Plug-in hybridní vozy dovedou částečně pokrýt běžnou denní porci kilometrů pouze s využitím elektrické energie. Mercedes-Benz GLE PHEV by měl dokonce zvládnout ujet až 100 km bez emisí v měřicím cyklu WLTP.
Automobilka Mercedes-Benz chce mít do roku 2022 elektrifikovány všechny osobní modely. To nutně neznamená, že by měl mít každý elektrickou verzi, ono bohatě stačí nabídnout plug-in hybridní variantu s většími akumulátory, které umožňují delší dojezd čistě na elektrickou energii. Značka takové vozy nabízí, přičemž například s modelem C 350 e nebyl už před třemi lety problém v běžném provozu na elektřinu urazit okolo 30 kilometrů. A to i s využitím dálnice.
V případě „starého C 350 e jsme se bavili o kapacitě akumulátoru 6,2 kWh, nové plug-in hybridní vozy využívající třetí generaci hybridního pohonu (EQ Power) však disponují 13,5kWh akumulátorem při kombinované spotřebě energie pohybující se od 14,5 do 20,2 kWh na 100 kilometrů. V technických datech nových modelů C 300 de, E 300 e, E 300 de a S 560 e jsou pak uvedeny hodnoty okolo 50 kilometrů jízdy na jedno nabití.
Pokud vezmeme v potaz průzkumy automobilek související s definováním „průměrného evropského řidiče“, měl by takový dojezd pro každodenní potřeby stačit. „Nyní jsme v generaci, kdy přecházíme z třicetikilometrového dojezdu na padesátikilometrový. GLE však bude prvním plug-in hybridem, který v měřicím cyklu WLTP ujede 100 kilometrů,“ řekl Ola Källenius, člen představenstva Daimleru zodpovědný za výzkum a vývoj osobních vozidel.
Plug-in hybridní techniku potřebnou k dosažení takového cíle Mercedes-Benz má, teoreticky by tedy stačilo pouze zvýšit kapacitu akumulátorů. Vezmeme-li v potaz dříve zmiňované třídy C, E a S, bude zapotřebí kapacita okolo 27 kWh. To je pro srovnání více, než kolik nabízel Nissan Leaf první generace, který ale neměl v záloze spalovací motor.
V testu podle metodiky WLTP musí zkoušený vůz ujet přes 23 kilometrů během 1800 sekund, nové plug-in hybridní GLE by tedy teoreticky mělo s přehledem ujet celý test pouze s využitím elektrické energie a tím dosáhnout nulové spotřeby paliva. Jenže to by bylo možné už u modelů se systémem EQ Power třetí generace, a přesto u nich značka uvádí rozsah od 1,4 (pro třídu C) do 2,5 l/100 km (pro třídu S).
Je to dáno jednak maximální rychlostí 132 km/h během testu (Mercedes uvádí u nových plug-in hybridů možnost jet na elektřinu rychlostí „vyšší než 130 km/h"), ale hlavně jízdou ve velmi vysoké zátěži, kdy vůz, který je po nastartování de facto běžný hybrid, zapojuje do procesu spalovací motor.
Pokud se Mercedesu podaří naladit plug-in hybridní GLE tak, aby test dle metodiky WLTP projelo bez nutnosti změny jízdního režimu čistě v elektrickém módu, je možné, že u něj v budoucnu bude uvádět nulovou spotřebu paliva na sto kilometrů. Samozřejmě půjde o prvních sto kilometrů ujetých od plného nabití, průměrný řidič denně dojíždějící do práce a na nákupy by však tankoval pouze jednou za čas.