Jméno Mégane teď najdete i na elektrickém crossoveru, který dorazí na trh příští rok.
Co předpověděly dřívější koncept a maskovaný prototyp je nyní realitou. Renault již oficiálně představuje na veletrhu mobility IAA v Mnichově nový elektromobil Mégane E-Tech Electric, který známé jméno současného hatchbacku, sedanu a kombi převádí i do formy crossoveru na baterky. Technika pod novou karoserií je ale známá, s alianční platformou CMF-EV přijel dříve Nissan Ariya.
Kompaktní délku 4,21 metru s krátkými převisy karoserie doplňuje rozvor náprav 2,70 metru pro zajištění prostorné kabiny – konstrukční přístup, se kterými přichází většina dnešních elektromobilů. Renault zmiňuje pro elektromobil i celkem slušnou hmotnost 1645 kg. Objem kufru čítá 440 litrů s dalšími 22 litry pod podlahou pro uložení nabíjecích kabelů.
Od svých spalovacích protějšků se Mégane E-Tech Electric odlišuje taky novou architekturou palubní desky s 12,3palcových digitálním štítem a na výšku situovaným 12palcových infotainmentem u vyšších výbav. Nižší úrovně crossoveru si vystačí s 9palcovou obrazovkou. Uvnitř jsou použity recyklované materiály pro čalounění nebo panely obložení.
Pohonné ústrojí s jedním elektromotorem bude nabízeno ve dvou specifikacích výkonu a se dvěma velikostmi baterie – 95 kW (130 koní)/250 N.m nebo 160 kW (218 koní)/300 N.m, v kombinaci s bateriemi o kapacitě 40 kWh (pro dojezd až 300 km) nebo 60 kWh (až 470 km). Nejsilnější specifikace elektromobilu zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 160 km/h.
DC nabíjení umí Mégane E-Tech Electric výkonem až 130 kW, kdy takto zajistí dojezd 300 km za 30 minut stání u nabíječky. AC nabíjení je dostupné výkonem až 22 kW pro zajištění dojezdu 160 km za zhruba hodinu.
Spuštění objednávek Méganu E-Tech Electric plánuje Renault na únor příštího roku, k prodejcům zamíří první kusy o měsíc později. Cenovky tedy zatím neznáme.