28
Fotogalerie

Volkswagen Passat B8 podrobně: motory, výbavy, rozměry a všechny fotky

Nový Volkswagen Passat je nástupcem modelu, který bez nadsázky definuje evropskou střední třídu. Máme pro vás detailní souhrn všech informací, které automobilka o nové generaci Passatu zatím zveřejnila.

Kapitoly článku:


To hlavní o novém Volkswagenu Passat B8, jehož první fotky VW ukázal včera, už víme. Teď se pojďme podívat podrobně na techniku, použité motory a novinky ve výbavě. Změnilo se toho skutečně dost, tak to vezmeme hezky popořadě.

Volkswagen Passat B8 v kostce

Volkswagen Passat je úplně nové auto, není to jenom velký facelift. V tiskové zprávě automobilka uvádí, že je na něm "všechno nové". Poprvé bude pod kapotou také hybridní pohon a bezpečnostní výbava je tak rozsáhlá, že by se za ni nemusel stydět ani Mercedes třídy S. Jistě, hračky budou za příplatek.

006-2015-volkswagen-passat-1.jpg003-2015-volkswagen-passat-1.jpgpassat_08.jpg
Nový Volkswagen Passat přijde na trh rovnou jako sedan i kombi

Nový Passat je o 85 kg lehčí, dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel a spotřeba modernizovaných motorů je až o 20 % nižší než v minulé generaci. Od roku 1973 bylo Passatů vyrobeno už 22 milionů.

Volkswagen Passat B8: Design

Volkswagen se netají tím, že nechtěl podlehnout aktuálním modním trendům a že měl za cíl postavit nadčasové auto. Na vzhled si samozřejmě udělejte názor sami. Všude už zase čteme obvyklá klišé jako "nudná šedá myš" a podobně, ale vždyť Volkswageny nikdy neměly za cíl vyhrávat soutěže krásy.

passat_03.jpgpassat_21.jpgpassat_04.jpg
Vzhledově se Passat nepouští do žádných dobrodružství, má však kratší převisy a masku s výrazným žebrováním, inspirovanou Volkswagenem CC

Modulární platforma MQB prý pomohla postavit vůz s dynamičtějšími proporcemi, který je nižší, širší, jezdí na větších kolech a má lépe uspořádaný interiér. Poprvé se také v autě objevují kompletní přední světla z LED diod (sériově od výbavy Highline).

Uvnitř se koná spíše evoluce obvyklé němecné střízlivosti a jednoduchosti. Je zřejmé, že se klade důraz na funkci a ergonomii, což bylo vždycky silnou stránkou Volkswagenů. Mezi hlavní novinky v interiéru patří třeba příplatkový multifunkční digitální displej před řidičem místo klasických ručiček a head-up displej.

Zavazadlový prostor sedanu má objem 586 l, kombi pojme v základní konfiguraci dokonce 650 l. 

Volkswagen Passat B8 sedan: Rozměry

  Passat B7 Passat B8 Rozdíl
Délka (mm) 4765 4767 +2
Šířka (mm) 1820 1832 +12
Výška (mm) 1470 1456 -14
Rozvor (mm) 2712 2791 +79


Volkswagen Passat B8:
 Motory

Od počátku výroby bude Passat nabízen hned s deseti různými motory a také v hybridním provedení. Naftu prozatím spaluje jen motor 2.0 TDI o výkonech 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Dalším stupněm je pak dvakrát přeplňovaná verze dvoulitrového tédéíčka, která pošle standardně na všechna kola přes automat DSG výkon 176 kW (240 k) a točivý moment až 500 Nm v 1750 ot./min. Normovaná spotřeba prý dosahuje jen na 5,3 l/100 km.

Benzínové motory začínají u jednotky 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Další verze má výkon 110 kW (150 k) a disponuje i aktivním vypínáním válců. Spotřeba dosahuje 4,9 l/100 km.

Nad tím pak stojí motory 1.8 TSI 132 kW (180 k) a jednotka 2.0 TSI o výkonech 162 kW (220 k) a také ve vrcholném provedení 206 kW (280 k) s pohonem všech kol a automatem DSG.

Poprvé je Volkswagen Passat také k dispozici jako plug-in hybrid. Mezi jednotku 1.4 TSI (115 kW / 156 k) a převodovku DSG je umístěn elektromotor o výkonu 80 kW (109 k). Celkový výkon soustavy je pak 211 koní a točivý moment 400 Nm. Na plně nabité akumulátory pak může údajně Passat ujet až 50 km jen na elektřinu s tím, že kombinovaná spotřeba má dosahovat hodnot kolem 1,5 l/100 km.

Volkswagen Passat B8: Výbava

Jak je u Volkswagenu zvykem, zájemci o nový Passat budou vybírat ze tří úrovní výbavy: Trendline, Comfortline a Highline. Základní verze nabídne mj. zadní LED světla, startování motoru tlačítkem, multikolizní brzdu, klimatizaci nebo rádio s 5" dotykovým displejem. Comfortline přidá chromované lišty okolo oken, lepší sedadla ErgoComfort, parkovací senzory a u vybraných motorizací rovněž LED světlomety. Ty má Highline vždy. Navíc se chlubí 17" koly, lepšími materiály v interiéru nebo automatickou klimatizací Climatronic. K dispozici bude i sportovní paket R-Line.

passat_13.jpgpassat_12.jpgpassat_14.jpg
Vyšší stupně výbavy dostanou virtuální přístrojový štít ve formě barevného digitálního displeje, který může zobrazovat například mapu navigace

Novinkou v palubní výbavě je ovládání chytrých telefonů přes palubní systém díky rozhraní MirrorLink, podpora různých internetových služeb včetně například Google Street View nebo „Area View“ – zobrazení celého okolí vozu, jak ho známe z některých luxusních SUV. Nový Passat dokáže řidiči pomoci správně zacouvat k přívěsu a při couvání z řady zaparkovaných aut ho upozorní, pokud se ze strany blíží jiné vozidlo. Systém Traffic Jam Assist pak zvládne automatické popojíždění v kolonách.

Nový Volkswagen Passat (B8) bude uveden na evropské trhy na konci roku 2014, a to rovnou ve variantách Limuzína (sedan) i Variant (kombi). Pokud o něm chcete vědět ještě víc, odkážeme vás na podrobnou tiskovou zprávu:

Nový Passat – Hightech Business Class v podání značky Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud