tímto nařízením počítají, jsou nedávno představené  AMG A 45 S a CLA 45 S . | Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Produktový vedoucí AMG pro kompaktní modely Bastian Bogenschutz prozradil australskému magazínu Car Sales, že první vozy, které už s tímto nařízením počítají, jsou nedávno představené AMG A 45 S a CLA 45 S. | Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Proč by tato informace měla zajímat například Australany? Pro automobilky je zbytečně nákladné vyvíjet výfukové systémy pro každý trh zvlášť. Evropská pravidla tak zasáhnou modely evropských automobilek po celém světě. | Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Proč by tato informace měla zajímat například Australany? Pro automobilky je zbytečně nákladné vyvíjet výfukové systémy pro každý trh zvlášť. Evropská pravidla tak zasáhnou modely evropských automobilek po celém světě. | Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Zmíněné evropské nařízení uvádí nutné snížení hluku nových automobilů ze současných 74 decibelů na 68 decibelů do roku 2026. Vztahuje se přitom na nejhlasitější výfukový systém, který je pro dané auto sériově dostupný. | Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Zmíněné evropské nařízení uvádí nutné snížení hluku nových automobilů ze současných 74 decibelů na 68 decibelů do roku 2026. Vztahuje se přitom na nejhlasitější výfukový systém, který je pro dané auto sériově dostupný. | Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Práskot a rachot nových A 45 S a CLA 45 S má být tedy o něco přiškrcen. Koneckonců, nikdo ale majitelům nových vozů nezakazuje vybavit své auto výfukem nějakého externího úpravce a nadále strašit děti na ulici. | Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Práskot a rachot nových A 45 S a CLA 45 S má být tedy o něco přiškrcen. Koneckonců, nikdo ale majitelům nových vozů nezakazuje vybavit své auto výfukem nějakého externího úpravce a nadále strašit děti na ulici. | Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

AMG se přitom s problémem vypořádalo po svém. Z venku tedy auta hlučnější nebudou, o to více si ale zvukovou stránku výkonného auta užijí řidiči v kabině. Nová AMG třídy A totiž využívají systém amplifikace zvuku výfuku v interiéru. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

AMG se přitom s problémem vypořádalo po svém. Z venku tedy auta hlučnější nebudou, o to více si ale zvukovou stránku výkonného auta užijí řidiči v kabině. Nová AMG třídy A totiž využívají systém amplifikace zvuku výfuku v interiéru. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Namísto digitálního „vylepšení“ zvuku přes reproduktory, které není fanoušky sportovních aut zrovna oblíbené, je však opravdový projev výfukového systému akusticky nasměrován zpátky do kabiny. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Namísto digitálního „vylepšení“ zvuku přes reproduktory, které není fanoušky sportovních aut zrovna oblíbené, je však opravdový projev výfukového systému akusticky nasměrován zpátky do kabiny. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

A zatímco budou muset být nová sportovní (i nesportovní) auta zase o něco tišší... | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

A zatímco budou muset být nová sportovní (i nesportovní) auta zase o něco tišší... | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

...Evropská unie  nařizuje novým elektromobilům  povinně emitovat zvuk, protože tichý pohyb elektrických vozů je nebezpečím pro chodce a další účastníky provozu. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

...Evropská unie nařizuje novým elektromobilům povinně emitovat zvuk, protože tichý pohyb elektrických vozů je nebezpečím pro chodce a další účastníky provozu. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

S nutností ztišit nová auta budou muset bojovat i ostatní evropské automobilky, jelikož tímto směrem se ubírá nejnovější nařízení Evropské unie řešící hlukové znečištění. | Mercedes-AMG A 45 S & CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
Produktový vedoucí AMG pro kompaktní modely Bastian Bogenschutz prozradil australskému magazínu Car Sales, že první vozy, které už s tímto nařízením počítají, jsou nedávno představené  AMG A 45 S a CLA 45 S . | Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
Proč by tato informace měla zajímat například Australany? Pro automobilky je zbytečně nákladné vyvíjet výfukové systémy pro každý trh zvlášť. Evropská pravidla tak zasáhnou modely evropských automobilek po celém světě. | Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
Zmíněné evropské nařízení uvádí nutné snížení hluku nových automobilů ze současných 74 decibelů na 68 decibelů do roku 2026. Vztahuje se přitom na nejhlasitější výfukový systém, který je pro dané auto sériově dostupný. | Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
10
Fotogalerie

Sportovní auta budou zase o něco tišší. Evropskému nařízení se již podřídilo i AMG

Z vedení AMG zaznívá, proč budou jeho nejnovější auta o něco tišší. Za všechno můžou nové evropské předpisy.

Mercedes-AMG přiznává, že jeho příchozí nová auta už nebudou tak hlasitá jako dříve. Samotná sportovní divize Mercedesu za to ovšem nemůže. S nutností ztišit nová auta budou muset bojovat i ostatní evropské automobilky, jelikož tímto směrem se ubírá nejnovější nařízení Evropské unie řešící hlukové znečištění.

Produktový vedoucí AMG pro kompaktní modely Bastian Bogenschutz prozradil australskému magazínu Car Sales, že první vozy, které už s tímto nařízením počítají, jsou nedávno představené AMG A 45 S a CLA 45 S. Proč by tato informace měla zajímat například Australany? Pro automobilky je zbytečně nákladné vyvíjet výfukové systémy pro každý trh zvlášť. Evropská pravidla tak zasáhnou modely evropských automobilek po celém světě.

Zmíněné evropské nařízení uvádí nutné snížení hluku nových automobilů ze současných 74 decibelů na 68 decibelů do roku 2026. Vztahuje se přitom na nejhlasitější výfukový systém, který je pro dané auto sériově dostupný. Práskot a rachot nových A 45 S a CLA 45 S má být tedy o něco přiškrcen.

Koneckonců, nikdo ale majitelům nových vozů nezakazuje vybavit své auto výfukem nějakého externího úpravce a nadále strašit děti na ulici. AMG se přitom s problémem vypořádalo po svém. Z venku tedy auta hlučnější nebudou, o to více si ale zvukovou stránku výkonného auta užijí řidiči v kabině.

Nová AMG třídy A totiž využívají systém amplifikace zvuku výfuku v interiéru. Namísto digitálního „vylepšení“ zvuku přes reproduktory, které není fanoušky sportovních aut zrovna oblíbené, je však opravdový projev výfukového systému akusticky nasměrován zpátky do kabiny. Ostatně, podobné systémy, jež se snaží vylepšit zvuk auta trochu reálnější cestou, nejsou ničím extra novým.

A zatímco budou muset být nová sportovní (i nesportovní) auta zase o něco tišší, Evropská unie nařizuje novým elektromobilům povinně emitovat zvuk, protože tichý pohyb elektrických vozů je nebezpečím pro chodce a další účastníky provozu. 

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud