Na autosalonu v Detroitu ukazuje Kia především sedan nižší střední třídy Forte. Prezident a šéfdesignér automobilky Peter Schreyer ale prozradil něco o připravovaném modelu ze zcela opačného spektra nabídky. / Kia Telluride

Na autosalonu v Detroitu ukazuje Kia především sedan nižší střední třídy Forte. Prezident a šéfdesignér automobilky Peter Schreyer ale prozradil něco o připravovaném modelu ze zcela opačného spektra nabídky. / Kia Telluride

Zelenou k sériové výrobě dostal koncept Telluride. / Kia Telluride

Zelenou k sériové výrobě dostal koncept Telluride. / Kia Telluride

Ten Korejci prezentovali na stejném místě v loňském roce. Kdy se tak stane, je zatím nejasné, Schreyer se při diskusi s novináři omezil pouze na konstatování, že "na tom autě pracujeme". Prozradil také, že nepůjde o globální model. / Kia Telluride

Ten Korejci prezentovali na stejném místě v loňském roce. Kdy se tak stane, je zatím nejasné, Schreyer se při diskusi s novináři omezil pouze na konstatování, že "na tom autě pracujeme". Prozradil také, že nepůjde o globální model. / Kia Telluride

Šéf evropského designového oddělení Gregory Guillaume bohužel nevidí moc smyslu v nabízení budoucího obřího SUV na evropském trhu. / Kia Telluride

Šéf evropského designového oddělení Gregory Guillaume bohužel nevidí moc smyslu v nabízení budoucího obřího SUV na evropském trhu. / Kia Telluride

Stávající model Sorento považuje za dostatečný k uspokojení poptávky v evropských autosalonech. Přitom opravdu velkých SUV od mainstreamových značek, která by nabídla příznivou cenovku, je na starém kontinentu jako šafránu. / Kia Telluride

Stávající model Sorento považuje za dostatečný k uspokojení poptávky v evropských autosalonech. Přitom opravdu velkých SUV od mainstreamových značek, která by nabídla příznivou cenovku, je na starém kontinentu jako šafránu. / Kia Telluride

Nejdůležitějším trhem bude tak právě ten americký. Zajímavé bude sledovat, kolik z odvážného krabicovitého stylu konceptu si sériový model vezme./ Kia Telluride

Nejdůležitějším trhem bude tak právě ten americký. Zajímavé bude sledovat, kolik z odvážného krabicovitého stylu konceptu si sériový model vezme./ Kia Telluride

Koncepční vůz sdílí základy právě se Sorentem, ale je o 24 centimetrů delší a o 11 centimetrů vyšší. / Kia Telluride

Koncepční vůz sdílí základy právě se Sorentem, ale je o 24 centimetrů delší a o 11 centimetrů vyšší. / Kia Telluride

K pohonu slouží šestiválec o zdvihovém objemu 3,5 litru a elektromotor. Ústrojí o kombinovaném výkonu 400 koňských sil pohání všechna kola. Podobné uspořádání lze očekávat i u sériové podoby./ Kia Telluride

K pohonu slouží šestiválec o zdvihovém objemu 3,5 litru a elektromotor. Ústrojí o kombinovaném výkonu 400 koňských sil pohání všechna kola. Podobné uspořádání lze očekávat i u sériové podoby./ Kia Telluride

/ Kia Telluride

/ Kia Telluride

/ Kia Telluride

/ Kia Telluride

Zelenou k sériové výrobě dostal koncept Telluride. / Kia Telluride
Ten Korejci prezentovali na stejném místě v loňském roce. Kdy se tak stane, je zatím nejasné, Schreyer se při diskusi s novináři omezil pouze na konstatování, že "na tom autě pracujeme". Prozradil také, že nepůjde o globální model. / Kia Telluride
Šéf evropského designového oddělení Gregory Guillaume bohužel nevidí moc smyslu v nabízení budoucího obřího SUV na evropském trhu. / Kia Telluride
Stávající model Sorento považuje za dostatečný k uspokojení poptávky v evropských autosalonech. Přitom opravdu velkých SUV od mainstreamových značek, která by nabídla příznivou cenovku, je na starém kontinentu jako šafránu. / Kia Telluride
10
Fotogalerie

Kia chystá obří SUV. Zůstane mu odvážný design konceptu?

Kia potvrdila přípravu modelu Telluride. Zůstane mu odvážný design konceptu? A jak to vypadá sa dostupností v Evropě?

Na autosalonu v Detroitu ukazuje Kia především sedan nižší střední třídy Forte. Prezident a šéfdesignér automobilky Peter Schreyer ale prozradil něco o připravovaném modelu ze zcela opačného spektra nabídky.

Zelenou k sériové výrobě dostal koncept Telluride. Ten Korejci prezentovali na stejném místě v loňském roce. Kdy se tak stane, je zatím nejasné, Schreyer se při diskusi s novináři omezil pouze na konstatování, že "na tom autě pracujeme". Prozradil také, že nepůjde o globální model.

Šéf evropského designového oddělení Gregory Guillaume bohužel nevidí moc smyslu v nabízení budoucího obřího SUV na evropském trhu. Stávající model Sorento považuje za dostatečný k uspokojení poptávky v evropských autosalonech. Přitom opravdu velkých SUV od mainstreamových značek, která by nabídla příznivou cenovku, je na starém kontinentu jako šafránu.

Nejdůležitějším trhem bude tak právě ten americký. Zajímavé bude sledovat, kolik z odvážného krabicovitého stylu konceptu si sériový model vezme. Koncepční vůz sdílí základy právě se Sorentem, ale je o 24 centimetrů delší a o 11 centimetrů vyšší. K pohonu slouží šestiválec o zdvihovém objemu 3,5 litru a elektromotor. Ústrojí o kombinovaném výkonu 400 koňských sil pohání všechna kola. Podobné uspořádání lze očekávat i u sériové podoby.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud