Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Příští Mercedes-Benz třídy C přejde na hliník. Zhubne až 100 kg

Využívání exotických materiálů není ve třídě menších a masovějších aut úplně obvyklé. Ne snad, že by byl hliník nějak exotický, ale práce s ním je v masovém sériovém měřítku poměrně složitá, špatně se svařuje s jinými materiály, je dražší a opravy hliníkových dílů jsou nákladnější. A nemají ho rády pojišťovny.

Zatímco luxusní limuzíny a prestižní sportovní vozy si mohou dovolit požadovat od zákazníků vyšší cenu, běžná konfekce, do které spadá i Mercedes třídy C, na to musí jít opatrně. Pořád je to totiž kategorie trhu, kde se rozhoduje klient cenou a náklady, především pak tehdy, pokud je to velký fleetový zákazník nakupující stovky aut.

Německá automobilka přesto připravuje pro příští generaci třídy C, která dorazí někdy v letech 2020 až 2022, hliníkovou konstrukci a části karoserie. Díky tomu třída C zhubne a to se pozitivně projeví na emisích CO2, které stále budou sledovanou veličinou.

Mercedes už umí hliník svařovat s jinými kovy, především s ocelí. To je velmi složitý proces, protože oba kovy se taví při různých teplotách. Mercedes také použije lehčí plasty a dalšího úbytku hmotnosti se má dosáhnout s lehčím pohonným ústrojím. Lehčí má být rovněž elektronika a kabeláž.

Celkový úbytek hmotnosti by mohl dosáhnout až 100 kg. Současná třída C váží od 1395 kg a Mercedes s ní zašel do extrému, kdy například použil komicky malou nádrž právě kvůli snížení hmotnosti a tabulkových emisí. Za příplatek 0 korun ale dostanete nádrž větší.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud