Porsche přichází s dalším dílem série „Top 5“ a tentokrát nám dává nahlédnout na své nejzajímavější tajné prototypy.
V útrobách vývojového oddělení automobilky Porsche vzniklo za dobu existence německého výrobce nespočet různých prototypů a konceptů. V nejnovějším videu nám přitom Porsche ukazuje ty vůbec nejpodivnější a málo známé exempláře. Tyto kousky budou znát jen ti největší znalci stuttgartské značky.
Pátou příčku zastává prototyp Porsche 984 – malý a lehký roadster vyvíjený mezi léty 1984 a 1987. S hmotností jen 880 kg a výkonem 99 kW (135 koní) se mohlo jednat o velice zábavné a hbité auto, což bylo ostatně cílem inženýrů. Bohužel, 984 to nikdy do sériové podoby nakonec nedotáhla.
Na čtvrtém místě ukazuje Porsche opravdovou bizarnost, a to koncept SUV Cayenne s otevřenou karoserií kabrioletu. Dvoudveřový model vznikl v roce 2002 jako designová studie. Kromě ochranného oblouku je zajímavostí Cayenne Cabrio i záď navržena ve dvou verzích. Čistě proto, aby designéři nemuseli vyrábět dvojici konceptů.
Třetím adeptem je Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster Clubsport z roku 1987 – otevřený jednomístný sporťák, který navazuje na speedstery z 50. let. Celá vrchní část karoserie je nahrazena plastových krytem s pouze malým deflektorem před řidičem.
Divokým designovým konceptem je na druhém místě i Porsche Panamericana z roku 1989. Zajímavě tvarovaný model byl mimochodem dárkem k 80. narozeninám Ferryho Porsche a jeho vývoj trval jen pár měsíců. Stále se nicméně jednalo o pojízdný exemplář, který dokázal s výkonem 184 kW (250 koní) dosáhnout rychlosti až 210 km/h.
Posledním kouskem videa od Porsche je „pojízdné šasi“ hypersportu 918 Spyder. Oholený základ vozu měl za úkol pouze prověřit novou plug-in hybridní techniku, takže na konečný vzhled se zatím nehrálo. Navíc, design vozu již Porsche ukázalo v roce 2011 skrze koncept. O rok později už měla hrstka novinářů šanci okusit novou techniku Porsche právě v této vývojové mule.