Garáže milovníka sportovních vozů, hollywoodské hvězdy Stevea McQueena, se opět otevřely, aby vydaly svá tajemství…
Rychlá auta ke špičkám americké továrny na sny patřila odedávna, již ve třicátých letech mezi sebou za volanty extrémních strojů Duesenberg na veřejných silnicích závodili Gary Cooper s Clarkem Gablem. Jen málo z nich však svoji lásku k rychlosti a vůni benzínu dotáhlo tak daleko jako Steve McQueen. Tento tvrďák rychlé vozy miloval upřímně a dokázal je znamenitě ovládat, startoval v ostrých závodech a v roce 1971 natočil (a z velké části osobně také zainventoval) film Le Mans. Není tedy divu, že i v soukromém životě používal ty nejlepší sportovní vozy na světě.
Na původu mu přitom nezáleželo a jako pragmatikovi v žádném případě netvrdil, že jsou americká auta ta nejlepší. Používal stroje německé, italské i britské, není to tak dávno, co jsme psali o jeho anabázi s Jaguarem XK-SS. Nesmrtelnou se pak stala legendární devítiminutová honička z filmu Bullittův případ, v níž Steve většinu záběrů odřídil „svůj“ Ford Mustang osobně. Tento film zůstává dodnes modlou také milovníků klasických vozů Ford Mustang a v průběhu několika dekád vznikaly série Mustangů připomínajících Bullittův případ, přičemž jeden z vozů té poslední jsme si prohlédli osobně.
McQueenovo Porsche 911S z roku 1970, kdy natáčel film Le Mans
Ale dost nostalgie, vraťme se do současnosti. Dražební síň RM Auctions (v nedávných týdnech dražila například mimořádně cenné prototypy Ford GT40 Roadster nebo dvoumístný Dodge Charger Concept Car) připravuje na blížící se tradiční aukci v americkém Monterey dvojici automobilů, jež za svého života Steve McQueen používal. Prvním z nich je Porsche 911S z roku 1970, které si Steve převzal v době, kdy natáčel již výše zmíněný film Le Mans. Ačkoli se tento vůz objevil i v několika úvodních záběrech, dnes má na svém tachometru jen 12 400 mil. Po McQueenově smrti se toto Porsche stěhovalo do sbírky Otise Chandlera a poté k rukám Jerryho Seinfelda, jenž ho nyní dražbě poskytl.
Otevřený model Siata 208/S Spider si Steve McQueen koupil ve svých šestadvaceti
Druhým z vozů je lehký italský model Siata 208/S Spider, který si Steve McQueen pořídil již v roce 1956, tedy ve svých šestadvaceti letech, opatřil je znaky vzpínajícího se koně a svůj vůz láskyplně oslovoval „malé Ferrari“. Jeho majitelem byl jen dva roky a Siata pak vystřídala řadu majitelů, aby pak v půli devadesátých let prošla důkladnou renovací do své původní podoby.
Ještě pár snímků Steveova Porsche...
... a detailů Siaty, jež mu "říkala pane" jen dva roky