Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!

Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!
Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!
Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!
Ženeva živě: SsangYong Korando je oficiálně tady!
22
Fotogalerie

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Segment kompaktních SUV bude od poloviny letošního roku zase o něco bohatší. Do prodeje totiž zamíří nový SsangYong Korando, který jsme si prohlédli přímo na ženevském výstavišti.

Korando je největší hvězdou stánku korejské automobilky SsangYong na ženevském autosalonu a ta si od něj hodně slibuje. Vůz totiž spadá do v Evropě velice oblíbeného segmentu kompaktních SUV, kde se bude muset utkat třeba s Kiou Sportage, Toyotou RAV4, Hondou CR-V nebo Škodou Karoq.

Srdce zákazníků si bude chtít získat třeba subjektivně velice povedeným designem. Příď působí díky množství horizontálních linek docela nízká a atletická, velké boční plochy „rozbíjí“ charakteristické obloukovité prolisy, plovoucí zadní sloupek má šmrnc a hranatější záď s obrovskými svítilnami vzbuzuje respekt. Všimněte si i polohy zadní kliky dveří vůči přední – je hodně vysoko, ale nepůsobí nepřirozeně.

Korando na délku měří 4450 mm, je 1870 mm široké, 1629 mm vysoké a rozvor náprav činí 2675 mm. Kdo by očekával spíše levnější materiály, mám dobrou zprávu, protože tady je všechno na v podstatě stejné úrovni, jako u většího a Rextonu. Koženka, měkčené materiály na horní části přístrojovky, ale hlavně moderní vzezření kokpitu dělají pobyt na palubě příjemnější. Škoda jenom trochu levně vyhlížejících výplní dveří s převážně tvrdými plasty. Volant padne hezky do rukou, skrze něj koukáte na digitální přístrojový štít, dokonce nechybí ani ambientní osvětlení. Na první pohled lahoda!

Dovnitř se příjemně nastupuje a vpředu i perfektně sedí, pozice za volantem je přirozená a všechny ovladače máte na dosah rukou. Jak se dozvíte v testu Rextonu, na ovládání infotainmentu si budete muset zvykat, a totéž bude zřejmě platit i pro Korando, protože se prostředí neliší. Panel klimatizace je jednoduchý a místo klasických tlačítek má malé „klávesy“, do přihrádky pod něj odhodíte telefon a tak dále. Praktická klasika.

Díky bohatému nástupnímu prostoru a velkému úhlu otevírání zadních dveří se dozadu příjemně nastupuje, a když si seřídím přední sedadlo do ideální polohy k řízení, zůstává mi vzadu před koleny asi deset centimetrů místa. Sedáky hezky podepírají stehna a v loktech je to i na větší roztahování, takže naprostá paráda. Hovořím o uvolněné pozici k sezení, i když však napřímím záda a opřu se o hlavovou opěrku, ke kontaktu hlavy se stropem nedochází.

Úplně jasno ještě nemám ohledně zavazadelníku. Že se se svými 190 centimetry výšky nevejdu pod otevřené zadní víko, jsem si u korejských vozů zvyknul, mělké dno s příčně rozdělenou podlážkou však nevzbuzuje dojem 551 litrů v základu, který je ještě o 30 litrů větší než u Škody Karoq. Těch se zřejmě dočkáte v případě, že pod podlážku neuložíte plnohodnotnou rezervu. Maximální objem 1248 litrů je zase poměrně malý, vezmu-li v potaz, že konkurenční Škoda u Karoqu uvádí 1630 litrů.

Vůz by se měl na trhu objevit v polovině letošního roku, přičemž na výběr bude mezi benzinovou i vznětovou čtyřválcovou jednotkou. První z nich reprezentuje turbobenzin 1.5 GDI Turbo o výkonu 120 kW a točivém momentu 280 N.m, druhým agregátem je naftová šestnáctistovka se 100 kW.

Oba agregáty bude možné kombinovat s manuální (velice precizní!) i automatickou měničovou převodovkou, přičemž u nafťáku se v závislosti na převodovce liší točivý moment – 300 N.m pro manuál, 324 N.m pro automat. Standardem je přední pohon, volitelně je možná i čtyřkolka.

Cena je zatím neznámá, ale vzhledem k tomu, že má SsangYong příznivou cenovou politiku, očekáváme základ s benzinovou patnáctistovkou a manuálem pod hranicí 500.000 korun. Vždyť už základní Rexton vychází na 715 tisíc korun, a to je nabídka jako řemen!

Nový SsangYong Korando: Dostupná technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.6 D
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 300/1500(324/1500)
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Komb. spotřeba [l/100 km]* 6,3 5,6
*Přepočteno z gramů CO2/km, vztahuje se k 2WD s manuálem

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Doporučujeme

Články odjinud