Slavný závod do vrchu je pro automobilky neodolatelným lákadlem. Britský výrobce luxusních kočárů není výjimkou.
Dvacet kilometrů do kopce, přes 150 zatáček, stoupání téměř 1,5 kilometru. Tradiční kolbiště závodníků na hoře Pikes Peak letos ožije 27. června a Bentley hlásí, že je v poslední fázi příprav svého letošního závodního stroje. Tím je Continental GT3 s čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Motor dostal nové písty, ojnice a plnicí tlak dosahuje 2,2 baru. Plnicí potrubí je z karbonu a zcela unikátní titanové výfukové potrubí vytvořila pomocí 3D tisku společnost Akrapović. Oproti normálu jsou turba větší a mají externí obtokové ventily.
Výsledkem je výkon přes 560 kW a točivý moment více než 1000 N.m. Aby bylo možné motor v těchto náročných podmínkách uchladit, Continental GT3 dostalo sekundární chladicí systém v zadní části, jehož chladič je odvětráván skrze víko kufru. Vůz jezdí na 98oktanové obnovitelné palivo, které je směsí vybraných biopaliv, určených pro motorsport.
Podvozek má zmenšené odklony oproti standardní závodní GT3, kvůli přenosům hmotnosti verze pro Pikes Peak dostala nejměkčí pružiny a stabilizátory z nabídky Bentley. Brzdy jsou chlazeny vodou. Aerodynamické prvky napříč celou karoserií pak zvyšují přítlak o 30 procent. Do startu závodu zbývají zhruba dva týdny, během nich bude Bentley svůj závoďák dále cizelovat.