Značka Chevrolet představila svůj závodní vůz pro šampionát IMSA Continental Tires SportsCar. Překvapí těsnou technickou příbuzností se sériovým modelem Camaro Z/28.
V posledních dnech je to už druhý nový závodní model od Chevroletu. Po speciálu Corvette C7.R z Detroitu nyní přichází Chevrolet Camaro Z/28.R, jenž v týmech Stevenson Motorsports a CKS Autosport vystartuje do seriálu IMSA Continental Tires SportsCar Challenge ve třídě GS. Pozoruhodným rysem tohoto vozu je jeho dosti těsná technická příbuznost se sériovým modelem Chevrolet Camaro Z/28.
Závodní Camaro Z/28.R má překvapivě blízko k sériovému provedení Z/28
„Kromě předepsané (bezpečnostní) výbavy a specifických součástí závěsů kol nutných pro vytrvalostní závody má Z/28.R blízko k sériovému provedení,“ tvrdí Mark Kent, šéf oddělení Chevrolet Racing. Pod přední kapotou se nachází osmiválec LS7 s objemem 7,0 l a vzadu najdeme samosvorný diferenciál, to vše ze sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdou ani některé převzaté aerodynamické doplňky včetně pozoruhodných náběhových ploch před předními koly.
Připomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života své slavné jméno v rámci faceliftu celé řady Camaro na jaře loňského roku. V říjnu pak vyrazil popasovat se s renomovanou konkurencí na Severní smyčku Nürburgringu a jeho účast rozhodně fiaskem neskončila, naopak potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo okruh za 7:37:47, což je lepší výsledek než třeba u vozu Porsche 911 Carrera S. Na začátku prosince jsme se podrobně věnovali pečlivě vyladěné aerodynamice Camara Z/28.
Nový speciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti dosavadnímu modelu Camaro GS.R, jenž v uplynulých třech sezónách šampionátu IMSA Continental Tires SportsCar slavil řadu vítězství. Lze předpokládat, že zkušenosti z provozu Camara Z/28.R se v průběhu času promítnou i do sériového provedení Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickém sportu mělo být.