Z nabídky v Česku už čistě benzinové Mondeo také zmizelo.
Proklamovaný odchod Fordu Mondeo z nabídky v Evropě zatím nenastal, tomuto kroku nicméně nasvědčuje další krok zastoupení na starém kontinentu. Ford totiž oficiálně potvrzuje, že v modelu již neseženete čistě benzinový motor. V nabídce tak zůstává full-hybrid a dosavadní dvoulitrový diesel 2.0 EcoBlue.
Změny již ostatně uvidíte také v českém ceníku, ve kterém původní benzinovou patnáctistovku EcoBoost o výkonu 121 kW (165 koní) nenajdete. Sám Ford zmiňuje odchod benzinového motoru právě ve prospěch hybridního benzinového čtyřválce 2.0 Duratec Hybrid o síle 138 kW (187 koní), o který je podle něj stále větší zájem.
V odchodu čisté benzinové jednotky z portfolia nepochybně hrály roli i striktní limity flotilových emisí značky. V nabídce ponechaný diesel 2.0 EcoBlue je dále nabízen ve třech úrovních naladění – 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) – kdy dvojice výkonnějších je spojena výhradně s osmistupňovým automatem. U vůbec nejsilnější jednotky je k dispozici i možnost pohonu všech kol.
O další generaci Fordu Mondeo se už na základě uniklých informací objevilo pár spekulací. Od současného liftbacku a kombi se má model podle britského Autocaru trochu vzdálit. Mluví se o proporcích kombíku na vyšším podvozku, tedy určité formě SUV či crossoveru, čemuž by odpovídaly i zachycené testovací muly připomínající zvýšený a prodloužený Focus kombi Active.