Automobilka Citroën ve Frankfurtu vystavuje rozmanitou plejádu extravagantních modelů…
Studie Citroën DS Wild Rubis byla již k vidění letos v Šanghaji, takže ve Frankfurtu slaví „jen“ svoji evropskou premiéru. Připomeňme, že tento model je předznamenáním expanze luxusní řady Citroën DS do sfér SUV. Dynamicky pojatý vůz s výraznou chromovanou maskou chladiče je 4 700 mm dlouhý, 1 950 mm široký a 1 590 mm vysoký, přičemž stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 900 mm. Jinými slovy: Wild Rubis je dlouhý jak BMW X3, ovšem rozvor má jak X5.
Wild Rubis jako předznamenání vstupu značky DS do segmentu SUV
Za pozornost stojí také studie Citroën Cactus, jež s trochou nadsázky naznačuje podobu budoucí řady C4. 4 210 mm dlouhý a 1 750 mm široký Cactus má však proporce odpovídající spíše kategorii SUV se světlou výškou 210 mm. Citroën Cactus vyniká lehkými, prostými liniemi bez náznaků agrese, světlomety jsou sestaveny z LED.
Citroën Cactus aneb Jednoduchost především
Kromě designu samotného zdůrazňuje francouzská značka prvek zvaný Airbump, což jsou jakési vzduchové kapsle umístěné na dveřích a v dalších místech nejvíce ohrožených drobnými ťukanci. Tyto kapsle by měly ochránit karoserii před poškozením v každodenním provozu. Jednoduchému interiéru vévodí nedělené přední sedadlo, které by mělo nabídnout maximální pohodlí. Cactus se zbavil veškerých ovladačů a vše soustředil do osmipalcového dotykového displeje. Na místo přístrojového štítu přidal Citroën další displej, tentokrát o palec menší.
Citroën C-Elysée WTCC pro nadcházející sezónu mistrovství světa cestovních vozů
Značka Citroën ve Frankfurtu představila také speciál pro seriál závodů WTCC. A pro propagaci není nic lepšího, než za základ takového speciálu vzít velkosériový model typu Citroën C-Elysée. Vůz vystartuje do závodů cestovních vozů WTCC již v následující sezóně a za jeho volant neusedne nikdo menší než devítinásobný šampión Sébastien Loeb.
Krotit tuto bestii bude Sébastien Loeb
Citroën C-Elysée WTCC vyniká již na první pohled přepracovaným designem, který vůz snižuje a rozšiřuje. O pohon se stará výrazně přepracovaný čtyřválec 1,6 l s přeplňováním, který dosahuje výkonu 380 koní při 6 000 ot./min. a točivého momentu 400 Nm při 4 500 ot./min. Citroën C-Elysée má vykazovat pohotovostní hmotnost 1 100 kg a palivová nádrž si vystačí s objemem 50 l.