S oznámením přišla agentura Reuters, podle které Apple oživil šest let starý Project Titan. S uvedením vozu na trh si dá Apple čas především kvůli vývoji vlastní technologie baterií, od které si slibuje to, čeho chtějí dosáhnout výrobci elektromobilů po celém světě - vysoce výkonné baterie s nízkou cenou pro všechny řidiče.

S oznámením přišla agentura Reuters, podle které Apple oživil šest let starý Project Titan. S uvedením vozu na trh si dá Apple čas především kvůli vývoji vlastní technologie baterií, od které si slibuje to, čeho chtějí dosáhnout výrobci elektromobilů po celém světě - vysoce výkonné baterie s nízkou cenou pro všechny řidiče.

Apple podle všeho experimentuje s lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Jeho auto má jezdit samo a používat technologie i od externích dodavatelů. Výroba samotného elektromobilu by pak také měla probíhat mimo výrobní závody značky. Ostatně vedle telefonů a počítačů by asi automobil nemohl vznikat.

Apple podle všeho experimentuje s lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Jeho auto má jezdit samo a používat technologie i od externích dodavatelů. Výroba samotného elektromobilu by pak také měla probíhat mimo výrobní závody značky. Ostatně vedle telefonů a počítačů by asi automobil nemohl vznikat.

Projekt má na starosti viceprezident společnosti Doug Field, kterého si Apple již dříve přetáhl z automobilka Tesla. 

Projekt má na starosti viceprezident společnosti Doug Field, kterého si Apple již dříve přetáhl z automobilka Tesla. 

Zajímavé je, že  Elon Musk  na Twitteru zveřejnil, že v nejtemnějších dnes Modelu 3 oslovil Tima Cooka s tím, že by Apple mohl odkoupit automobilku Tesla, navíc za jednu desetinu její nynější ceny. Tim však setkání odmítl.

Zajímavé je, že Elon Musk na Twitteru zveřejnil, že v nejtemnějších dnes Modelu 3 oslovil Tima Cooka s tím, že by Apple mohl odkoupit automobilku Tesla, navíc za jednu desetinu její nynější ceny. Tim však setkání odmítl.

S oznámením přišla agentura Reuters, podle které Apple oživil šest let starý Project Titan. S uvedením vozu na trh si dá Apple čas především kvůli vývoji vlastní technologie baterií, od které si slibuje to, čeho chtějí dosáhnout výrobci elektromobilů po celém světě - vysoce výkonné baterie s nízkou cenou pro všechny řidiče.
Apple podle všeho experimentuje s lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Jeho auto má jezdit samo a používat technologie i od externích dodavatelů. Výroba samotného elektromobilu by pak také měla probíhat mimo výrobní závody značky. Ostatně vedle telefonů a počítačů by asi automobil nemohl vznikat.
Projekt má na starosti viceprezident společnosti Doug Field, kterého si Apple již dříve přetáhl z automobilka Tesla. 
8
Fotogalerie

Slyšeli jste o protiprokluzovém systému pro autonomní vozy? Apple si ho nechal patentovat

Vlastní vůz s nakousnutým jablkem ve znaku asi nikdy neuvidíme. To ale neznamená, že se Apple nemůže na výrobě automobilů podílet.

Sen společnosti Apple o tom, že se stanou lídry v budoucí mobilitě autonomních vozů, se postupně rozpadl. Chtěla v automobilovém průmyslu udělat to, co kdysi s mobilními telefony. Nakonec ale vše skončilo u tajné dohody s automobilkou Volkswagen, kde mají spolupracovat na elektrických a autonomních modelech Transporter.

Nyní si ale Apple nechal zaregistrovat celkem zajímavý patent. Jedná se o nový pohled na prokluz kol u autonomních vozidel. Pomáhá automatickému řízení rozeznat povrch vozovky (suchý, kluzký a podobně) a volit správnou intenzitu pohybu kol. Jednoduše řečeno, tato technologie pomůže autu pochopit, co se děje pod ním.

Systém pracuje se senzory vespod vozidla, které fungují na principu Dopplerova jevu. Získané hodnoty poté posílají do auta a dokáží jej tak varovat a připravit v případě náhlé změny směru. Auta mohou potom data kontrolovat i podle inerciálních senzorů a GPS.

Není jisté, v jaké míře a kdy se tento systém ukáže v provozu. Pravdou je, že samotný Apple si někdy vydá nový patent i jednou týdně. Měli byste si z toho ale odnést, že kalifornská společnost neřekla automobilům poslední slovo a stále se v tomto odvětví snaží angažovat.

Doporučujeme

Články odjinud