S poctou dakarským Porsche z 80. let vznikla tato zajímavá stavba, která moderní 911 zajistí možnost pohybu i mimo zpevněné silnice.
Vlastně nám tu všechno hraje dohromady. Letošní Rallye Dakar stále probíhá, na úspěchy legendárního pilota Jackyho Ickxe nedávno upozornilo i samotné Porsche speciální edicí nejnovější 911 a samozřejmě i tento ikonický sporťák, právě s Ickxem za volantem, měl svou důležitou roli na rallye Dakar v 80. letech.
Tato přetavba sice nepochází od samotného Porsche, ale oslavuje právě dakarské 911 z roku 1984. Pod střechou soukromé automobilové sbírky The Caraba Collection tedy vznikla moderní pocta pro Ickxovu závodní, terénně upravenou Carreru 3.2 4x4 (953), se kterou dojel na šestém místě. Porsche tehdy nasadilo hned tři auta, přičemž posádka René Metge/ Dominique Lemoyne slavnou rallye vyhrála.
Moderní reinterpretace je postavena na základě poslední 911 s atmosférickým šestiválcem, tedy generaci 991.1, přesněji ve verzi Carrera 4 GTS s pohonem všech kol, manuální převodovkou a boxerem o objemu 3,8 litru s výkonem 430 koní (316 kW). Zbarvení ve stylu cigaretového sponzora Rothmans samozřejmě nesmělo chybět.
Pro věrnou oslavu originálu ale došlo také na přizvednutí podvozku a jeho ochranu, rozšíření karoserie a rovněž na zakázkově vyrobená kola, podobná těm na starém Porsche 953, která jsou obutá do terénních pneumatik. Terénní 911 se nemohla obejít ani bez příslušenství ve formě předního nárazníku s navijákem, ochranných krytů světlometů, světelné rampy na kapotě a na zahrádce. Pro místo zadního okna byl pak vytvořen speciální panel karoserie s držákem rezervního kola.
Cílem zajímavého projektu samozřejmě není účast v Rallye Dakar a ani nejde o plnohodnotně homologované závodní auto. O garážovaný kousek nicméně nepůjde. Majitelé chtějí s upravenou 911 projet svět a zúčastnit se řady akcí. Poprvé se ukážou na závodě GP Ice Race v Zell am See v Rakousku, kde terénní 911 proženou po sněhu.