11
Fotogalerie

Ford Flex: neortodoxní SUV přichází

Nový Ford Flex, který právě vstupuje na americký trh, je velkým šestimístným SUV, jež svým nechá málokoho chladným.

Model Flex nahrazuje minivany Freestar a Mercury Monterey a vychází ze studie Ford Fairlane, představené před třemi lety. Jeho finální verze slavila svoji premiéu vloni na newyorském autosalonu. Od počátku června se vyrábí v ontarijské továrně v Oakville spolu s modelem Edge a Lincolnem MKX. Typ Flex stojí na vrcholu nabídky amerického Fordu na poli crossoverů (menší vozy se jmenují Edge a Taurus X) a vydrží tam zřejmě alespoň rok, než se představí nový Explorer. Spočívá na podobné podlahové plošině jako typy Taurus a Taurus X, takže používá i nezávislé zavěšení zadních kol IRS. 

Ford Flex směřuje na pomezí rodinných kombi a SUV, čímž by se dle marketingových průzkumů měl přiblížit požadavkům širšího spektra zákazníků. Zmíněné modely Freestar a Monterey totiž v posledních letech trpěly klesající poptávkou, zapříčiněnou novými minivany Chrysler a sílící konkurencí z Asie. Flex se cenově zařadí mezi Taurus X a spíše užitkový Explorer, nabídkou prostoru pak mezi Taurus X a Expedition. 

Poměrně hranatá karosérie uveze až sedm pasažérů na třech řadách sedadel. Linie jsou jednoduché a převažující ostré přechody v ničem nepřipomínají Fordy, na něž jsme zvyklí z evropských silnic, snad s výjimkou rozšířených blatníků. Lesklý třídílný pás (podobného střihu jako u většiny současných amerických fordů) mezi předními světlomety hostí rozměrný znak firmy a koresponduje s obkladem spodní části výklopné zádě. Velké plochy boků a dveří oživují čtyři prolisy, spodní linie zasklení důsledně obtáčí celou kabinu.  Všechny sloupky jsou lakovány černě a dotváří zdánlivou jednolitost zasklené plochy. Tím se Flex trochu podobá novým vozům od Mini. Střecha může být stříbrná, bílá nebo lakovaná v barvě karosérie. Zadní světla sou tvořena soustavou LED, přední reflektory mohou být adaptivní a litá kola mají standardně průměr 18, za příplatek až 22 palců.

Prostorný interiér je pochopitelně vybaven veškerým dostupným komfortem. Mezi sedadly prostřední řady se nachází malá lednička, komunikační a zábavní systém Ford Sync je ovládán hlasově a zahrnuje ovládání telefonu, satelitní radiopřijímač Sirius, přehrávač DVD či navigaci a vyvinut byl ve spolupráci s Microsoftem. O příjemnou cestovní atmosféru se v noci stará „náladové osvětlení“, jež je k dispozici v sedmi barvách, přes den pak několikadílná střecha Vista, podobná jako u modelu Edge. Za příplatek se dodává couvací kamera umístěná nad zadním nárazníkem, jejíž obraz se promítá po zařazení zpátečky na osmipalcový displej na středové konzoli. Ford Flex je vybaven také poslední verzí elektronického řízení podvozku včetně systému snižujícího riziko převrácení a usnadňujícího ovládání v krizových situacích a na vozovkách se sníženou adhezí. 

Pod dlouhou kapotou se nachází vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 262 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou 336 Nm. Skrze šestistupňovou automatickou převodovku 6F pohání přední a za příplatek všechna kola. Časem se objeví i výkonnější verze téhož motoru EcoBoost, který dosehuje výkonu 340 koní.

Ford Flex 1.jpg Ford Flex 2.jpg Ford Flex 3.jpg
Ford Flex 4.jpg Ford Flex 5.jpg Ford Flex 6.jpg
Ford Flex 7.jpg Ford Flex 8.jpg Ford Flex 9.jpg
Ford Flex 99.jpg Ford Flex 999.jpg
Ford Flex

 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud