Od začátku roku má vývoj cen pohonných hmot silně dynamický charakter s velkými rozdíly. Po sedmi týdnech klesání cenové hladiny se opět musíme připravit na zdražování. Zdroj: Pixabay

Od začátku roku má vývoj cen pohonných hmot silně dynamický charakter s velkými rozdíly. Po sedmi týdnech klesání cenové hladiny se opět musíme připravit na zdražování. | Zdroj: Pixabay

Jednak končí dovolenková sezóna, což zapříčiní pokles poptávky, ale trh obecně trápí rostoucí dolarové marže za barel, které se na maloobchodních cenách zatím nestihly projevit. Zdroj: Pixabay

Jednak končí dovolenková sezóna, což zapříčiní pokles poptávky, ale trh obecně trápí rostoucí dolarové marže za barel, které se na maloobchodních cenách zatím nestihly projevit. | Zdroj: Pixabay

Velkoobchodní marže za barel nafty se zvedly v přepočtu ze 735 Kč na 1470 Kč. V případě benzínu marže stagnuje kolem 320 Kč. Zdroj: Pixabay

Velkoobchodní marže za barel nafty se zvedly v přepočtu ze 735 Kč na 1470 Kč. V případě benzínu marže stagnuje kolem 320 Kč. | Zdroj: Pixabay

Nafta tedy bude nadále výrazně dražší než Natural 95. Optimismu nedodává ani vývoj české koruny vůči dolaru, který se dlouhodobě pohybuje nad úrovní 24,50 Kč. Zdroj: Pixabay

Nafta tedy bude nadále výrazně dražší než Natural 95. Optimismu nedodává ani vývoj české koruny vůči dolaru, který se dlouhodobě pohybuje nad úrovní 24,50 Kč. | Zdroj: Pixabay

Zatímco na přelomu června a července jsme tankovali Natural 95 v průměru za 47,92 Kč/l, v polovině srpna jsme zaplatili „jen“ 40,30 Kč/l a například v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém, Ústeckém a Zlínském kraji řidiči tankovali pod 40 korun za litr. Zdroj: Pixabay

Zatímco na přelomu června a července jsme tankovali Natural 95 v průměru za 47,92 Kč/l, v polovině srpna jsme zaplatili „jen“ 40,30 Kč/l a například v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém, Ústeckém a Zlínském kraji řidiči tankovali pod 40 korun za litr. | Zdroj: Pixabay

U nafty byl pád obdobný. Ve stejném rozmezí klesla cena ze 48,17 na 42,32 korun za litr. Zdroj: Pixabay

U nafty byl pád obdobný. Ve stejném rozmezí klesla cena ze 48,17 na 42,32 korun za litr. | Zdroj: Pixabay

Poslední srpnový týden však přinesl rapidní zdražení nafty o 2,21 Kč za litr, zatímco Natural 95 stoupl jen o 15 haléřů na litru. Ve srovnání s koncem loňských prázdnin je Natural 95 dražší o 6,77 koruny a nafta dokonce o 13,64 koruny. Zdroj: Pixabay

Poslední srpnový týden však přinesl rapidní zdražení nafty o 2,21 Kč za litr, zatímco Natural 95 stoupl jen o 15 haléřů na litru. Ve srovnání s koncem loňských prázdnin je Natural 95 dražší o 6,77 koruny a nafta dokonce o 13,64 koruny. | Zdroj: Pixabay

Poslední srpnový týden však přinesl rapidní zdražení nafty o 2,21 Kč za litr, zatímco Natural 95 stoupl jen o 15 haléřů na litru. Foto: David Rajdl

Poslední srpnový týden však přinesl rapidní zdražení nafty o 2,21 Kč za litr, zatímco Natural 95 stoupl jen o 15 haléřů na litru. | Foto: David Rajdl

Ve srovnání s koncem loňských prázdnin je Natural 95 dražší o 6,77 koruny a nafta dokonce o 13,64 koruny. Zdroj: Audi

Ve srovnání s koncem loňských prázdnin je Natural 95 dražší o 6,77 koruny a nafta dokonce o 13,64 koruny. | Zdroj: Audi

Při tankování nafty si nejvíce připlatíte v Praze a olomouckém kraji, kde vychází v průměru na 45,54 a 44,92 korun za litr. Ve stejných krajích vychází dráž i Natural 95. Za litr zaplatíte 41,32 a 41,21 korun za litr.   Foto: Petr Homolka

Při tankování nafty si nejvíce připlatíte v Praze a olomouckém kraji, kde vychází v průměru na 45,54 a 44,92 korun za litr. Ve stejných krajích vychází dráž i Natural 95. Za litr zaplatíte 41,32 a 41,21 korun za litr.   | Foto: Petr Homolka

Doplnit naftu je ideální v Královéhradeckém a Ústeckém kraji za 44 korun za litr. Natural 95 vychází nejlépe v Karlovarském a Ústeckém kraji s cenami 39,79 a 39,89 korun za litr.   Foto: David Rajdl

Doplnit naftu je ideální v Královéhradeckém a Ústeckém kraji za 44 korun za litr. Natural 95 vychází nejlépe v Karlovarském a Ústeckém kraji s cenami 39,79 a 39,89 korun za litr.   | Foto: David Rajdl

Nabízí se tak otázka, jestli se opět jedná o přechodný trend, nebo jde o dobře maskovaný počátek cíleného tlaku na odstranění dieselů ze silnic a nucený přechod firemních vozových parků na elektrifikované automobily s benzinovým motorem a ideálně elektromobily. Alfa Romeo

Nabízí se tak otázka, jestli se opět jedná o přechodný trend, nebo jde o dobře maskovaný počátek cíleného tlaku na odstranění dieselů ze silnic a nucený přechod firemních vozových parků na elektrifikované automobily s benzinovým motorem a ideálně elektromobily. | Alfa Romeo

Nabízí se tak otázka, jestli se opět jedná o přechodný trend, nebo jde o dobře maskovaný počátek cíleného tlaku na odstranění dieselů ze silnic a nucený přechod firemních vozových parků na elektrifikované automobily s benzinovým motorem a ideálně elektromobily.

Nabízí se tak otázka, jestli se opět jedná o přechodný trend, nebo jde o dobře maskovaný počátek cíleného tlaku na odstranění dieselů ze silnic a nucený přechod firemních vozových parků na elektrifikované automobily s benzinovým motorem a ideálně elektromobily.

Například na českém trhu putuje do firem více jak 70 % všech registrovaných vozů.  

Například na českém trhu putuje do firem více jak 70 % všech registrovaných vozů.  

Jednak končí dovolenková sezóna, což zapříčiní pokles poptávky, ale trh obecně trápí rostoucí dolarové marže za barel, které se na maloobchodních cenách zatím nestihly projevit. Zdroj: Pixabay
Velkoobchodní marže za barel nafty se zvedly v přepočtu ze 735 Kč na 1470 Kč. V případě benzínu marže stagnuje kolem 320 Kč. Zdroj: Pixabay
Nafta tedy bude nadále výrazně dražší než Natural 95. Optimismu nedodává ani vývoj české koruny vůči dolaru, který se dlouhodobě pohybuje nad úrovní 24,50 Kč. Zdroj: Pixabay
Zatímco na přelomu června a července jsme tankovali Natural 95 v průměru za 47,92 Kč/l, v polovině srpna jsme zaplatili „jen“ 40,30 Kč/l a například v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém, Ústeckém a Zlínském kraji řidiči tankovali pod 40 korun za litr. Zdroj: Pixabay
14
Fotogalerie

Nafta oproti benzinu dramaticky zdražila. Je to jenom trend, nebo se plete bič na majitele dieselů?

Od vypuknutí války na Ukrajině připomínají ceny pohonných hmot jízdu na horské dráze. Jde pouze o trend, nebo pomyslný bič na dieselové vozy?

Od začátku roku má vývoj cen pohonných hmot dynamický charakter s velkými rozdíly. Po sedmi týdnech klesání cenové hladiny se opět musíme připravit na zdražování. Jednak končí dovolenková sezóna, což zapříčiní pokles poptávky, ale trh obecně trápí rostoucí dolarové marže za barel, které se na maloobchodních cenách zatím nestihly projevit. Velkoobchodní marže za barel nafty se zvedly v přepočtu ze 735 Kč na 1470 Kč. V případě benzínu marže stagnuje kolem 320 Kč. Nafta tedy bude nadále výrazně dražší než Natural 95. Optimismu nedodává ani vývoj české koruny vůči dolaru, který se dlouhodobě pohybuje nad úrovní 24,50 Kč.

Zatímco na přelomu června a července jsme tankovali Natural 95 v průměru za 47,92 Kč/l, v polovině srpna jsme zaplatili „jen“ 40,30 Kč/l a například v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém, Ústeckém a Zlínském kraji řidiči tankovali pod 40 korun za litr. U nafty byl pád obdobný. Ve stejném rozmezí klesla cena ze 48,17 na 42,32 korun za litr.

Poslední srpnový týden však přinesl rapidní zdražení nafty o 2,21 Kč za litr, zatímco Natural 95 stoupl jen o 15 haléřů na litru. Ve srovnání s koncem loňských prázdnin je Natural 95 dražší o 6,77 koruny a nafta dokonce o 13,64 koruny.

Při tankování nafty si nejvíce připlatíte v Praze a Olomouckém kraji, kde vychází v průměru na 45,54 a 44,92 korun za litr. Ve stejných krajích vychází dráž i Natural 95. Za litr zaplatíte 41,32 a 41,21 korun za litr.  Doplnit naftu je ideální v Královéhradeckém a Ústeckém kraji za 44 korun za litr. Natural 95 vychází nejlépe v Karlovarském a Ústeckém kraji s cenami 39,79 a 39,89 korun za litr.  

Historicky byla nafta prakticky vždy levnější, což kompenzovalo vyšší pořizovací cenu vozů se vznětovým motorem. Nabízí se tak otázka, jestli se opět jedná o přechodný trend, nebo jde o dobře maskovaný počátek cíleného tlaku na odstranění dieselů ze silnic a nucený přechod firemních vozových parků na elektrifikované automobily s benzinovým motorem a ideálně elektromobily. Například na českém trhu putuje do firem více než 70 % všech registrovaných vozů.  

Doporučujeme

Články odjinud