Ve Wolfsburgu připravili zcela novou modifikaci řady Passat. Jde o již avizovaný oplastovaný kombík Alltrack.
Když někdy v roce 1999 nastoupilo do služby Audi Allroad odvozené z běžného kombi Audi A6, zaznamenalo okamžitý úspěch. Zvýšená světlost, plastové obklady spodních hran karoserie a pohon všech kol, tento recept zkrátka zabral. Nyní VW Group přichází s něčím podobným, ale za menší peníze. Je to Passat Alltrack.
Volkswagen Passat Alltrack: vyšší světlost, plastové podběhy a... pro některé verze dokonce i pohon všech kol!
Odvozen je z kombiverze Variant. Světlá výška narostla ze 125 na 165 mm, což spolu s úpravou tvaru nárazníků údajně umožnilo zvětšení nájezdových úhlů z 11,9 na 13,6 stupňů vzadu a ze 13,5 na 16 stupňů vpředu. Pohon všech kol bude k dispozici jen pro vybrané modely.
Půjde samozřejmě o soustavu 4Motion s elektrohydraulickou spojkou Haldex přenášející za běžných podmínek 90 % točivého momentu na přední kola. V případě poklesu adheze je však schopna delegovat až 100 % na kola zadní nápravy. Zvenčí se vůz vyznačuje především plastovými obklady hran blatníků a zvláštními kryty spodních částí obou nárazníků.
K pohodlnému pohybu mimo vozovky se zpevněným povrchem má přispět tlačítkem aktivovaný speciální režim. Ten má ve svazích se sklonem větším než 10 stupňů udržovat stálou rychlost 10 km/h a zároveň uzavře elektronickou uzávěru diferenciálu (EDS).
Na výběr bude ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů. Ty benzínové jsou zastoupeny jednotkami 1,8 TSI s výkonem 160 koní (118 kW) a 2,0 TSI o výkonu 210 koní (155 kW), vyznavači nafty budou mít k dispozici 2,0 TDI CR s výkonem 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW).
Nejvýkonnější agregáty z obou táborů budou standardně doplněny dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem 4Motion, který má být za příplatek k mání pro slabší z dieselů. Passat Alltrack 4Motion 2,0 TDI CR/103 kW má v průměru spotřebovat 5,7 l/100 km, výkonnější diesel pak vykáže spotřebu jen o 0,1 l/100 km větší.
Volkswagen Passat Alltrack se veřejnosti představí na začátku prosince na autosalonu v Tokiu a prodávat se začne na začátku příštího roku.