Peugeot 207 patřil mezi nejprodávanější evropská auta. Dnes se prodává za ceny od 40 tisíc korun. Na co si dát pozor?
Kapitoly článku:
Malé Peugeoty byly vždy velkými prodejními trháky. Modelu 205 se prodalo přes pět milionů kusů, následující zaoblený 206 dokonce překonal hranici osmi milionů prodaných aut. Při přípravě nové generace s označením 207 proto automobilka se lvem ve znaku nemohla ponechat nic náhodě.
Jako technický základ vozu, který se představil v roce 2006, posloužila moderní platforma, kterou už dříve využil Citroën C3. Ta znamenala příchod spolehlivější zadní nápravy, multiplexní elektrické sítě, ale také výrazné zvětšení rozměrů. Peugeot také investoval do bezpečnostní výbavy, tuhosti karoserie a její protikorozní ochrany.
Část motorů převzala 207 od předchůdce, zároveň se ale pod její kapotou objevily inovativní motory VTi a THP ze společného vývoje s BMW. Stejně jako u předchůdce pak Peugeot nabídl tří- a pětidveřovou karoserii, verzi kombi označovanou SW, ale také kabriolet CC s pevnou skládací střechou.
I když prodejního úspěchu předchůdce dvěstěsedmička nedosáhla, i tak se ve své době pohybovala mezi nejprodávanějšími vozy na evropském trhu. Dlouhou dobu dokonce okupovala druhou příčku za vedoucím golfem.
Z toho vyplývá i její postavení na trhu ojetin. K dispozici jsou stovky exemplářů s cenami začínajícími asi na čtyřiceti tisících korun. Zachovalé desetileté ojetiny pořídíte kolem šedesáti tisíc.
Na co si dát při výběru pozor, poradíme v galerii.