Nový týden zpravidla znamená další test. Tentokrát nám v redakci zaparkoval vůz, který se bude zaručeně těšit nemalé pozornosti, protože přímo míří na Škodu Octavii Combi. Ano, právě testujeme Peugeot 308 SW osazený naftovým dvoulitrem s výkonem 150 koní.
Kapitoly článku:
Peugeot 308 SW se na českém trhu představil koncem května, přičemž jde po Octavii Combi, Golfu Variant, Leonu ST nebo Hondě Civic Tourer o dalšího nováčka mířícího do tolik oblíbené kategorie kombi nižší střední třídy. Francouzská automobilka chce sázet především na prostor a kvalitu zpracování.
Naše konkrétní provedení má pod kapotou naftový dvoulitr BlueHDi disponující maximálním výkonem 150 koní a točivým momentem 370 Nm. Naftový čtyřválec je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a jak si dnešní doba žádá, nechybí ani systém start/stop.
Naftový dvoulitr dělá z Peugeotu 308 SW velmi svižné auto. Zatím to navíc vypadá, že rychlost doplní také o nízkou spotřebu a nadprůměrný cestovní komfort.
Jen pro zopakování dodejme, že současná 308 SW je oproti základnímu hatchbacku větší, a to především díky rozvoru protaženém o 11 cm. Druhá řada se tak mohla přesunout o 29 mm směrem vzad a výsledkem má být více místa na nohy. Zavazadelník nabídne 610 litrů, respektive 556 l, pokud nepočítáme přihrádku pod dnem.
A protože už testovací 308 SW za sebou má také více než stovku redakčních kilometrů, můžeme přidat naše první dojmy.
- Prodloužený rozvor je hlavně při pohledu zboku dost znát. Z některých úhlů vypadá natažená karoserie trochu zvláštně
- Na autě jsou opět pneumatiky s nízkým valivým odporem. Na rozdíl od tříválcového hatchbacku neponecháme nic náhodě a alespoň orientačně změříme hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h i pružné zrychlení
- Zavazadelník je obrovský, nabízí přímo ideální tvar a nízko položenou nákladovou hranu
- Prostor vzadu za vyšším řidičem nakonec není tak skvělý, jak by se mohlo zdát. Octavia je v tomto směru výrazně lepší
- O kvalitě Peugeot nelže. Interiér vypadá opravdu dobře a hodnotně. Stejně jako dříve musíme i tentokrát pochválit velmi dobré odhlučnění
- Další setkání s revolučním uspořádáním interiéru mě opět utvrdilo v názoru, že si na toto řešení zvyknete, ale klasika vám bude vždy připadat lepší. To samé platí také o multimediálním systému. Orientace v něm (konkrétně jsme potřebovali ruční ladění rádia) není jednoduchá
- Dieselový dvoulitr dává autu solidní dynamiku. Není problém jet 180 km/h a francouzské kombi má stále ještě co nabídnout
- Spotřeba prozatím vypadá slušně. První hodnoty, které se objevují na palubním počítači, se pohybují mezi sedmi a osmi litry
- Testovaná verze nabízí tlačítko Sport. To přiostří reakci na plyn a aktivuje systém pouštějící do interiéru „sportovní“ zvuk motoru. Ten bychom si klidně odpustili, ale reakce na plyn je v tomto režimu až překvapivě svižná
- Spolu s režimem Sport souvisí také možnost zobrazit si aktuální údaje o výkonu nebo točivém momentu
Tak jako vždy, pokud vás o novém Peugeotu 308 SW cokoliv zajímá, neváhejte a pište své dotazy do diskuze. Auto nám ještě pár dní v redakci parkovat bude, takže je dost prostoru na hledání veškerých odpovědí.