Tchajwanská firma Gogoro hodlá v příštím roce přijít s elektrickým skútrem Viva, který kromě nízké ceny bude lákat také na vyměnitelnou baterii. Majitelé těchto „přemísťovadel“ nebudou muset trávit čas čekáním u nabíječek – jednoduše vymění prázdný akumulátor za plný a mohou okamžitě pokračovat ve své cestě.

Tchajwanská firma Gogoro hodlá v příštím roce přijít s elektrickým skútrem Viva, který kromě nízké ceny bude lákat také na vyměnitelnou baterii. Majitelé těchto „přemísťovadel“ nebudou muset trávit čas čekáním u nabíječek – jednoduše vymění prázdný akumulátor za plný a mohou okamžitě pokračovat ve své cestě.

V domovské zemi má výrobce síť čítající více než 1400 nabíječek GoStation. Vyměnitelné baterie obsahují stejný typ článků Panasonic, jaký je používán v Tesle Model 3. Nyní se Gogoro připravuje na mezinárodní expanzi, kde má k úspěchu přispět právě elektrický skútr Viva, jehož výkon odpovídá skútrům se spalovacím motorem o objemu 50 až 100 kubických centimetrů.

V domovské zemi má výrobce síť čítající více než 1400 nabíječek GoStation. Vyměnitelné baterie obsahují stejný typ článků Panasonic, jaký je používán v Tesle Model 3. Nyní se Gogoro připravuje na mezinárodní expanzi, kde má k úspěchu přispět právě elektrický skútr Viva, jehož výkon odpovídá skútrům se spalovacím motorem o objemu 50 až 100 kubických centimetrů.

Ve snaze o „zelenější“ přístup k životnímu prostředí je k výrobě tohoto dopravního prostředku používán recyklovatelný polypropylenový plast. „Zaměřujeme se na celý výrobní proces, abychom zajistili, že vozidlo je vyrobeno odpovědně,“ uvedl Luke v rozhovoru pro server Engadget.

Ve snaze o „zelenější“ přístup k životnímu prostředí je k výrobě tohoto dopravního prostředku používán recyklovatelný polypropylenový plast. „Zaměřujeme se na celý výrobní proces, abychom zajistili, že vozidlo je vyrobeno odpovědně,“ uvedl Luke v rozhovoru pro server Engadget.

Gogoro Viva bude nejprve dostupný Tchaj-peji, kde se má začít prodávat v říjnu 2020. Následně se jeho prodej rozšíří do dalších regionů, nicméně v tuto chvíli ani generální ředitel nebyl schopen poskytnout informace o trzích, na kterých bude nabízen. Součástí procesu rozšiřování nabídky bude totiž i budování potřebné infrastruktury.

Gogoro Viva bude nejprve dostupný Tchaj-peji, kde se má začít prodávat v říjnu 2020. Následně se jeho prodej rozšíří do dalších regionů, nicméně v tuto chvíli ani generální ředitel nebyl schopen poskytnout informace o trzích, na kterých bude nabízen. Součástí procesu rozšiřování nabídky bude totiž i budování potřebné infrastruktury.

Viva není jediným produktem tohoto výrobce – ve srovnání se skútry Gogoro 2 a Gogoro 3 je menší a nabízí o něco kratší dojezdovou vzdálenost, která se pohybuje kolem velmi solidních 85 kilometrů. Na rozdíl od větších sourozenců má pouze jednu vyměnitelnou baterii namísto dvou, díky čemuž jeho cena klesla na 1800 dolarů, což je v přepočtu s DPH asi 51.500 Kč.

Viva není jediným produktem tohoto výrobce – ve srovnání se skútry Gogoro 2 a Gogoro 3 je menší a nabízí o něco kratší dojezdovou vzdálenost, která se pohybuje kolem velmi solidních 85 kilometrů. Na rozdíl od větších sourozenců má pouze jednu vyměnitelnou baterii namísto dvou, díky čemuž jeho cena klesla na 1800 dolarů, což je v přepočtu s DPH asi 51.500 Kč.

Firma Gogoro debutovala na veletrhu Consumer Electronics Show 2015 svým prvním skútrem a od té doby vydala několik jeho iterací, jež se lišily především po designové stránce. Zatím poslední model Gogoro 3 dokáže na dvě plně nabité baterie ujet vzdálenost až 170 kilometrů.

Firma Gogoro debutovala na veletrhu Consumer Electronics Show 2015 svým prvním skútrem a od té doby vydala několik jeho iterací, jež se lišily především po designové stránce. Zatím poslední model Gogoro 3 dokáže na dvě plně nabité baterie ujet vzdálenost až 170 kilometrů.

V domovské zemi má výrobce síť čítající více než 1400 nabíječek GoStation. Vyměnitelné baterie obsahují stejný typ článků Panasonic, jaký je používán v Tesle Model 3. Nyní se Gogoro připravuje na mezinárodní expanzi, kde má k úspěchu přispět právě elektrický skútr Viva, jehož výkon odpovídá skútrům se spalovacím motorem o objemu 50 až 100 kubických centimetrů.
Ve snaze o „zelenější“ přístup k životnímu prostředí je k výrobě tohoto dopravního prostředku používán recyklovatelný polypropylenový plast. „Zaměřujeme se na celý výrobní proces, abychom zajistili, že vozidlo je vyrobeno odpovědně,“ uvedl Luke v rozhovoru pro server Engadget.
Gogoro Viva bude nejprve dostupný Tchaj-peji, kde se má začít prodávat v říjnu 2020. Následně se jeho prodej rozšíří do dalších regionů, nicméně v tuto chvíli ani generální ředitel nebyl schopen poskytnout informace o trzích, na kterých bude nabízen. Součástí procesu rozšiřování nabídky bude totiž i budování potřebné infrastruktury.
Viva není jediným produktem tohoto výrobce – ve srovnání se skútry Gogoro 2 a Gogoro 3 je menší a nabízí o něco kratší dojezdovou vzdálenost, která se pohybuje kolem velmi solidních 85 kilometrů. Na rozdíl od větších sourozenců má pouze jednu vyměnitelnou baterii namísto dvou, díky čemuž jeho cena klesla na 1800 dolarů, což je v přepočtu s DPH asi 51.500 Kč.
6
Fotogalerie

Gogoro Viva může být nová Tesla mezi skútry. Stojí stejně jako levné elektrokolo

S elektrickými skútry je do budoucna potřeba počítat. Gogoro Viva může být díky nízké ceně zajímavou možností i pro firmy poskytující sdílenou městskou přepravu.

Tchajwanská firma Gogoro hodlá v příštím roce přijít s elektrickým skútrem Viva, který kromě nízké ceny bude lákat také na vyměnitelnou baterii. Majitelé těchto „přemísťovadel“ nebudou muset trávit čas čekáním u nabíječek – jednoduše vymění prázdný akumulátor za plný a mohou okamžitě pokračovat ve své cestě.

V domovské zemi má výrobce síť čítající více než 1400 nabíječek GoStation. Vyměnitelné baterie obsahují stejný typ článků Panasonic, jaký je používán v Tesle Model 3. Nyní se Gogoro připravuje na mezinárodní expanzi, kde má k úspěchu přispět právě elektrický skútr Viva, jehož výkon odpovídá skútrům se spalovacím motorem o objemu 50 až 100 kubických centimetrů.

Gogoro Viva jede do světa

Viva není jediným produktem tohoto výrobce – ve srovnání se skútry Gogoro 2 a Gogoro 3 je menší a nabízí o něco kratší dojezdovou vzdálenost, která se pohybuje kolem velmi solidních 85 kilometrů. Na rozdíl od větších sourozenců má pouze jednu vyměnitelnou baterii namísto dvou, díky čemuž jeho cena klesla na 1800 dolarů, což je v přepočtu s DPH asi 51.500 Kč. To zhruba odpovídá ceně dostupnějších elektrokol.

Kromě výměny celé baterie na dobíjecí stanici lze energii do akumulátoru doplňovat také nabíječkou, připojitelnou ke klasické zásuvce s výstupním napětím 220 voltů. Generální ředitel Gogoro Horace Luke prezentuje tento skútr jako ideální prostředek pro udržitelnou dopravu po městě.

Z dalších technických parametrů oficiální stránky zmiňují například desetipalcová kola, výšku sedla 74 centimetrů, hmotnost stroje 80 kilogramů nebo velký úložný prostor s objemem 21,6 litrů. Skútr se startuje tlačítkem, přičemž svého majitele pozná podle karty. Možnosti a schopnosti lze dále rozšířit pomocí více než stovky různých druhů volitelného příslušenství.

Na zelené vlně

Ve snaze o „zelenější“ přístup k životnímu prostředí je k výrobě tohoto dopravního prostředku používán recyklovatelný polypropylenový plast. „Zaměřujeme se na celý výrobní proces, abychom zajistili, že vozidlo je vyrobeno odpovědně,“ uvedl Luke v rozhovoru pro server Engadget.

Gogoro Viva bude nejprve dostupný Tchaj-peji, kde se má začít prodávat v říjnu 2020 v pěti barevných variantách: červené, limetkově zelené, žluté, modré a bílé. Následně se jeho prodej rozšíří do dalších regionů, nicméně v tuto chvíli ani generální ředitel nebyl schopen poskytnout informace o trzích, na kterých bude nabízen. Součástí procesu rozšiřování nabídky bude totiž i budování potřebné infrastruktury.

Firma Gogoro debutovala na veletrhu Consumer Electronics Show 2015 svým prvním skútrem a od té doby vydala několik jeho iterací, jež se lišily především po designové stránce. Zatím poslední model Gogoro 3 dokáže na dvě plně nabité baterie ujet vzdálenost až 170 kilometrů.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud