Kapitoly článku:
Nový Civic Tourer jsme viděli jako koncept už v Ženevě. Teď ale Honda zveřejnila sadu oficiálních fotografií sériové verze – a jestli jste doufali, že bude ženevské studii hodně podobná, nebudete zklamaní.
Jako stěhovací vůz nová Honda Civic Tourer rozhodně nevypadá, ale její zavazadelník je s objemem 624 l největší široko daleko...
Díky bočnímu prosklení ve tvaru protáhlé slzy a dramaticky zvýrazněným zadním blatníkům má nová Honda Civic Tourer dynamičtější profil než jakékoliv jiné kompaktní kombi, na které si dokážeme zrovna vzpomenout. Kyprý oblouk zadního blatníku při pohledu z boku navíc dovedně maskuje hmotu zadního převisu, jehož mohutnost je ovšem opodstatněná.
Honda slibovala, že nové kombi na bázi Civiku nabídne největší zavazadlový prostor ve své třídě. Nyní dokonce výslovně uvádí, že kufr je největší „v segmentech C a D“ (nižší střední a střední třída). Chcete konkrétní čísla? 624 litrů do výše krycí rolety při pětimístné konfiguraci a 1668 l po střechu po sklopení zadních sedadel. I tuzemský šampion stěhovacích přeborů se se svými 610 litry najednou skromně krčí v koutě...
Do roviny sklopná zadní sedadla; adaptivní zadní tlumiče; interiér vychází z hatchbacku
Nakládací hrana je oproti Civiku hatchback o 137 mm níž a pokud můžeme soudit podle fotografií, opěradla zadních sedadel se budou sklápět do jedné roviny s podlahou. I přes obří objem Honda dokázala vyšetřit místečko, kam lze v případě potřeby odložit krycí roletu zavazadlového prostoru.
Podobně jako v Jazzu a dalších modelech značky Honda je zde navíc možnost vyklopit sedáky zadních sedadel nahoru a převážet tak v prostoru zadních sedadel vysoké předměty, které by se do kufru nevešly na výšku.
Zájemci o Hondu Civic Tourer dostanou na výběr jeden benzínový a jeden naftový motor. Populárnější než atmosférická osmnáctistovka s proměnným časováním VTEC bude v našich končinách spíš nový diesel 1.6 i-DTEC, který Honda vyrábí pro evropské trhy v Británii.
Firma se ale pochlubila tím, že nový Civic Tourer dostane adaptivní tlumiče pérování na zadní nápravě. Systém nabídne tři přepínatelné režimy (komfortní, normální, sportovní), ale jeho hlavním účelem bude udržet konstantní jízdní vlastnosti bez ohledu na aktuální zatížení. Plné využití tak velkého zavazadelníku přece jen ovlivní rozložení hmotnosti a umístění těžiště vozu poměrně dramatickým způsobem...
Parametry motorů, údaje o jízdních výkonech a spotřebě paliva a další podrobnosti si Honda schovává na výstavní premiéru, kterou nový Civic Tourer absolvuje v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Co říkáte na novou Hondu Civic Tourer? Dali byste jí přednost před Octavií? Napište nám do diskuze pod článkem.