Využívání exotických materiálů není ve třídě menších a masovějších aut úplně obvyklé. Ne snad, že by byl hliník nějak exotický, ale práce s ním je v masovém sériovém měřítku poměrně složitá, špatně se svařuje s jinými materiály, je dražší a opravy hliníkových dílů jsou nákladnější. A nemají ho rády pojišťovny.
Zatímco luxusní limuzíny a prestižní sportovní vozy si mohou dovolit požadovat od zákazníků vyšší cenu, běžná konfekce, do které spadá i Mercedes třídy C, na to musí jít opatrně. Pořád je to totiž kategorie trhu, kde se rozhoduje klient cenou a náklady, především pak tehdy, pokud je to velký fleetový zákazník nakupující stovky aut.
Německá automobilka přesto připravuje pro příští generaci třídy C, která dorazí někdy v letech 2020 až 2022, hliníkovou konstrukci a části karoserie. Díky tomu třída C zhubne a to se pozitivně projeví na emisích CO2, které stále budou sledovanou veličinou.
Mercedes už umí hliník svařovat s jinými kovy, především s ocelí. To je velmi složitý proces, protože oba kovy se taví při různých teplotách. Mercedes také použije lehčí plasty a dalšího úbytku hmotnosti se má dosáhnout s lehčím pohonným ústrojím. Lehčí má být rovněž elektronika a kabeláž.
Celkový úbytek hmotnosti by mohl dosáhnout až 100 kg. Současná třída C váží od 1395 kg a Mercedes s ní zašel do extrému, kdy například použil komicky malou nádrž právě kvůli snížení hmotnosti a tabulkových emisí. Za příplatek 0 korun ale dostanete nádrž větší.