Nejen svým zadním karbonovým křídlem dával Jaguar XE SV Project 8 najevo, že v tomhle případě není klišé „závoďák na silnice“ vůbec od věci. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Jaguar

Nejen svým zadním karbonovým křídlem dával Jaguar XE SV Project 8 najevo, že v tomhle případě není klišé „závoďák na silnice“ vůbec od věci. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Jaguar

A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Jaguar

A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Jaguar

Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Jaguar

Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Jaguar

Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Autorevue.cz

Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Autorevue.cz

Srdcem Projectu 8 Touring je nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Autorevue.cz

Srdcem Projectu 8 Touring je nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Autorevue.cz

Dynamické schopnosti se nemění a Touring stále zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 300 km/h. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Autorevue.cz

Dynamické schopnosti se nemění a Touring stále zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 300 km/h. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Autorevue.cz

Varianty Touring má Jaguar v plánu vyrobit pouze 15 kusů, které zapadnou do původní série 300 vyrobených kusů řady Project 8. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Autorevue.cz

Varianty Touring má Jaguar v plánu vyrobit pouze 15 kusů, které zapadnou do původní série 300 vyrobených kusů řady Project 8. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Autorevue.cz

Cenovku za tuto novou verzi Jaguar nezmiňuje, potvrzeno však máme, že na pár kousků už má objednávky taky z České republiky. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Autorevue.cz

Cenovku za tuto novou verzi Jaguar nezmiňuje, potvrzeno však máme, že na pár kousků už má objednávky taky z České republiky. | Jaguar XE SV Project 8 Touring | Zdroj: Autorevue.cz

A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Jaguar
Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Jaguar
Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Autorevue.cz
Srdcem Projectu 8 Touring je nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. | Jaguar XE SV Project 8 Touring Zdroj: Autorevue.cz
8
Fotogalerie

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Pokud se vám supersedan od Jaguaru zdál příliš vykřičený svým obřím zadním křídlem, nyní se Britové rozhodli uvést i striktně limitovanou variantu bez žehlicího prkna.

Nejen svým zadním karbonovým křídlem dával Jaguar XE SV Project 8 najevo, že v tomhle případě není klišé „závoďák na silnice“ vůbec od věci. A přestože byl u Jaguaru o osmiválcový supersedan pořádný zájem, pro některé zájemce byla právě ona aura závodního auta příliš. Proto se nyní automobilka rozhodla uvést hrstku vozů ve specifikaci Touring.

Varianta Touring se tedy vyznačuje hlavně absencí zmíněného křídla (je zde pouze malá odtrhová hrana) a ke všemu bude nabízena výhradně v konfiguraci se čtveřicí sedaček – oproti standardnímu Projectu 8, který jste mohli mít ve dvoumístné verzi s trubkovým rámem vzadu. Stejně tak mizí z Touringu i samolepky na karoserii, i když ty vám Jaguar s radostí nahodí zpátky, pokud si zamanete.

Ve výsledku je pak Touring na chlup stejný jako jeho vážnější protějšek. Stále je zde rozsáhle přepracovaná a rozšířená karoserie z karbonu, která z klasického XE používá jen přední dveře a střechu. Nechybí vyladěný podvozek s adaptivními tlumiči, posílená brzdová soustava s karbon-keramickými kotouči a taky řádně upravená příď a motorový prostor.

Srdcem Projectu 8 Touring je totiž nadále kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který produkuje rovných 600 koní (441 kW) a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Dynamické schopnosti se nemění a Touring stále zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 300 km/h.

I když v Jaguaru zmiňují jistou „diskrétnost“ v případě verze Touring, svaly osmiválcového supersedanu jednoduše nelze skrýt. Pomoci by mohlo nabízené lakování v britské závodní zelené nebo matně šedé barvě, dostupné jsou ale i dva výrazné laky, a to oranžová Valencia a sytě modrá Velocity (na fotkách).

Varianty Touring má Jaguar v plánu vyrobit pouze 15 kusů, které zapadnou do původní série 300 vyrobených kusů řady Project 8. Cenovku za tuto novou verzi Jaguar nezmiňuje, potvrzeno však máme, že na pár kousků už má objednávky taky z České republiky.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud